Fejlfinding
Fra : Ukendt

Dato : 16-06-08 16:18

Hej !

Jeg står med en pc, der slet ikke er liv i.
Det er en Pentium IV på et MSI bundkort.
Strømforsyningen hedder Coba AP 400X.

Spørgsmålet er jo så, om det er strømforsyningen eller bundkortet, der har
givet op.

Derfor mine spørgsmål.

Burde der ikke være livstegn fra strømforsyningen, når den får 220 volt,
eller er der nogle ledninger, der skal kortsluttes førend den kører ?

Og hvis der er almindelig stemning for, at strømforyningen er død, hvad skal
jeg så købe, der er kompatibel med ovennævnte ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : kjeld09

Dato : 16-06-08 09:26

On 16 Jun., 17:18, "Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Og hvis der er almindelig stemning for, at strømforyningen er død, hvad skal
> jeg så købe, der er kompatibel med ovennævnte ?

Hej
Se efter om der er en lysdiode på bundkortet, hvis der er en så skal
den lyse ved korekt strømforsyning,
Så skal den kunne starte ved at kortslutte kortvarigt de to ben på
tilbehørsstikket mærket PWR eller noget i den retning
Husk at der skal være rram monteret for at den vil virke.

m v h
Kjeld