N73 - Tastatur ?
Fra : SpookiePower

Dato : 08-06-08 12:29

Jeg overvejer at købe en N73, men er blevet lidt i tvivl om
tastaturet.
Jeg er mest til telefoner hvor knapperne rager op, hvilket jeg føler
er
nemt og behageligt når der skal skrives sms'er. Jeg har ikke haft en
N73 i hånden endnu, men er det et problem at knapperne ikke
rager op ?

Fra : Max

Dato : 08-06-08 20:20

Hej SpookiePower

> N73 i hånden endnu, men er det et problem at knapperne ikke
> rager op ?

N73 er en af de mest anvendte mobiler til blinde og svagtseende
i disse dage, så man kan åbenbart godt skrive på den.

--
Mvh Max

Fra : Jakob Munck

Dato : 09-06-08 06:01

> N73 er en af de mest anvendte mobiler til blinde og svagtseende
> i disse dage, så man kan åbenbart godt skrive på den.

Tastaturet på n82 er bedre, men n73 kan sagtens bruges.

v.h.
Jakob

Fra : Ralph Køster

Dato : 09-06-08 10:02

Kommer mere an på hvor store fingre du har.
At den skulle være brugt af svagtseende tvivler jeg nu på, men lad nu det
ligge.

Jeg havde en i 3-5 dage men efter at have ramt musik-knappen under skrivning
utallige gange, så gad jeg ikke det pis mere.

Kender da andre der er meget tilfredse med deres N73.

Jeg tog en ko-vending og købte min forste Sonyericsson og må indrømme at jeg
ikke har fortrudt det.
En K850i
Nokia er logiske telefoner, men det er SE også, bare på hver deres måde.
SE har en langt bedre ordbog der husker ALLE ord man beder den om. Ikke som
Nokia der kun husker en lille del af det man beder den om.

Jeg skiftede delvis pga ordbogen men også pga det nye styresystem på
N-modellerne.
Ville ellers have købt N95-8gb

Men SE har en del telefoner hvor knapperne sidder helt for sig selv og ikke
flyder sammen som på mange Nokia modeller.
Men du finder sikkert også et par Nokia modeller der kan bruges.

Ralph.

Fra : Max

Dato : 09-06-08 12:36

Hej Ralph

> At den skulle være brugt af svagtseende tvivler jeg nu på, men lad nu
> det ligge.

Hvis det er N73 du tænker på, ja så kan jeg da sige at din tvivl
er uberettiget, det er fakta at den bruges meget i de kredse.

--
Mvh Max

Fra : Ralph Køster

Dato : 09-06-08 13:11

Og dukomentationen for dette er????
Det er altid nemt at komme med udsagn som der ikke er dokumentation for.

Jeg er i tvivl, da knapperne flyder sammen og man let kommer til at ramme de
knapper der er placeret på kanten.

Ralph.

Fra : Max

Dato : 09-06-08 14:32

Hej Ralph

> Det er altid nemt at komme med udsagn som der ikke er dokumentation
> for.

De flyder i en jævn strøm over mit skrivebord og vidre ud til
blinde og svagtseende. Du får ikke mere dokumentation
end mit udsagn.

--
Mvh Max

Fra : Ralph Køster

Dato : 09-06-08 22:13

Ok Max.

Altså ingen dokumentation.

Har du selv N73?
Hvis JA, har du problemer med at skrive på den?

Fra : Max

Dato : 09-06-08 22:25

Hej Ralph

> Altså ingen dokumentation.

Nej.

> Har du selv N73?
> Hvis JA, har du problemer med at skrive på den?

Er det så svært at forstå, jeg har haft masser af dem i
hænderne og jeg har intet problem med tastaturet på
den telefon.

--
Mvh Max

Fra : Ralph Køster

Dato : 09-06-08 22:56

Det kunne jo tænkes at du solgte dem, siden su havde haft en masse mellem
hænderne.

Hids dig ned.

Ja det er svært at forstå når du ikke forklarer dig ordentligt.

Og når du ikke har ejet en, så er det nemt at komme med dårlige argumenter.

Sorry max...

Fra : Max

Dato : 10-06-08 07:03

Hej Ralph

> Det kunne jo tænkes at du solgte dem, siden su havde haft en masse
> mellem hænderne.

Jeg sælger ikke telefoner, men software til dem.

> Hids dig ned.

Du aner ikke hvor rolig jeg er :)

> Og når du ikke har ejet en, så er det nemt at komme med dårlige
> argumenter.

Hvorfor skal man eje en for at kende den, jeg bruger N73 dagligt og
er det ikke erfaringsgrundlag nok til at kunne udtale sig ?

--
Mvh Max