SD kort fejl
Fra : Kaj

Dato : 14-06-08 00:10

Er der en venlig sjæl, som kan hjælpe mig.
Jeg har haft uheld med et 2GB SD-kort, således at det ikke kan læses.
Formatteringen er åbenbart smadret. Jeg har en masse feriebilleder
derpå, og dem ville jeg nødigt miste. Jeg har forsøgt mig med
kortlæser også - uden held.
Kender nogen et program, der kan genskabe adgangen til kortet, så jeg
kan redde mine billeder?

Mvh.

Kaj

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-06-08 08:02

"Kaj" <kajmortensen@hotmail.com> wrote in message
[...]

Dette kan klares med programmet PC Inspector

http://www.pcinspector.de/Sites/smart_recovery/download.htm?language=1

Jeg har selv en gang prøvet at formattere et kort ved en fejl - og det
klarede dette gratis program let og elegant.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Rainman

Dato : 14-06-08 09:02

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
>
> Jeg har selv en gang prøvet at formattere et kort ved en fejl - og det
> klarede dette gratis program let og elegant.

Kan din kortlæser evt. være defekt? Jeg købte engang en billig kortlæser
i Rema. Den ødelagde en masse billeder for mig indtil jeg fik købt en
der duede.

Fra : kk

Dato : 14-06-08 09:28

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i en meddelelse

> Kan din kortlæser evt. være defekt? Jeg købte engang en billig kortlæser i
> Rema. Den ødelagde en masse billeder for mig indtil jeg fik købt en der
> duede

Ovenstående kan jeg tilslutte mig. Har selv være ude for noget lignende:
Pludselig kunne kortet ikke læses. Jeg fik da det råd at slukke computeren
på væggen, for den havde nok "glemt" kortlæseren. (Jeg slukkede, dengang,
altid med musen i Windows.). Til min forbavselse, fandt comp ved reboot
kortet, og det nævnte program fandt alle billederne.
Held og lykke med det.
mvh
kk

Fra : Mads

Dato : 14-06-08 09:52

On Fri, 13 Jun 2008 23:09:35 -0700 (PDT), Kaj
> [...]

>kortlæser også - uden held.
>Kender nogen et program, der kan genskabe adgangen til kortet, så jeg

PC Inspector Smart Recovery er gratis, på dansk og beregnet
til netop at redde billeder fra flash kort.
http://www.pcinspector.de/Sites/smart_recovery/download.htm?Language=7

Jeg har selv brugt det. Det virker.

mvh Mads

Fra : Kaj

Dato : 14-06-08 04:00

On 14 Jun., 10:52, Mads <M...@nospam.nothanks.com> wrote:

> PC Inspector Smart Recovery er gratis, på dansk og beregnet
> [...]

Tak for svarene. Jeg har forsøgt mig med PC Inspector. Nu kan jeg
finde filerne, Jeg har gemt 1 stk på min pc, men det fremkommer kun
som thumnail og kan tilsyneladende ikke indlæses i fuld størrelse.
Hvad gør jeg evt. forkert?

Mvh

Kaj