PCI Express ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-06-08 04:46

Min nye pc har udover plads til to (gammeldags?) PCI-indstikskort også plads
til 1 styk PCI Express X16 og 1 styk PCI Express X1 indstikskort.

Hvad bruges PCI Express X16 og PCI Express X1? Kan man evt. købe kort med
(fire) USB-udgange og/eller et analogt modem til at sætte i PCI Express X16
eller PCI Express X1?

Claus

Fra : Hagar

Dato : 16-06-08 05:32

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad bruges PCI Express X16 og PCI Express X1? Kan man evt. købe kort med
> (fire) USB-udgange og/eller et analogt modem til at sætte i PCI Express

PCI Express er til grafikkort
http://www.google.dk/search?hl=da&q=pci+express&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-06-08 11:59

Hagar wrote:

> PCI Express er til grafikkort

Vrøvl. PCI Express er efterfølgeren til PCI, PCI-X _og_ AGP.

> http://www.google.dk/search?hl=da&q=pci+express&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

http://en.wikipedia.org/wiki/Pci_express

Jesper Poulsen

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 16-06-08 06:32

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad bruges PCI Express X16 og PCI Express X1? Kan man evt. købe kort med
> (fire) USB-udgange og/eller et analogt modem til at sætte i PCI Express

PCI Express X16 er til grafikkort.
PCI Express X1 er til IO kort f.eks med USB, Firewire eller Sata.
Jeg har ikke set eksemplarer med analog modem - men det kan da
være det findes.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-06-08 12:18

Karl Erik Nielsen wrote:

> PCI Express X16 er til grafikkort.

Nå?

> PCI Express X1 er til IO kort f.eks med USB, Firewire eller Sata.

Okay.

Hvor vil du placere dette:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419444
Eller dette:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260912
Eller dette:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440896
Eller dette:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=169431

> Jeg har ikke set eksemplarer med analog modem - men det kan da
> være det findes.

Modem-markedet er døende, så der kommer ikke support for PCI Express.

Af de 166 der findes på EDBpriser er de 32 ISDN-terminaladaptere (det er
ikke modems). Der er 14 modems til POTS (PSTN) som PCI. Resten er til
mobilt brug.

Jesper Poulsen

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 18-06-08 08:43

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Nå?

> [...]

Disse kort er til PCI Express x4 - det er da ikke helt PCI Express x16

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-06-08 11:35

Karl Erik Nielsen wrote:

> Disse kort er til PCI Express x4 - det er da ikke helt PCI Express x16

Hvor vil du placere dem, når du skriver at PCI Express x16 er til
grafikkort?

Måske vi bare skulle blive enige om at PCI Express x16 er _hurtig_ nok
til grafikkort, men at alle PCI Express kort kan benyttes i de slots?

For det er nemlig sådan det er...

Jesper Poulsen

Fra : Frandsen

Dato : 18-06-08 08:58

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i meddelelsen
> PCI Express X1 er til IO kort f.eks med USB, Firewire eller Sata.

Og lydkort. Mit Soundblaster X-FI Xtreme er netop til PCI-E 1x. Kortet
fulgte med mit MSI P7N Diamond bundkort.

Fra : Jens Petersen

Dato : 16-06-08 10:34

On Mon, 16 Jun 2008 05:46:00 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:

> [...]
>(fire) USB-udgange og/eller et analogt modem til at sætte i PCI Express X16

Jeg har for eksempel anskaffet mig et lydkort til PCIe x1.
--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!