Manglende lyd fra lydkort
Fra : Viktor Andersen

Dato : 20-06-08 15:55

Jeg kan pludselig ikke mere få lyd ud af mine lydkort, hverken det
integrerede i bundkortet, eller det separat indsatte af mærket Cmedia
6-Channel Soundcard. Bundkort er et Asus K8V-XE og styresystem er Vista
Home Premium.
Klikker jeg på højttalerikonet nede i højre hjørne har jeg to
afspilningsenheder Højttalere og digital outputenhed. Begge virker.

Jeg har ligeledes den nyeste driver installeret.

Sætter jeg hanstikket fra højttalerne i stikkene får jeg kun en høj brummen,
men ingen lyd.

Der er heller ingen bemærkninger under Enhedshåndteringen, når jeg kigger
der.

Hvad gør en klog mand?

Viktor

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 20-06-08 17:40

Har du prøvet med et headset, eller andre højtalere ?
Kunne jo være dem der ikke virker.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 20-06-08 21:23

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> wrote in

> [...]
> brummen, men ingen lyd.
>
> Der er heller ingen bemærkninger under Enhedshåndteringen, når jeg

Tror der måske er opstået en konflikt, fordi du har 2 lydkort siddende i.

Prøv at gå ind i BIOS og slå on-board lydkortet (det i bundkortet) fra.
Måske det kan hjælpe.
Det ligger gemt i det punkt der hedder On-Board Devices.

--
Henrik Laursen

Fra : Viktor Andersen

Dato : 21-06-08 14:37

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> brummen, men ingen lyd.
>
> Der er heller ingen bemærkninger under Enhedshåndteringen, når jeg kigger

Hej Leo og Henrik,

Tusind tak til jer begge for gode forslag. Det hjalp at slå on-board
lydkortet fra i BIOS'en.

Jeg kan så bare ikke forstå, at jeg for tre dage siden ikke har haft dette
problem.

Men tak begge to.

Viktor

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-06-08 22:42

Viktor Andersen wrote:

> Tusind tak til jer begge for gode forslag. Det hjalp at slå on-board
> lydkortet fra i BIOS'en.

Det burde virke med 2 lydkort.

> Jeg kan så bare ikke forstå, at jeg for tre dage siden ikke har haft dette
> problem.

Præcis. Windows har lavet en fejl.

Jesper Poulsen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 24-06-08 14:16

> [...]
> lydkortet fra i BIOS'en.
>
> Jeg kan så bare ikke forstå, at jeg for tre dage siden ikke har haft

Windows der pludselig ikke kan hitte ud af det pga. de 2 lydkort som
kørte samtidigt, så derfor er der opstået en konflikt imellem de
2 lydkort og så lukker Windows simpelthen bare af for dem begge for at
beskytte sig selv.

Der virker det kun at slå det ene af dem fra, for at Windows igen kan
hitte ud af det.

--
Henrik Laursen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-06-08 08:02

Henrik Laursen wrote:

> Windows der pludselig ikke kan hitte ud af det pga. de 2 lydkort som
> kørte samtidigt, så derfor er der opstået en konflikt imellem de

Når det har virket før?

> 2 lydkort og så lukker Windows simpelthen bare af for dem begge for at
> beskytte sig selv.

Windows laver en fejl. Det _skal_ virke med flere lydkort i samme
maskine - også i Windows.

> Der virker det kun at slå det ene af dem fra, for at Windows igen kan
> hitte ud af det.

Det er Windows der laver fejlen. Hvorfor skal man så slå det ene fra?

Jesper Poulsen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 25-06-08 15:27

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in

> Når det har virket før?

> Windows laver en fejl. Det _skal_ virke med flere lydkort i samme
> maskine - også i Windows.

> Det er Windows der laver fejlen. Hvorfor skal man så slå det ene fra?

Af rigtig gode grunde, så ved jeg ikke hvad det er at den Windows laver,
for jeg sidder ikke ved den pågældende maskine der laver en konflikt
imellem de 2 lydkort.

Jeg ved blot som standard, at i det tilfælde er løsningen at fjerne det ene
af problem børnene for at få lyden til at virke igen og det virkede jo,
så problem solved, sound is back again, case closed.

Men hvorfor også sidde og køre med 2 aktive lydkort ?
Det giver jo overhovedet ikke en skid mening at have 2 lydkort kørende
samtidig i en alm. hjemme computer.

--
Henrik Laursen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-06-08 15:41

Hej!

Henrik Laursen wrote:
> Men hvorfor også sidde og køre med 2 aktive lydkort ?
> Det giver jo overhovedet ikke en skid mening at have 2 lydkort kørende
> samtidig i en alm. hjemme computer.

Lydkort 1: Musik ud over anlægget.
Lydkort 2: Windows systemlyde etc. lokalt ved pc'en.

Det synes jeg da giver fin mening, hvis man er til den slags.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jens Petersen

Dato : 25-06-08 16:13

Lydkort 3: Skype (eller lignende)
--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Fra : Henrik Laursen

Dato : 25-06-08 19:36

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

> Hej!

> Lydkort 1: Musik ud over anlægget.
> Lydkort 2: Windows systemlyde etc. lokalt ved pc'en.
>
> Det synes jeg da giver fin mening, hvis man er til den slags.

Nr.2 tager den interne system speaker i kabinettet sig af.
Stadig no reason for et secondary lydkort.

Jens: Det Skype KAN et enkelt ordentligt lydkort altså godt tage sig af,
så køb et bedre multimedia kort istedet for det skrammel i normalt ellers
investerer i.

Køb et Terratec DMX 6fire USB, så får i dælme tilkoplings mugligheder.
http://www.terratec.net/en/products/pictures/produkt_bilder_en_3242.html

--
Henrik Laursen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-06-08 19:39

Hej!

Henrik Laursen wrote:
> Nr.2 tager den interne system speaker i kabinettet sig af.
> Stadig no reason for et secondary lydkort.

Hvem siger pc'en står ved brugeren, og at der i det hele taget ér en speaker i
kabinettet? Og hvem gider lytte til pc-speakeren

> Jens: Det Skype KAN et enkelt ordentligt lydkort altså godt tage sig af,
> så køb et bedre multimedia kort istedet for det skrammel i normalt ellers
> investerer i.

Du misser pointen. Nok med vilje hvis jeg skal sige det ærligt.

Men uanset hvad, jeg slutter her. Fortsat god diskussion :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik Laursen

Dato : 25-06-08 20:24

> Men uanset hvad, jeg slutter her. Fortsat god diskussion :)

Bah, bare folk der ikke orker at investere i noget ordentligt grej
og konstant køber skrammel.
Jeg orker selv heller ikke at diskutere med dem, når de ikke kan indse
at der er bedre grej derude end det de har siddende i deres PC'ere.

--
Henrik Laursen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-06-08 23:09

Henrik Laursen wrote:

> Jeg orker selv heller ikke at diskutere med dem, når de ikke kan indse

Så hop ud af tråden og lad være med at komme med din hjælp. Du gavner ikke!

Jesper Poulsen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 26-06-08 14:00

> Så hop ud af tråden og lad være med at komme med din hjælp. Du gavner
> ikke!

Det gør du nu altså heller ikke makker med dine totalt uhjælpsomme
"windows har lavet en fejl" kommentarer.

Jeg leverede en løsning der faktisk virkede, du leverede uhjælpsomme
indlæg til tråden der ikke kan bruges til en skid.

And NOW its bye bye to this subject.

--
Henrik Laursen

Fra : Jubii

Dato : 21-06-08 06:30

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad gør en klog mand?
>
> Viktor

Spørger i dk.teknik.lyd. Uden xpost til irelevanter grupper.