Forskel på Line-in og Mikrofon indgang
Fra : Lars E. P.

Dato : 17-06-08 11:45

Kort og godt - hvad er forskellen på Line-in og mikrofon indgangen på
et lydkort.

Problemet er at venstre kanal på Line-in er død, så jeg tænkte på om
man kunne bruge mikrofon indgangen i stedet for.

Hilsen Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-06-08 11:58

Lars E. P. <nyheder@SLETplakaten.dk> crashed Echelon writing

> Kort og godt - hvad er forskellen på Line-in og mikrofon indgangen på
> et lydkort.

Uden at være sikker, ville jeg påstå forstærkningen

> Problemet er at venstre kanal på Line-in er død, så jeg tænkte på om
> man kunne bruge mikrofon indgangen i stedet for.

Vær obs på at Mikrofon indgangen højst sandsynligt ikke er i stereo.

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten

Dato : 17-06-08 12:11

> Uden at være sikker, ville jeg påstå forstærkningen

Plus at mikrofonindgangen på sådanne forbruger-ting typisk har en lille
spænding som bruges til at strømforsyne de billige kondensatormikrofoner.

> Vær obs på at Mikrofon indgangen højst sandsynligt ikke er i stereo.

Jep. Hvis jeg lige husker rigtigt, så bruges højre kanal til
strømforsyningen.
Den er dog så svag, at man næppe får noget ødelagt ved at slutte andet end
en mikrofon til den. (en kondensatormikrofon er yderst beskeden med sit
strømforbrug)

Mvh
Morten