Andet multimedie
bentjuul 3670
Uddannelse
Fra : Hagar

Dato : 17-06-08 15:53

Hej

Da mine ben ikke kan mere, så er jeg på udkig efter et nyt arbejde hvor jeg
kan sidde på min flade det meste af dagen. Jeg har altid godt kunnet lide at
rode med grafik, men jeg har ingen anelse om uddannelser inden for området.
Er der nogen der kan give et hint til at komme videre.
Jeg ved godt grafik er mange ting og spænder vidt, men jeg vil ikke i gang
med noget som alle andre, jeg vil i gang med noget hvor man kan få job efter
endt uddannelse.

Hagar

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-06-08 16:28

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> writes:

> [...]
> med noget som alle andre, jeg vil i gang med noget hvor man kan få job efter

Jeg læser selv til markedsføringsøkonom med (indtil videre) medieproduktion
som speciale. Det er en to-årig uddannelse. Du kan læse mere om den
her: http://www.hsminerva.dk/sw610.asp

Der er ikke meget grafik osv. på første semester, men det bliver
bedre. Jeg er dog ikke selv nået længere, da der lige kom et barn i
vejen. Men jeg starter igen på 2. semester til januar.

Mvh Trine

Fra : BA

Dato : 17-06-08 17:55

Her kan du både tage enkelte kurser og hele uddannelsesforløb.

Jeg er efter mange år også begyndt forfra, og har været meget tilfedes med
Grafisk Åben Uddannelse

Se fx.: http://www.dgh.dk/sw9677.asp

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Peter T.

Dato : 18-06-08 16:40

Hagar udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> hvor jeg kan sidde på min flade det meste af dagen. Jeg har altid godt
> kunnet lide at rode med grafik, men jeg har ingen anelse om

http://www.jensens.dk/ kan være en mulighed. Jeg har selv taget deres 8
DTPprof-måneders kursus for 3 år siden og har været godt tilfreds med mit
eget resultat og kunne helt sikkert have bedrevet det videre enten som
baggårdsgrafiker eller ansat i et bureau. Bortset fra det, arbejder jeg
indenfor noget helt andet nu. :)

Jeg vil ikke tage pippet fra dig, men det altså kræver, at du har en god
kontaktflade med mulige freelance jobs. Du skal arbejde dig op på den
hårde måde eller være hamrende heldig/dygtig (begge ting følges ad uanset
hvilken slags hård branche du vælger).

--
Peter T.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-06-08 10:43

On Tue, 17 Jun 2008 16:53:12 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

Nogen der har gode links til billige web-kurser i
Photoshop/Illustrator?

Fra : BA

Dato : 19-06-08 12:39

Hvor meget vil du ofre?

VH BA
"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:ufak54pbcpg7ftjskimv8ika4b7ivfv5es@4ax.com...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-06-08 10:05

On Thu, 19 Jun 2008 13:38:54 +0200, "BA" <paogbaKANIN@mail.dk> wrote:

>Hvor meget vil du ofre?

Kommer vel lidt an på kursets størrelse osv. Men tænkte på ca 1000 -
er det urealistisk?

Fra : Rune

Dato : 20-06-08 13:59

Karsten Jensen skrev:
> On Tue, 17 Jun 2008 16:53:12 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
> wrote:
>
> Nogen der har gode links til billige web-kurser i
> Photoshop/Illustrator?

www.lynda.com er der utallige kurser som du se online (streame) for
$25 pr. mdr. eller købe for DVD'er $150.

Jeg kan anbefale Deke's One o One Photoshop serie, som består af 3
DVD'er, hvis man køber dem. Den bedste instruktør jeg til dato har set
på video.

Hvis du er mere til tutorials, hvor man starter fra bunden og ender med
et færdigt projekt kan jeg anbefale Photoshop Topsecret. meget inspirerende.

http://www.photoshoptopsecret.com/

Rune