Tømme en N73 ?
Fra : Kasper Brent Balders~

Dato : 08-06-08 01:07

Jeg skal sælge min N73 og vil gerne sikre mig at alt privat er slettet når
køberen overtager den . Den skal være lige så blank om da jeg købte den.
Hvordan gør man ? ( min brugsanvisning er forsvundet )

Fra : bk

Dato : 08-06-08 07:40

"Kasper Brent Baldersen" <kbb01@frederiksberg.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal sælge min N73 og vil gerne sikre mig at alt privat er slettet når
> køberen overtager den . Den skal være lige så blank om da jeg købte den.
> Hvordan gør man ? ( min brugsanvisning er forsvundet )

du skal vel bare gendanne fabriksindstillingerne

Fra : Jakob Munck

Dato : 08-06-08 07:03

"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Kasper Brent Baldersen" <kbb01@frederiksberg.dk> skrev i en meddelelse
>>
> du skal vel bare gendanne fabriksindstillingerne

Jeg skal indrømme, at jeg ikke har prøvet, men jeg har altid forestillet
mig, at "Gendan fabriksindstillingerne" bare gendanner de tekniske
indstillinger, men at det ikke sletter de data (fotos, telefonnumre etc.)
som man har liggende på telefonen. Men måske tager jeg fejl??

Ellers er det klogeste vist at slette det hele via telefonens display. Men
det tager tid. Alternativt ville jeg åbne telefonen via usb-ledningen som en
ekstern hukommelse, og slette alle data som man gør på enhver anden
Flash-disk. Skal det være 100% sikkert, skal du derefter formattere
hukommelsen, men det kan vis kun lade sig gøre med den eksterne Flash disk.

v.h.
Jakob

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-06-08 09:55

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør på enhver anden Flash-disk. Skal det være 100% sikkert, skal du
> derefter formattere hukommelsen, men det kan vis kun lade sig gøre

Det er også noget vrøvl bk fyrer af. Kasper kan slette hvad han har liggende
men det kan formentlig gendannes med rette udstyr. Jeg vil dog finde det ret
usandsynligt at en ny køber ville lave sådan et forsøg. Hvis Kasper vil være
helt sikker på at han har husket at få fjernet alt, kunne han give telefonen
en opdatering af ny software, det fjerner alt hvad han har liggende på den
men han skal huske på at eksternt hukommelseskort stadigvæk skal slettes
eller formateres.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-06-08 10:32

On Sun, 8 Jun 2008 10:54:52 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Det er også noget vrøvl bk fyrer af. Kasper kan slette hvad han har liggende
>men det kan formentlig gendannes med rette udstyr. Jeg vil dog finde det ret
>usandsynligt at en ny køber ville lave sådan et forsøg.

Hvis den nye ejer bruger software som Oxygen Phone Manager får han
uden videre adgang til alle slettede SMS'er...

Det gælder i hvert fald for min 6230i - Jeg skal ikke udelukke at
Nokia har forbedret sikkerheden på N73, så SMS'er overskrives med
nuller når de slettes....

<mlr>

Fra : Anders

Dato : 08-06-08 08:41

og taste 12345

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 08-06-08 11:05

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> og taste 12345

??

--
ad

Fra : Jean

Dato : 08-06-08 13:48

A skrev:
> og taste 12345

Du vrøvler igen... at gendanne fabriksindstillinger gendanner kun
_indstillingerne_ og sletter ikke SMS, MMS, billeder, videoer, osv.

Desværre kan Nokia ikke finde ud at lave en "totalgendan", som SE har gjort.
Der findes en der gendanner fabrikgsindstillinger, men også en der sletter
alt, så mobiltelefonen bliver som på købstidspunktet.

Mvh Jean.

Fra : Anders

Dato : 08-06-08 13:54

Hvorffor skal du bare genere andre folk ?

Fra : Jean

Dato : 11-06-08 08:36

Anders skrev:
> Hvorffor skal du bare genere andre folk ?

Fordi du konstant kommer med råd, som i bedstefald vildleder, men i de
fleste tilfælde er ubrugelige...

Mvh Jean.

Fra : Anders

Dato : 11-06-08 10:53

Så hellere komme med dårlige kommentarer end dumme udtalelser...

Fra : Max

Dato : 11-06-08 12:58

Hej Anders

> Så hellere komme med dårlige kommentarer end dumme udtalelser...

Ja, du klare fint begge dele, og topposter gør du også,
godt gået Anders.

--
Mvh Max

Fra : Anders

Dato : 11-06-08 13:22

luk ædespalten !

Fra : Max

Dato : 11-06-08 14:35

Hej Anders

> luk ædespalten !

Og tale pænt kan du heller ikke, det bliver
bedre og bedre.

--
Mvh Max

Fra : Jean

Dato : 14-06-08 08:36

Max skrev:
> og topposter gør du også, godt gået Anders.

Det har Anders gjort i al den tid jeg har læst med i NG'erne... og jeg er
nok startet før Anders.

Men vi kan da spørge Anders om han er glad for den mobil han købte i Fona...
se dk.forbruger

Mvh Jean.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 14-06-08 13:43

Jean <ask*@*me> wrote:
> Men vi kan da spørge Anders om han er glad for den mobil han købte i
> Fona... se dk.forbruger

Det tror jeg ikke, han har den til salg i en anden gruppe, og papkassen .
ect.

--
ad

Fra : Snakee

Dato : 09-06-08 23:18

Jean skrev:

> Desværre kan Nokia ikke finde ud at lave en "totalgendan", som SE har
> gjort. Der findes en der gendanner fabrikgsindstillinger, men også en
> der sletter alt, så mobiltelefonen bliver som på købstidspunktet.

Det findes da på alle nyere Nokiaer men er bare skjult fordi man kan
fucke filsystemet op hvis man i panik afbryder strømmen til den mens den
er i gang. Sker det, hedder det med stor sandsynelighed værkstedsbesøg.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Snakee

Dato : 08-06-08 23:33

Kasper Brent Baldersen skrev:

> Hvordan gør man ? ( min brugsanvisning er forsvundet )

Sæt laderen til og tænd den. Tast derefter *#7370# og svar ja. Lad være
med at slukke mobilen men vent til den har arbejdet færdigt (tager en
rum tid)

Så får du den ikke blankere ved egen hjælp.

Husk at formatere hukommelseskortet hvis der følger sådan eet med. Gør
det gerne fra din computer via en kortlæser. Formater kortet HELT og
ikke bare med en hurtigformatering (Der bare sletter navnene på filer og
mapper men ikke berører indholdet)

Hvis du kører Linux på din computer eller har forstand på at betjene en
sådan et andet sted fra kan du også korruptere kortet med shred, Så er
der ikke mere tilbage der kan genskabes på det.

Snakee

Fra : Max

Dato : 08-06-08 23:42

Hej Snakee

> Husk at formatere hukommelseskortet hvis der følger sådan eet med. Gør
> det gerne fra din computer via en kortlæser. Formater kortet HELT og

En formatering forhindre altså ikke at man kan genskabe data på
kortet, der skal software der overskriver kortet for at sikre sig.

--
Mvh Max

Fra : martin

Dato : 09-06-08 15:11

> En formatering forhindre altså ikke at man kan genskabe data på
> kortet, der skal software der overskriver kortet for at sikre sig.

Sidst jeg soldte en telefon satte jeg den til at optage video i højeste
kvalitet på hukommelseskortet, og slette videoen, optage en ny, og slette
denne, så er man rimelig sikker på der ikke kan genskabes noget.

Martin Kaltoft

Fra : Max

Dato : 09-06-08 16:23

Hej martin

> højeste kvalitet på hukommelseskortet, og slette videoen, optage en
> ny, og slette denne, så er man rimelig sikker på der ikke kan
> genskabes noget.

Man kan vel genskabe den sidste video :)

Nå, men gamle harddiske og hukommelses kort smider jeg nu også
ud, kunne aldrig komme i tanke om at købe den slags brugte og vil
heller ikke sælge dem brugt.

--
Mvh Max

Fra : Snakee

Dato : 09-06-08 23:14

Max skrev:

> En formatering forhindre altså ikke at man kan genskabe data på
> kortet, der skal software der overskriver kortet for at sikre sig.

Det var derfor jeg skrev at det ikke skulle være en hurtigformatering
men en fuld formatering for så BLIVER alt nemlig overskrevet på kortet
og KAN ikke genskabes.

Også een af grundende til jeg nævnte shred som en mulighed hvis man har
adgang til noget Linux.

Snakee

Fra : Max

Dato : 10-06-08 07:12

Hej Snakee

> Det var derfor jeg skrev at det ikke skulle være en hurtigformatering
> men en fuld formatering for så BLIVER alt nemlig overskrevet på kortet
> og KAN ikke genskabes.

Nej, der er ingen overskrivning involveret i den formatering, forskellen
mellem hurtig og fuld formatering er at ved fuld formatering bliver
disken checket for fejl.

--
Mvh Max

Fra : Snakee

Dato : 10-06-08 21:11

Max skrev:

> Nej, der er ingen overskrivning involveret i den formatering, forskellen
> mellem hurtig og fuld formatering er at ved fuld formatering bliver
> disken checket for fejl.

Sikke noget vrøvl.

Snakee

Fra : Max