Er Penryn Q 9450 700 kr mere værd i forhol~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-06-08 00:15

Ja spørgsmålet er jo ligetil.
Er det værd at ofre de 700 kr ekstra på en Penryn 2,66 processor med 12 Mb
Cache i forhold til de 1200 kr, man kan få en Conroe Quad 2,4 GHz for?

Og et tillægsspørgsmål!

Hvilket chipset bør man vælge i dag til en af de to ovennævnte processorer?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-06-08 10:53

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in

> Ja spørgsmålet er jo ligetil.

Egentlig ikke.

> Er det værd at ofre de 700 kr ekstra på en Penryn 2,66 processor med
> 12 Mb Cache i forhold til de 1200 kr, man kan få en Conroe Quad 2,4
> GHz for?

Den slags spørgsmål giver kun mening hvis man oplyser hvilket behov man
har. Til 7-kabale er det ligegyldigt. Skal du dagligt rendere video i store
mængder ville jeg ikke betænke mig.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-06-08 18:02

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den slags spørgsmål giver kun mening hvis man oplyser hvilket behov man
> har. Til 7-kabale er det ligegyldigt. Skal du dagligt rendere video i

Takker, det var svaret, jeg havde brug for.
JEg roder med tunge billeder i Photoshop hovedsageligt. Processortungt
arbejde generelt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger