Sjöväder
Fra : lasse åberg

Dato : 08-06-08 17:42

Hej,
Sänder Danmarks radio fortfarande sjöväder på 1062KHz som tidigare?
Har fått lite skiftande information

Hälsar
lasse _/)_/)_/)_/)_

Fra : Ole Pagh

Dato : 08-06-08 18:55

lasse åberg formulerede søndag:
> Hej,
> Sänder Danmarks radio fortfarande sjöväder på 1062KHz som tidigare?
> Har fått lite skiftande information

Ja, det gør de. Klip fra DMI's hjemmeside:

.... "DMI udsender nye 24-timers udsigter for farvandene hver dag lidt
før kl. 05.45, 08.45, 11.45 og 17.45. Udsigterne kan høres på
mellembølgesenderen på 1062 kHz. Udsigterne kan også høres på telefon
1853." ...

Se også:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter.htm

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : lasse åberg

Dato : 09-06-08 08:36

Hej,
Tackar för ett hurtigt svar

Hälsar
lasse _/)_/)_/)_/)_

Fra : Jens S

Dato : 10-06-08 11:42

On 9 Jun., 09:36, "lasse åberg" <lasse....@telia.com> wrote:
> Hej,
> Tackar för ett hurtigt svar

> Hälsar
> lasse _/)_/)_/)_/)_

Men er der ikke noget med at der kun er "tændt" for senderen i det
tidsrum hvor udsendelsen bliver sendt, jeg har ihvertfald forgæves
forsøgt at tune den, udenfor de nævnte tidspunkter?
mvh Jens Skov

Fra : Ole Pagh

Dato : 10-06-08 20:14

Følgende er skrevet af Jens S:

> [...]
> tidsrum hvor udsendelsen bliver sendt, jeg har ihvertfald forgæves
> forsøgt at tune den, udenfor de nævnte tidspunkter?

Jo, MB senderen er først i luften nogle minutter før og slukkes efter
udsendelserne og der sendes efterfølgende P4 radioavisen kl. 06:00(?),
09:00, og 12:00.
Inden vejrmeldingen kan det gode gamle P1 pausesignal høres.

Kl. 18:00 sendes der efterretninger for søfarende fra SOK og så er der
vist noget med gymnastik inden vejrmeldingen kl. 08:45.

Det er noget der slider på den gamle mellembølgesender med alle de
tænd/sluk sekvenser og når den engang bryder sammen, er det desværre
nok helt slut med vejrmeldingerne på MB.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)