Suspekt www request
Fra : Thomas H. Allin

Dato : 19-07-01 21:29

Fra : Kent Friis

Dato : 19-07-01 21:41

Den Thu, 19 Jul 2001 22:28:58 +0200 skrev Thomas H. Allin:
> [...]
>%u7801%u9090%u6858%ucbd3%u7801%u9090%u6858%ucbd3%u7801%u9090%u9090%u8190%u00c3%u0003%u8b00%u531b%u53ff%u0078%u0000%u00=a
>HTTP/1.0"
>
>gentaget ca. 20 gange fra kl. 19 til 22, alle gange fra forskellige
>IP-adresser. I min errorlog står der for hvert af disse besøg
>
>"Client sent malformed Host header"
>
>Jeg antager, at min maskine ikke er kompromiteret, siden jeg hverken har
>fundet noget i syslog'en eller oplevet andre ubehageligheder. Men hvad
>foregår der? Leder nogen efter www-servere med huller i?

IIS...

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Kenneth Plettner

Dato : 19-07-01 21:44

Hej Thomas.

Ja, det er et forsøg på at kompromitere en IIS server - jeg har samme entry
i mine intrusion detection systemer - Er det ikke utroligt at hackere er så
amatøragtige at de ikke finder ud af, hvilken webserver der kører i
baggrunden før de skyder løs !? - Endvidere har jeg identificeret en del af
amatørene, som nu kan forvente en lille hilsen fra deres ISP.

Kenneth Plettner
technical architect - MCSE

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 19-07-01 21:49

In article <9j7gr9$1lh7$1@news.cybercity.dk>, Kenneth Plettner wrote:

> [...]
> baggrunden før de skyder løs !? - Endvidere har jeg identificeret en del af
> amatørene, som nu kan forvente en lille hilsen fra deres ISP.

Når du nu tilføjer sådan noget til din IDS burde du også vide at det er
en orm (Code Red), og de maskiner der angriber din maskine sandsynligvis
ikke har været vidende om dette angreb.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Sorry never means having your say to love.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-07-01 21:49

"Thomas H. Allin" <tha@gfy.ku.dk> writes:

> Jeg antager, at min maskine ikke er kompromiteret, siden jeg hverken har
> fundet noget i syslog'en eller oplevet andre ubehageligheder. Men hvad
> foregår der? Leder nogen efter www-servere med huller i?

Ja IIS:
http://www.eeye.com/html/Research/Advisories/AD20010618.html

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 20-07-01 07:59

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote in message

> Ja IIS:
> http://www.eeye.com/html/Research/Advisories/AD20010618.html

Og:

http://www.cert.org/advisories/CA-2001-19.html

Der står bla. at alle komprimiterede systemer, der søger efter
sikkerhedshullet, bruger samme random seed generator - derfor er det de
samme IP-adresser de alle forsøger sig med. Så Thomas H. Allin kan nok
forvente at der kommer mere end de 20

Kaj