Andet multimedie
bentjuul 3670
Crosshair/trådkors i Indesign?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-07-08 15:21

Hey!

Jeg har tidligere brugt et tegneprogram til at lave dtp, og der havde jeg
muligheden for at udskifte musemarkøren med et supertyndt crosshair, så man
f.eks. kunne se, om objekterne skulle lines til på den ene eller anden led.

Findes den samme mulighed i Adobe Indesign CS1 ?

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 16:19

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> led.
>

> Findes den samme mulighed i Adobe Indesign CS1 ?

Jeg ved ikke om det virker men prøvet at trykke "Caps Lock" ned det må også
kunne ændres i indstillingerne, det kan det i hvertfald i Photoshop.

--
mvh kajo

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-07-08 18:30

kajo skrev bl.a.:

> Jeg ved ikke om det virker men prøvet at trykke "Caps Lock" ned det
> må også kunne ændres i indstillingerne, det kan det i hvertfald i
> Photoshop.

Det virker desværre ikke. Jeg prøvede i PS og der kom et lille kors. I mit
tegneprogram (Micrografx Designer) kommer det to linjer, som fylder hele
skærmen. Det er dødsmart, hvis man f.eks. har en hel række objekter, som man
vil se har samme højde eller side alignment. Navnlig når man bruger øjemål
er det smart.

Jeg synes, at jeg har kigget grundigt i Indesign, men når man ikke ved hvad
det evt skulle hedde, er det jo svært at lede

Men jeg er lige startet med indesign, så der kommer nok mange flere
spørgsmål..

Jeg vil næsten ikke fortælle hvor lang tid det tog før jeg fandt kommandoen
til at indsætte et billede. Alle andre programmer bruger insert image eller
import image eller noget lignende, men her hedder det placer..

Claus

Fra : BA

Dato : 04-07-08 19:50

På min dejlige, dygtige InDesign-lærer, min InDesign-guru Benny Stampe
Rasmussens hjemmeside kan du downloaded hans lærebog om InDesign CS gratis.
Tab ikke modet hvis du ikke kan komme på hans side lige nu - han er ved at
skifte server pt, så prøv senere.

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-07-08 18:57

BA skrev bl.a.:

> [...]
> gratis. Tab ikke modet hvis du ikke kan komme på hans side lige nu -
> han er ved at skifte server pt, så prøv senere.

Har du et link til denne side?

Claus

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-07-08 09:20

Claus Tersgov wrote:

> Har du et link til denne side?

Jeg kan forstå, at du ikke har prøvet at Google på "Benny Stampe Rasmussen"?

--
Kurt Lund

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-07-08 14:27

Kurt Lund skrev bl.a.:

> Jeg kan forstå, at du ikke har prøvet at Google på "Benny Stampe
> Rasmussen"?

Så er det noget, du har misforstået. Jeg har skam googlet, men filen er IKKE
til rådighed på hans hjemmeside.

Claus

Fra : Max

Dato : 07-07-08 09:41

Hej Claus

> Har du et link til denne side?

Den er lidt svær og finde da hjemmesiden åbenbart
flyttes for tiden, men den kan findes

http://www.behama.dk/indesign/InDesignbogen.pdf

fylder 40 MB.

--
Mvh Max

Fra : BA

Dato : 07-07-08 14:14

Ja, det er netop denne bog, jeg henviste til.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-07-08 14:28

Max skrev bl.a.:

> http://www.behama.dk/indesign/InDesignbogen.pdf

Mange tak. Jeg skriver til ham for at høre, om jeg må lægge den til DL på
web og FTP.

Claus

Fra : BA

Dato : 07-07-08 21:54

> Mange tak. Jeg skriver til ham for at høre, om jeg må lægge den til DL på
> web og FTP.

Hvad betyder/er det? Bare nysgerrig.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-07-08 22:39

BA skrev bl.a.:

> Hvad betyder/er det? Bare nysgerrig

DL download

Men jeg har mailet med ham, han vil helst, at det sker mod at aflevere en
mailadresse, og det kan jeg ikke lige overskue. Ellers en flink fyr, jeg fik
nogle andre fine ting

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 20:01

> [...]
> skærmen. Det er dødsmart, hvis man f.eks. har en hel række objekter, som
> man vil se har samme højde eller side alignment. Navnlig når man bruger

Du kan ikke få et kryds der fylder hele skærmen, men der er en palette hvor
man kan juster objekter til at holde kant / top / bund /centrere.

Her kan du markere en hel række objekter og få dem til at holde kant.

Faldt lige over dette link:
http://books.google.dk/books?id=JEovFG6XDxgC&pg=PA117&lpg=PA117&dq=indesign+%22justere+objekter%22&source=web&ots=bf76V7wuvT&sig=tUXK6M73N4mRE1i7tVsUAq9JR3Q&hl=da&sa=X&oi=book_result&resnum=1&ct=result#PPA99,M1

--
mvh kajo

Fra : Max

Dato : 04-07-08 20:06

Hej Claus

> fylder hele skærmen. Det er dødsmart, hvis man f.eks. har en hel
> række objekter, som man vil se har samme højde eller side alignment.
> Navnlig når man bruger øjemål er det smart.

Det er så nemt at sætte guidelines at man ikke har brug for et
fuldt trådkors.

--
Mvh Max