BLURAY minus software
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 19:43

Jeg har en SONY BluRay drev som blev leveret med
PowerDVD i BLURAY udgave.
I med installations CD'en, og så ind på en side
for at hente en patch. Patchen hentet, og det
virker tilsyneladende.

Nu skal maskinen ominstalleres, og jeg ville
hente patchen igen og skulle anvende en kode på
CD omslaget. Hjemmesiden siger så, jeg har hentet
denne patch een gang tidligere og jeg skal anvende
denne hjemhentede patch igen og kan IKKE få lov
at hente den igen. Jeg har dog ikke denne patch liggende
da den røg fløjten med ominstallationen.

Hvad gør man nu ?

Hvor kan man få fat i BLU RAY software, evt
fra Cyberlink.

Kan MediaPlayer i Vista Ultimate afspille BluRay's ??

Fra : Fynbo

Dato : 09-06-08 20:38

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor kan man få fat i BLU RAY software, evt
> fra Cyberlink.
>
> Kan MediaPlayer i Vista Ultimate afspille BluRay's ??

http://www.blu-ray-soft.com/blu-ray_player/

Fynbo

Fra : Henrik Laursen

Dato : 09-06-08 20:49

"Eque" <-> wrote in news:484d79cb$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
>
> Hvor kan man få fat i BLU RAY software, evt
> fra Cyberlink.
>
> Kan MediaPlayer i Vista Ultimate afspille BluRay's ??

For sjov skyld, prøv at downloade AVS DVD Player og se om den
kan æde Blu-ray skiver, HD er nævnt som supported.

http://www.avsmedia.com/DVDPLAYER/

Nå ja, den er gratis og Vista compatible

--
Henrik Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 20:57

Tak. Et forsøg værd.

Fra : J

Dato : 10-06-08 12:25

On Mon, 9 Jun 2008 21:57:21 +0200, "Eque" <-> wrote:

>Tak. Et forsøg værd.

Kan den det ?

Venter spændt, for PowerDVD Ultra 8 og Slysofts AnyDVD HD, - det løber
op i ca. 800 kr.

AnyDVD HD kan blive nødvendig m.h.t. hdcp.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-08 21:57

Jeg har nu et andet problem.
Dêt med de nævnte programmer var ikke "etisk korrekt"
over for min kunde hed det sig, så jeg monterede et nyt
LG BluRay drev istedet som også havde Cyberlink PowerDVD
med i BluRay udgaven.
Alt godt. Medleverede CD-rom i drevet, og installere programmet.
Den siger der er en update på ca. 70 Mb. som hentes ned på skrivebordet.
Updaten køres og jeg har et nyt PowerDVD program-ikon på skrivebordet.
De ser identiske ud, programmerne iøvrigt.
Den kan nu snildt afspille en alm. DVD, men isættes en
BluRay film, tæller sekunder og minutter som normalt,
men der er kun sort skærm.

Nu spørger jeg naivt. Er der stadig regions-forvirring
som med DVD hos BluRay ??

Kan det være et manglende codec, som er årsagen til
sort skærm ?

Kan et bundkort, som har fået 'awards' for sine egenskaber
iforb. med et mediecenter og HDMI stik osv., være utilstrækkelig
med sit ATI X1250 (vidst nok) onboard grafik ???

Svære spørgsmål måske, men hvorfor sort skærm og ellers
OK med alm. DVD ?

Fra : J

Dato : 11-06-08 06:43

On Tue, 10 Jun 2008 22:57:21 +0200, "Eque" <-> wrote:

> [...]
>med sit ATI X1250 (vidst nok) onboard grafik ???
>
>Svære spørgsmål måske, men hvorfor sort skærm og ellers

Hvilket bundkort har du ?
Ja, jeg er ikke selv kommet så langt som dig. men jeg har et blueray
drev i en htpc med gigabyte ma78gm-sh2 bundkort med ati3200 onboard
grafik. Om det har jeg læst, at man skal benytte ati's catalyst pakke
og ccc istedetfor onboard grafikkort driverne, samt en hdmi driver for
at få lyd ud i hdmi. Sort skærm tyder på konflikt med noget hdcp. Er
din skærm hdcp kompatibel ? ellers tror jeg at anydvd hd er nødvendig.

Om ma78gm-sh2 har jeg sakset dette fra nyhedsgruppe:

The user manual mentions selecting Realtek HDA HDMI.

The people in this thread seemed to have stereo working,
and eventually one poster got passthru to work. Three drivers
are mentioned in the list.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1028559

"There are three drivers needed.

1. The onboard Realtek audio drivers
2. ATI CCC and drivers
3. Realtek ATI HDMI Audio Device driver (now version R1.92)

Without the third driver the system will use a basic MS driver
which only supports 2-channel LPCM (no passthrough). The ATI
HDMI Audio Device driver adds AC3 passthrough support (at
least it does on the discrete cards)."

The implication is, if just the ATI CCC was present, for HDMI,
then you'd at least get 2 channel stereo. The last post in the
thread, mentions that Catalyst 8.5 kills the sound, implying
going back to a previous version might work.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 19:44

"J" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at få lyd ud i hdmi. Sort skærm tyder på konflikt med noget hdcp. Er
> din skærm hdcp kompatibel ? ellers tror jeg at anydvd hd er nødvendig.

Hej.
Det er et BIOSTAR TA-690 AM2 bundkort.
Fandt idag ud af flere ting.

1) Årsag til sort skærm fixedes med ny Catalystdriver
til det onboard ATI X1250 grafikkort.

2) Enhedshåndteringen OK, også Biostars HDMI driver til lyddelen.

3) Anvendes et 7300 nvidia PCI-e kort hakker BluRay filmen. Lyd ok.
Anvendes et 8600 kort, er ALT perfekt.
Men ATI onboard på bundkortet hakker som med det billige PCI-e kort.

Har spurgt Biostar, om X1250 chippen mangler 'noget' som kan være
årsagen til hakkeriet SAMT billedet krøller. Er det stilbilleder, dvs.
ingen panoramer, er det fint, men så snart der er bevægelse, eks.
en person går gennem scenen, "krøller" tøjet..dvs. det yderste
af personens silhouet nærmest krøller....ser sært ud.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 11-06-08 20:28

Eque wrote:
> [...]
> en person går gennem scenen, "krøller" tøjet..dvs. det yderste
> af personens silhouet nærmest krøller....ser sært ud.

Det lyder som om filmen er interlaced (hver anden linie af billedet opdateres på skift).
Ved ikke hvad du kan gøre ved det.

I VLC fra videolan.org er der en deinterlace metode "bob", som stort set fjerner det, men VLC kan så vidt jeg ved ikke afspille blu-ray.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 21:00

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om filmen er interlaced (hver anden linie af billedet
> opdateres på skift).
> Ved ikke hvad du kan gøre ved det.

OK, og så har maskinen 'svært' ved at synkronisere eet eller andet
og derfor man oplever 2 'halvdele' som denne krølleeffekt evt. ??

Hvor mange forskellige slags BluRay 'systemer' findes der ?
Level 2 synes jeg at ha' hørt om...altså en slags 'generationer'
af standarden ???

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 21:07

Skal lige siges, DVD afspilles perfekt under alle forhold.
Så det er nok ikke noget interlaced noget som forstyrrer..
Men kan mængden af data ha' noget at sige ??
Altså bluray smider så meget mere afsted, det er der det
går galt ?

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 11-06-08 21:50

Eque wrote:
> [...]
> Men kan mængden af data ha' noget at sige ??
> Altså bluray smider så meget mere afsted, det er der det

Det kunne det teoretisk set godt være, plus at bluray skal dekrypteres samtidig.
Måske er dekrypteringen ikke optimeret ret godt endnu, og hvis den involverer gpu'en, så passer det jo fint med at et hurtigere kort afvikler filmen fint.

Dekryptering af Blu-Ray er i hvert fald ret indviklet:
http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Print.aspx?NewsId=17598

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 22:09

> [...]
> Måske er dekrypteringen ikke optimeret ret godt endnu, og hvis den
> involverer gpu'en, så passer det jo fint med at et hurtigere kort afvikler

Ja egentligt.
Selvom bundkortet skulle ha' nok så mange awards for
optimal valg til et mediecenter, og det har HDMI-stik,
så er det jo ikke sikkert, det er BluRay-ready:,o))

Alternativet kan nu være, om lyden sendes digitalt
fra HDMI stikket, og billedet kan hives fra et DVI-stik
fra et PCI-e grafikkort evt...måes et multistik som kan
'grene' lyd og billede ud ???

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-06-08 21:18

Hej!

Eque wrote:
> Hvad gør man nu ?

Har du mailet Cyberlink og spurgt dem om du må hente den igen? Og ellers,
hvorfor ikke?

Synes det lyder underligt...

--
Mvh, Kim Voss Schrader (med Cyberlink PowerDVD og BluRay afspilning).

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 22:07

> Hej!

> Har du mailet Cyberlink og spurgt dem om du må hente den igen? Og ellers,
> hvorfor ikke?
>
> Synes det lyder underligt...

Ja, det er meget sært, men sådan var beskeden
så heldigt der var et LG drev på lager med en
ny skive vedlagt.,o)
Så må vi vente, til PowerDVD fåes bulk til kr. 19,-
som i DVD-versionen.,o))
Men jeg forstår nu for alvor, at HiFi-klubben ikke
ser mediecentre som et modent alternativ til noget
som helst. Seriøst. Det ER for bøvlet.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-06-08 22:19

Hej!

Eque wrote:
> Ja, det er meget sært, men sådan var beskeden

Underligt princip de har hos Cyberlink i så fald.

> Men jeg forstår nu for alvor, at HiFi-klubben ikke
> ser mediecentre som et modent alternativ til noget
> som helst. Seriøst. Det ER for bøvlet.

Jeg ville slet ikke overveje at købe en standalone BluRay afspiller. Der er bare
_så_ mange flere muligheder med en HDPC. Men bøvlet, tja. Det kan det ihvertfald
nemt blive :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader