1:1 Seriel kabel
Fra : Filip

Dato : 19-06-08 11:05

Jeg har brug for hjælp med at finde en butik på nettet hvor jeg kan købe et
Lige seriel kabel [RS232] HAN/HUN

Tak for hjælpen

MVH Filip

Fra : Holst

Dato : 19-06-08 11:11

Filip wrote:

> Jeg har brug for hjælp med at finde en butik på nettet hvor jeg kan købe et
> Lige seriel kabel [RS232] HAN/HUN

Enhver computerbiks med respekt for sig selv burde da kunne klare sådan.

F.eks.:

<http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=672&ProductCategoryID=25454>

Fra : Filip

Dato : 19-06-08 22:37

> Enhver computerbiks med respekt for sig selv burde da kunne klare sådan.
>
> F.eks.:
>
> <http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=672&ProductCategoryID=25454>

Det kan godt være jeg stiller et dumt spørgsmål, men jeg skal bare lige være
100% sikker på det her, da jeg skal bestille 30 stk. Når der står forlænger,
kan jeg så regne med at det er et "lige" kabel altså 1:1 ?

Filip

Fra : Jens Petersen

Dato : 20-06-08 06:43

On Thu, 19 Jun 2008 22:37:23 +0100, "Filip" <filipravn@gmail.com>
wrote:

>Det kan godt være jeg stiller et dumt spørgsmål, men jeg skal bare lige være
>100% sikker på det her, da jeg skal bestille 30 stk. Når der står forlænger,
>kan jeg så regne med at det er et "lige" kabel altså 1:1 ?

Ja, ellers hedder det "null-modem" og har hunstik i begge ender.
--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Fra : Holst

Dato : 20-06-08 07:37

Filip wrote:

> Det kan godt være jeg stiller et dumt spørgsmål, men jeg skal bare lige være
> 100% sikker på det her, da jeg skal bestille 30 stk. Når der står forlænger,
> kan jeg så regne med at det er et "lige" kabel altså 1:1 ?

Ja. Ellers ring til Zitech og tal med dem.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-08 13:42

Filip skrev bl.a.:

> [...]
> lige være 100% sikker på det her, da jeg skal bestille 30 stk. Når
> der står forlænger, kan jeg så regne med at det er et "lige" kabel

Tjek evt Biltema, de er sikkert langt billigere!

Har ikke postordre og ligger desværre kun i århus og næstved..

Men jeg gætter på, at de ikke skal have mere en kr 30,.- for et
forlængerkabel.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-08 13:50

Claus Tersgov skrev bl.a.:

> Tjek evt Biltema, de er sikkert langt billigere!

Nåh, glem det. Biltema har droppet stort set hele deres sortiment i
computerkabler. Øv, jeg var ellers storkunde een gang om året

Claus

Fra : kjeld09

Dato : 20-06-08 07:55

On 19 Jun., 23:37, "Filip" <filipr...@gmail.com> wrote:

> [...]
> 100% sikker på det her, da jeg skal bestille 30 stk. Når der står forlænger,
> kan jeg så regne med at det er et "lige" kabel altså 1:1 ?

Hej

Der findes kun en type, Der er intet at tage forkert af.

m v h
Kjeld

Fra : Filip

Dato : 21-06-08 12:51

>Hej
>
>Der findes kun en type, Der er intet at tage forkert af.
>
>m v h
>Kjeld

Takker for svarene

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-08 13:40

kjeld09 skrev bl.a.:

> Der findes kun en type, Der er intet at tage forkert af.

Det er der vel nok. Hverken laplink eller null er 1:1

Claus

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-06-08 15:37

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in news:485cf6c1$0
$90271$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er der vel nok. Hverken laplink eller null er 1:1
>
> Claus

Der er mange muligheder for at det går galt!

Se f.eks "RS-232 løsningen - den seriel port på PC og Mac" af Joe
Campbell - Teknisk Forlag 1990. Oversat og bearbejdet af Niels
Dreijer, 159 sider.

Den findes sikkert på dit bibliotek - ellers kan de skaffe den. Jeg
fik engang mit bibliotek til at hente en bog hjem fra et andet
bibliotek Tyskland. Og forresten osse engang fra et engelsk
bibliotek.

På engelsk hedder bogen: The RS-232 Solution. How to Use Your Seriel
Port. 2nd edition.

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets
one.

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-06-08 17:07

Axel Hammerschmidt wrote:

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in news:485cf6c1$0
> $90271$14726298@news.sunsite.dk:

> Der er mange muligheder for at det går galt!

Så mange er der vel heller ikke, der er vel stadig kun 9-polet sub-d og 25
polet ditto.
Krydset og ikke krydset - han og hun stik.

Men kommer i tanke om, at man 'før i tiden' kunne købe 9-polede stik med
rj45 i røven, så man kunne bruge ethertwist kabler i stedet for skærmede
kabler.

Stig Johansen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-06-08 16:55

Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> wrote in

> Axel Hammerschmidt wrote:

<snip>

> Så mange er der vel heller ikke, der er vel stadig kun 9-polet
> sub-d og 25 polet ditto.
> Krydset og ikke krydset - han og hun stik.

Der er 8 gennemgående ledninger i RS-232 grænsefladen.

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets one.