Forskel på 2,83 Duo Core og 3,0 Duo Core
Fra : MooreHojer

Dato : 08-06-08 16:27

Hej

Er ved at ligge på ny computer og er i den forbindelse faldet over to
computere der næsten er helt ens, men til lidt forskellig pris.
En af de ting der er forskellige er processoren, og da jeg ikke er den store
hardwareekspert vil jeg lige høre herinde hvad forskellen er på de to.

Der er tale om de to processore 'Intel Core 2 Duo E8400 (3,0GHx, 1333MHz,
6MB cache)' og 'Intel Core 2 Duo E8300 (2,83GHx, 1333MHz, 6MB cache)'
Hvad er den praktiske forskel på om det er en 3,0 eller en 2,83?
Det er en computer der ikke skal spilles særligt meget på, det er primært
til videoredigering og softwareudvikling og den skal køre vista Home Premium
eller Ultimate.

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-06-08 18:52

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> wrote in message
> [...]
> Det er en computer der ikke skal spilles særligt meget på, det er primært
> til videoredigering og softwareudvikling og den skal køre vista Home

Har ingen anden viden om emnet, end den tomshardware.com kan give. I.flg de
benchmarks jeg har set der er der ikke ret stor forskel imellem E82-E84 og
E8500.

E8300 er desværre ikke med, men E8500 er ca 5% hurtigere end E8400 og E8400
er ca 12% hurtigere en E8200, så alt andet lige burde en E8300 var 5-6%
langsommere end en E8400

Bjarne K.

Fra : SF

Dato : 08-06-08 21:58

Bjarne K. wrote:
> E8300 er desværre ikke med, men E8500 er ca 5% hurtigere end E8400 og
> E8400 er ca 12% hurtigere en E8200, så alt andet lige burde en E8300
> var 5-6% langsommere end en E8400

Som Bjarne skriver 5-6% dvs. ikke mærkbart i det daglige.
Jeg er lige gået fra en 2,13 GHz til en 3,0 hvor der er 33%
hastighedsforskel, men det føles slet ikke sådan i praksis. Men hvis det er
vigtigt om videorendering tager 2 minutter eller 1 minut og 20 sek., så vælg
den hurtige.

Fra : SF

Dato : 09-06-08 01:06

SF wrote:
> Men hvis
> det er vigtigt om videorendering tager 2 minutter eller 1 minut og 20
> sek., så vælg den hurtige.

Sorry, det var forskellen mellem mine 2 cpu'er.
5% er godt et par sekunder.

Fra : Ric

Dato : 21-06-08 21:17

Minimal !
Brug i stedet pengene på 2 diske i parallel - DET giver mærkbar
hastighedsforbedring
- ulempe! - går den ene, misster du alt.
/Ric