Hvilken TV tuner?
Fra : Morten

Dato : 18-06-08 09:06

Hej

Er der nogen der kan anbefale en god TV tuner?
Krav: Den skal kunne modtage DVB-T, også gerne analog. Helst USB, evt.
expresscard (efterfølgeren til pcmcia).
Og så vil det være en fordel hvis den kan indspille det rå DVB-T til HD'en,
så man opnår bedst mulig kvalitet, det kan det kort jeg har nu nemlig.

Har ellers købt et Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick 330e , men er noget
skuffet. Ikke så meget over modtageevne el. billed-kvalitet, men over den
medfølgende software...

Hvad i helv... er det der fylder så meget, at installationen skal tage et
sted mellem 15 og 30 min på en rimelig ny Core2Duo bærbar?
Udover det, så er softwaren enorm tung og sløv og programmet går ned hvis
man vil trække det fra den interne skærm til den eksterne el. omvendt. Det
ser meget flot ud, men anvendeligt er det bestemt ikke og det vægter jeg
noget højere end at vinduet har pænt kanter mv.

Kører Vista Home (ikke basic, den anden home, husker ikke lige hvad den
hedder) og synes ikke jeg har problemer med andre programmer eller sløvhed
generelt, men det der Pinnacle er da godt nok sløvere end en Puch Maxi der
skal trække en elefant..

Mvh
Morten

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-06-08 11:40

Morten wrote:

> Er der nogen der kan anbefale en god TV tuner?

"Asus My Cinema U3000 Mini"

> Krav: Den skal kunne modtage DVB-T, også gerne analog. Helst USB, evt.

DVB-T. USB 2.0.

> Kører Vista Home (ikke basic, den anden home, husker ikke lige hvad den

Kender ikke til Vista, men ved at den virker problemfrit med Linux.

Jesper Poulsen

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-08 13:35

> Kører Vista Home (ikke basic, den anden home, husker ikke lige hvad den
> hedder)

Du har ikke mce (mediacenter) i din udgave af home ?
Eller så prøv dvbviewer, my theatre og mediaportal inden du affærdiger din
hardware ....

Fra : Morten

Dato : 18-06-08 13:55

> Du har ikke mce (mediacenter) i din udgave af home ?

Aner det ikke, men det vil jeg da undersøge...

> Eller så prøv dvbviewer, my theatre og mediaportal inden du affærdiger din
> hardware ....

Siger tak for tip, det vil jeg da lige kigge på om det kan noget.

For den medfølgende software kan ikke ret meget, men egenlig nok, jeg
behøver ikke mere. Til gengæld fatter jeg ikke hvorfor det fylder som et
styresystem og er så enormt sløvt...

Mvh
Morten

Fra : Kåre

Dato : 18-06-08 16:08

> [...]
>
> For den medfølgende software kan ikke ret meget, men egenlig nok, jeg
> behøver ikke mere. Til gengæld fatter jeg ikke hvorfor det fylder som et

Pas på Media Portal !
Jeg har kæmpet en brav kamp med det program.
Det har alt hvad der skal til, og en lækker brugerflade.
Til gengæld er det nok det mest ustabile program på jorden...
Min version laver i hvert fald så mange mærkelige ting at det er ubrugeligt.
Jeg kan ikke engang få den til at scanne kanaler på mit tuner kort, og der
er nærmest ingen support at hente nogensteder.

Jeg ville prøve de to første programmer uden at kende dem.

mvh
Kåre

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-08 16:51

> Pas på Media Portal !

Der er måske lige voldsomt nok deciderert at advare mod det ... Det virker
gansket fint for rigtigt mange mennesker ...

> Jeg har kæmpet en brav kamp med det program.
> Jeg kan ikke engang få den til at scanne kanaler på mit tuner kort, og der
> er nærmest ingen support at hente nogensteder.

Og hvad har du så betalt for support ? Og har du undersøgt om andre har
succes med dit tuner kort ?
Det er et opensource projekt på godt og ondt. Og der er løsninger på det
meste hvis man gider søge forummet igennem ...

Enig det er ikke fejlfrit, men er imho et af de bedste mediacentre til
windows. Men der jo også en grund til at de ikke kalder det 1.0 endnu ...

Pt har jeg dog ikke noget mediacenter kørende men nøjes med at se lidt tv
live af og til med hauppauge wintv - efter at jeg skiftede min dvb-s tuner
ud har jeg ikke haft tid til at få noget sat ordenligt op igen og min linux
box døde med et diskcrash, og jeg havde ikke backup.... Så det bliver nok
til vinter at jeg igen kigger på noget htpc ... Se også gruppen

Fra : Kåre

Dato : 18-06-08 18:41

> [...]
> Det er et opensource projekt på godt og ondt. Og der er løsninger på det
> meste hvis man gider søge forummet igennem ...
Jeg har af gode grunde ikke betalt for support. Men jeg får jo så heller
ikke noget jeg ikke har betalt for...
Jeg har PRØVET at få hjælp på deres side, men der er INGEN der giver
respons.
Har ledt alle tråde igennem, og kan se at mange andre problemer der ligner,
og ingen har kunnet hjælpe dem.

Når jeg advarer, så er det netop fordi der ikke er noget support.
Jeg købte et Hauppauge kort fordi alle siger at det bare fungerer, og at
MediaPortal understøtter det og den medfølgende remote. Men det fungerer
altså bare ikke.
+ at programmet altså er fantastisk ustabilt. Det kan ikke engang afspille
en DVD uden at billedet fryser flere gange, men audio spiller videre. Og
under konfiguration af systemet går den død hele tiden.

At Hauppauges medfølgende WinTV så HELLER ikke spiller er en anden sag. Jeg
har nok bare været uheldig...

Men det er dælme træls når man har købt det til sin datters konfirmation, og
det var meningen hun skulle kunne bruge sin nye PC som TV også.

mvh
Kåre

Fra : Martin

Dato : 18-06-08 18:22

Morten wrote:

> Aner det ikke, men det vil jeg da undersøge...

Det har du... det er kun i Business versionerne der ikke er Windows
Media Center
Det ligger højst sandsynligt i Start > Alle programmer > Windows Media
Center

> [...]
>
> For den medfølgende software kan ikke ret meget, men egenlig nok, jeg
> behøver ikke mere. Til gengæld fatter jeg ikke hvorfor det fylder som et

Der findes også en hulens masse andre
http://www.linuxmce.org/
Som jeg vil kalde et rigtigt media center, og altså ikke bare se
film/optage film dims, men også styring af lys i hele hytten osv :)

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 18-06-08 18:57

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i meddelelsen

> Det har du... det er kun i Business versionerne der ikke er Windows Media
> Center

Så er du forkert på den. Der er kun Windows Media Center i Vista Home
Premium og Vista Ultimate
http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx

Mogens

Fra : Martin

Dato : 18-06-08 19:10

Mogens Nielsen wrote:

> "Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i meddelelsen

> Så er du forkert på den. Der er kun Windows Media Center i Vista Home
> [...]

Det da rigtigt... havde kun lige tænkt på der var en Home version :)

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-08 11:39

> Det da rigtigt... havde kun lige tænkt på der var en Home version :)

Største fejl er ved mce er de manglende undertekster på dvb-s - ellers er
det da en rigtig lækker brugergrænseflade

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-08 11:47

> Største fejl er ved mce er de manglende undertekster på dvb-s - ellers er
> det da en rigtig lækker brugergrænseflade

Skulle have stået dvb-t

og så at det ikke understøtter "blandede" tunere dvb-s og dvb-t

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-06-08 07:25

Anders Majland wrote:

> og så at det ikke understøtter "blandede" tunere dvb-s og dvb-t

Det er nu ikke MCE's skyld. Det er desværre et generelt linux-problem.

Jesper Poulsen

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-08 10:58

> Det er nu ikke MCE's skyld. Det er desværre et generelt linux-problem.

Øeh

Jeg skriver om windows xp mce (og vista). Det er det ikke operativsystemet
der er begrænsningen men programmet. Mediaportal kører fint der.

Jeg har ikke selv blandede tuner på linux, men har da hørt mange
succeshistorier gennem årene ---