Er Ritek medier ok?
Fra : SF

Dato : 13-06-08 05:23

Jeg har altid brugt Verbatim DVD men er Ritek ok?
http://www.billigmedien.de/?page=products&product_id=1782
Prisen ser ok ud.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-06-08 06:41

SF wrote:

Prøv at spørge i CD-gruppen eller DVD-gruppen.

Jesper Poulsen

Fra : Frandsen

Dato : 13-06-08 09:10

"SF" <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har altid brugt Verbatim DVD men er Ritek ok?
> http://www.billigmedien.de/?page=products&product_id=1782
> Prisen ser ok ud.

Jeg køber aldrig medier, hvor jeg ikke kan se, hvem der har lavet dem.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 13-06-08 13:06

SF wrote:
> Jeg har altid brugt Verbatim DVD men er Ritek ok?
> http://www.billigmedien.de/?page=products&product_id=1782

Nej. Ritek er helt klart i den lavere ende af skalaen.
Det var dem, som for nogle år tilbage producerede en stor del af de CD-R skiver der gav problemer, og så vidt jeg har kunnet finde ud af, så har ikke oppet sig mht. DVD[+-]R medier.

Her kan du se hvilke Media ID man skal gå efter, og hvilke man ikke skal:
http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm

Taiyo Yuden er dem jeg går efter.

Læg dog mærke til at der findes forfalskede Media ID, så det er ikke just nemt at finde nogle ægte.
Jeg købte fra Nierle2.com sidst, men kan ikke anbefale dem fordi de sendte mig skiver, hvor de øverste 4 skiver i hver 50-cakebox var med det Media ID jeg havde bestilt, resten var med et andet. De har dog siden fjernet den vare fra sortimentet.
Kvaliteten af skiverne med det andet ID var dog okay, så jeg beholdt dem.

Nierles CD-lommer (varenr. 2424) brokkede jeg mig dog over, og fik næsten alle pengene for dem tilbage.
De ligner noget man forestiller sig at finde i en container bag en CD-lomme-fabrik.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-06-08 13:31

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det var dem, som for nogle år tilbage producerede en stor del af de CD-R
> skiver der gav problemer, og så vidt jeg har kunnet finde ud af, så har

Bare underligt at netop Ritek er blandt de bedste medier til PS2.
PS2 som netop er så forbistret fintfølende mht medier.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-06-08 21:08

Jens C. Hansen wrote:

> Nej. Ritek er helt klart i den lavere ende af skalaen.

Er de?

> Det var dem, som for nogle år tilbage producerede en stor del af de CD-R skiver der gav problemer, og så vidt jeg har kunnet finde ud af, så har ikke oppet sig mht. DVD[+-]R medier.

Jeg har brændt 500+ Ritek CD-R uden så meget som en media-fejl. Jeg har
langt dårligere erfaringer med Verbatim CD-R.

> Taiyo Yuden er dem jeg går efter.

DVD'er er enten Verbatim eller TDK. Jeg har gode erfaringer med begge
mærker.

XFUT:dk.edb.hardware.drev.dvd

Jesper Poulsen