Farvelaserprinter
Fra : Kim

Dato : 09-06-08 22:38

Metro har p.t. Konica-Minolta 2530DL på tilbud til
ca. 1750,- med moms.
Er der nogen bedre alternativer til dette tilbud, og er den
"pengene værd" ?
Skal bruges til tekst/grafik. Har en InkJet til fotos.

Mvh, Kim

Fra : Jubii

Dato : 10-06-08 02:05

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> "pengene værd" ?
> Skal bruges til tekst/grafik. Har en InkJet til fotos.

Den sælges faktisk som fotoprinter. Specifikationer:
http://printer.konicaminoltaeurope.com/dk/da/printer_spec.php?id=42&color=Y&PHPSESSID=7c717825cea1e5aff90a96c6345e8072

Kunne tyde på de har samlet mange funktioner på en meget lille plads og
holder det i længden? Ved stort forbrug?
En fotoprinter til privat brug bliver ikke brugt i så stor grad som en
tekst/grafik printer gør.
Har selv en HP laserjet 2550, en stor tung sag med plads til gedigen
mekanik.

Fra : Kim

Dato : 10-06-08 10:58

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> tekst/grafik printer gør.
> Har selv en HP laserjet 2550, en stor tung sag med plads til gedigen
Arhh... Tror ikke den holder hjem som fotoprinter. Dér er InkJet
stadig bedre.
Jeg ville egentlig osse hellere ha' en Brother 4040, men den er en tudse
dyrere, vejer som en sten, og får ikke meget bedre anmeldelser end
Minolta'en. Og leveres iøvrigt osse med 1500 siders tonere...

Mvh, Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-06-08 08:31

Kim wrote:

> Arhh... Tror ikke den holder hjem som fotoprinter. Dér er InkJet
> stadig bedre.

Med det rette papir, så er det nu ikke helt ved siden af. Jeg har
oplevet flere der nægtede at tro at de farvebilleder jeg foreviste på
almindeligt kopipapir faktisk stammede fra en laserprinter. Med
højglanspapir i printeren bliver forskellen endnu mindre.

> Jeg ville egentlig osse hellere ha' en Brother 4040, men den er en tudse

Det er jo kun en PCL-printer. Konica Minolta 2530DL er en
PostScript-printer.

> dyrere, vejer som en sten, og får ikke meget bedre anmeldelser end
> Minolta'en. Og leveres iøvrigt osse med 1500 siders tonere...

Gør dig i øvrigt dig selv den tjeneste at købe 512MiB RAM til 2530DL.
Det sætter udskriftshastigheden markant i vejret.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-06-08 08:39

Jesper Poulsen wrote:

> Det er jo kun en PCL-printer. Konica Minolta 2530DL er en
> PostScript-printer.

Og det er noget sludder. 2550DL er en PostScript-printer - sorry.

Jesper Poulsen

Fra : Kim S

Dato : 11-06-08 19:01

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er noget sludder. 2550DL er en PostScript-printer - sorry.

Anyway... Ét stk Minolta 2530DL er hjemkøbt.
Udskriftkvalitet og hastighed svarer fuldt ud til
forventningerne.
Er lidt spændt på driftomkostningerne.

Mvh, Kim

Fra : find clausen

Dato : 11-06-08 20:55

On Wed, 11 Jun 2008 20:01:16 +0200, "Kim S" <Not@valid.dk> wrote:

> Anyway... Ét stk Minolta 2530DL er hjemkøbt.

Samme her, er skide træt af at skifte patroner i den skide Canon !!!!!

Fra : find clausen

Dato : 13-06-08 10:57

On Wed, 11 Jun 2008 20:01:16 +0200, "Kim S" <Not@valid.dk> wrote:

> Anyway... Ét stk Minolta 2530DL er hjemkøbt.
> Udskriftkvalitet og hastighed svarer fuldt ud til
> forventningerne.

Yes, en rigtig NO BULLSHIT printer, 30 minutter så ligger det første
farveprint i fin kvalitet.
Ikke nogen installeringsproblemer !!!
Ingen støj !!!!!

Fra : Kim

Dato : 13-06-08 13:21

"find clausen" <find1448********@********beskedboks.dk> skrev i meddelelsen

> Yes, en rigtig NO BULLSHIT printer, 30 minutter så ligger det første
> farveprint i fin kvalitet.
> Ikke nogen installeringsproblemer !!!
> Ingen støj !!!!!

30 minutter ?? Så har du vist fået den sløve udgave

mvh, Kim

Fra : find clausen

Dato : 13-06-08 18:35

On Fri, 13 Jun 2008 14:20:34 +0200, "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

> 30 minutter ?? Så har du vist fået den sløve udgave

Næh, det er mig der er sløv

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-06-08 08:21

Kim wrote:
> Metro har p.t. Konica-Minolta 2530DL på tilbud til
> ca. 1750,- med moms.
> Er der nogen bedre alternativer til dette tilbud, og er den
> "pengene værd" ?

Det er stort set den samme printer som Xerox Phaser 6120 - den printer
har jeg og den er _rigtigt_ god. Køb den Konica Minolta, du vil ikke
fortryde det

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-06-08 08:38

Jesper Poulsen wrote:

> Det er stort set den samme printer som Xerox Phaser 6120 - den printer

Det er det så ikke helt. Det er 2550DL er mage til 6120.

> har jeg og den er _rigtigt_ god. Køb den Konica Minolta, du vil ikke
> fortryde det

Det er dog stadig ikke en GDI-printer, hvilket må siges at være en fordel.

Jesper Poulsen

Fra : Kim S

Dato : 12-06-08 05:28

> Det er det så ikke helt. Det er 2550DL er mage til 6120.

Er det samme tonerpatroner ?

Mvh, Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-06-08 19:00

Kim S wrote:

> Er det samme tonerpatroner ?

Patronerne til 2550DL og 6120 er kompatible (ens?). Jeg vil tro at det
de samme tonere der skal bruges i 2530DL. Jeg fandt en test af 6120 og
2550DL på et tidspunkt og der blev 6120 fremhævet for sine
farveudskrifter (der var andre printere med i testen også).

Her er lidt godt om farveudskriften på 2530:
http://www.dealtime.co.uk/xPR-Konica-Minolta-Magicolor-2530-Dl-Color-Laser~RD-313440571012

Og 6120:
http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/reviews/article.php/12095_3601501_2

6120 er baseret på en Konica Minolta:
http://www.trustedreviews.com/printers/review/2005/12/23/Xerox-Phaser-6120-Colour-Laser/p2

Der er nok ikke den store forskel i sidste ende

Jesper Poulsen