Problemer med USB-Bluetooth-sticks i WinXP~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-06-08 12:14

Jeg har nogle USB-Bluetooth-sticks som jeg tidligere har anvendt under
Win2000 uden problemer. Da jeg ville installere dem i min nye pc, der har
WinXP Home, opstod der problemer.

Først installerer jeg softwaren fra den medfølgende cd og derefter indsætter
jeg USB-Bluetooth-stick'en. Der sker nu det, at der bliver fundet ny
hardware og der installeres drivere. Desværre ser det ud som om det er
Windows eget Bluetooth-program der går hen og overtager Bluetooth-stick'en,
mens den installerede software fra den medfølgende cd meddeler at den ikke
kan finde nogen tilsluttet USB-Bluetooth-stick.

Hvad kan jeg gøre for at "deaktivere" Win XP's eget Bluetooth-program, så
det jeg selv installerer fra den medfølgende cd kommer til at kunne finde
USB-Bluetooth-stick'en?

(Det jeg har imod Windows eget Bluetooth-program er, at jeg kun får mulighed
for »Netværk via Modem«, mens Bluetooth-stick'ens eget program også har
mulighed for at overføre filer mellem pc og en mobiltelefon)

Claus

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-06-08 12:29

Hej Claus

Er du sikker på at din driver er til XP ?
Når XP nu ikke vil kendes ved driveren kan det jo skyldes at driveren er for
gammel.
Stick'ens producent har forhånbentligt en hjemmeside - olg en X-driver.

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Mads

Dato : 22-06-08 13:50

On Sun, 22 Jun 2008 13:14:25 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:

> [...]
>det jeg selv installerer fra den medfølgende cd kommer til at kunne finde

http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?ForumId=8&TopicId=2200

Den første post på siden handler om hvordan du deaktiverer XPs
egen BT driver og bruger den til BT sticken tilhørende istedet.

Jeg har selv haft problemet med en Belkin BT stick og løste det på
nævnte måde. Desværre kan man ikke fjerne sticken og sætte den
i igen uden at problemet vender tilbage, så jeg droppede til sidst
helt at bruge BT til min mobiltelefon. Nu bruger jeg et kabel istedet.

mvh Mads

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-06-08 15:14

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> i igen uden at problemet vender tilbage, så jeg droppede til sidst
> helt at bruge BT til min mobiltelefon. Nu bruger jeg et kabel istedet.

Hej Mads.

Tak for ovenstående som jeg har udført med succes. Nu virker min Sitecom
USB-Bluetooth-stick med den ønskede software. Det problem, som du omtaler
med at proceduren skal gentages hver gang man sætter USB-Bluetooth-stick'en
i, får jeg ikke, da jeg har valgt at "indbygge" USB-Bluetooth-stick'en i
pc'en ved brug af "den femte usb-udgang" som vender indad i computeren. Det
ser ud til at så længe Sitecom USB-Bluetooth-stick får lov at sidde på samme
sted, behøver man ikke at gentage om-installationen af bluetooth-driveren.

Claus

Fra : Mads

Dato : 22-06-08 16:42

On Sun, 22 Jun 2008 16:14:29 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:

>Tak for ovenstående som jeg har udført med succes.

Jubiiii

Nu virker min Sitecom

>Det ser ud til at så længe Sitecom USB-Bluetooth-stick får lov at sidde på samme
>sted, behøver man ikke at gentage om-installationen af bluetooth-driveren.

Korrekt. Det er kun når XP skal igennem proceduren med at have fundet
ny hardware and finde driver at den vil tage XP's egen.

mvh Mads