Andet multimedie
Indesign - tvungen linieskift
Fra : enrico

Dato : 11-06-08 20:57

Jeg var på kursus i InDesign for nyligt. Det foregik på Mac.

Nu kan jeg ikke huske - finde ud af tvungen linieskift på PC - mener
det er noget med Alt tasten, men jeg har snart prøvet Alt :)

Altså istedet for at trykke enter 17 gange for at komme over i en ny
spalte (som man gør i Word)

På forhånd tak.

-enrico

Fra : _

Dato : 11-06-08 21:01

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er noget med Alt tasten, men jeg har snart prøvet Alt :)
>
> Altså istedet for at trykke enter 17 gange for at komme over i en ny

Som **du** - og andre usmarte - gør i Word.

Fra : BA

Dato : 11-06-08 21:51

> Som **du** - og andre usmarte - gør i Word.
Dejligt med et svar, man kan bruge til noget.

Fra : BA

Dato : 11-06-08 21:50

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg var på kursus i InDesign for nyligt. Det foregik på Mac.
>
> Nu kan jeg ikke huske - finde ud af tvungen linieskift på PC -

Tvunget linjeskift er shift + enter

Tvunget spalteskift er returtasten ved det numeriske tastatur.
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-06-08 11:52

BA wrote:
> "enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tvunget linjeskift er shift + enter
>
> Tvunget spalteskift er returtasten ved det numeriske tastatur.

Og sidder man ved en laptop uden numerisk tastatur, så ligger menupunktet (i
den danske version) i Tekst>Indsæt skifttegn>Kolonneskift.

Nej det er en skidt idé. Du skal bare indsætte et spalteskift (under
sektions- og sideskift).

--
Kurt Lund

Fra : enrico

Dato : 15-06-08 10:14

Tak for hjælpen!

Nej jeg ved udmærket godt, man ikke trykker enter 17 gange - så kommer
problemerne jo tilbage senere sytten gange.

enrico