Filserver kabinet
Fra : Kasper

Dato : 19-06-08 01:55

Hej.

Jeg har en filserver med en 8 diske i, og jeg søger lidt et nyt
kabinet til det.

Det må helst ikke være for stort og det skal være nemt at skifte diske
i det.
Gerne mulighed for at skifte diske uden skruer. :)

Og så må det selvfølgelig heller ikke være for dyrt. :)

Er der nogen der kan anbefale nogle?

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-08 17:25

Kasper skrev:
> [...]
> i det.
> Gerne mulighed for at skifte diske uden skruer. :)
>
> Og så må det selvfølgelig heller ikke være for dyrt. :)

Vælg et kabinet, som har plads til 6x5,25" enheder, og smæk to af disse
i kabinettet:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=438149&searchArea=&Soegeord=

Da du har 8 diske, kommer det under alle omstændigheder til at fylde
godt!

Har selv et lille NAS-kabinet, som har plads til 4 diske.
(http://brafi.dk/viewpage.php?page_id=26) som jeg er meget glad for.
Desværre findes det ikke i et 8-disk-edition...

/Jacob

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-08 11:06

> Vælg et kabinet, som har plads til 6x5,25" enheder, og smæk to af disse i
> kabinettet:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=438149&searchArea=&Soegeord=

Er den trayless ligesom deres Icy Box IB-168 ?

Skifter man regelmæssigt rundt på diske* er det en stor lettelse at slippe
for at skulle skrue trays af/på

F.eks fordi man bruger diske til backup.

Jeg bruger også sådan en trayless box til en test pc, hvor jeg har så har en
harddisk til hvert OS/setup.

Nu søgte jeg lige:
http://www.raidsonic.de/en/pages/search/search_list2.php?area=prod&we_lv_search_sitesearch=trayless&we_from_search_sitesearch=1
Det ser ikke ud til at kassen til 4 diske er trayless - desværre. Eller
ville jeg have nogle af dem ...

Mhs kassetter med plads til 4 3,5" på 3 5,25" plads har jeg gode erfaringer
med både adaptec og chieftec

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-08 11:34

> Det ser ikke ud til at kassen til 4 diske er trayless - desværre. Eller
> ville jeg have nogle af dem ...

Se i bunden her:
http://www.caloptic.com/cgi-bin/quikstore.cgi?category=SATA_Cages

Mest interessant: