Video optagelser
Fra : James Derry

Dato : 08-06-08 20:06

Det er skrevet andre steder, at folk har været optaget med video fra
politi MC og biler....af og til umarkerede sådanne.

Hvis man nu siger at det er sket, men at man ikke, af forskellige
årsager, er blevet stoppet af politiet, kan de så kom bagefter med
deres video og forlange bøder og klip? Hvordan ligger det rent
lov-mæssigt?

Jeg har også undret mig over, at en umarkerede bil kan tillade sig at
køre slalom kørsel og selv langt overskrider hastighedsgrænser mens
den er igang med at "filme." Det gælder også dem som ikke filmer men
har en slikkepinde de skal ud med......hvordan kan de tillader sig at
køre så stærk OG uforsvarligt, bare fordi de vil "fange" en som de
mener kører ulovligt? En politibil med udrykning men en tilsyneladende
privatbil......????????

Enten er det farlig med hastigheden ellers er det ikke.....det ændrer
sig ikke fordi politimanden er i sin privatbil på vej hjem. Jeg
iagttog en sådan scene forleden, da en blå minivan forbikørte flere
biler på en noget hazardiøs facon, mens han jagtede en MC, som nemt
kunne overhale. Den der videobil kunne kun gøre det, ved at presse sig
ind flere steder og køre over for dobbeloptrykkede linjer!

Hvis man nu bliver taget af sådan én, hvad siger dommeren til sådanne
videoklip? Nogen med erfaring?

Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Fra : Snuden

Dato : 09-06-08 14:55

"James Derry (slet KLQMM)" <airthy@KLQMMmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ind flere steder og køre over for dobbeloptrykkede linjer!
>
> Hvis man nu bliver taget af sådan én, hvad siger dommeren til sådanne

Altså du er irriteret over, at du ikke kan køre ligeså hjernedødt som
eksempelvis ham her: http://jp.dk/indland/trafik/article1364354.ece (så der
nu er en idiot mindre i trafikken)

Jamen kør bare som du lyster. Du kan jo bare køre fra politiet og nægte at
det var dig der førte motorcyklen...

Snuden

Fra : James Derry

Dato : 09-06-08 17:07

Poenget var hvordan politi i en tilsyneladende
privatbil kan tillader sig at overtræde
færdselsloven, når de ikke har udrygning på. Der
må være andre bilister som ser på overhalinger mv
som bliver "inspireret," eller ser at "man" kan
køre megt hurtigere, da "de andre" gør det.

Den bedste lektion er ikke så meget hvad man
siger, men hvad man gør, har jeg hørt, men det er
nok forkert.

hmmm

--
Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Fra : James Derry

Dato : 09-06-08 17:19

Nu har jeg været inde for at læse artiklen og jeg
må sige at umiddelbart, har jeg flere spørgsmål
end svar, da de skriver at "Bilisten på 28 år var
ved at overhale på en lige strækning med godt
udsyn, da motorcyklisten pludseligt dukkede op"

Op fra jorden, en sidevej eller hvor? Var
strækningen måske ikke så lige alligevel, eller
havde én af førerne solen i øjnene eller hvad?

200 km/t mindst.....måske, måske ikke. "Vidner" er
ikke altid særlig troværdige.

Men hvis jeg nu giver dig alle punkter...og siger
at han kørte 200 og bilisten (som trods alt var i
MC bane) "ikke havde mulighed for at se
modkørende" vil du virkelig sige godt, en idiot
mindre? Hvis en luder bliver stukket ned med
kniv, siger du godt, en luder mindre.

Lidt for rå for min smag.

--
Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-06-08 20:53

slet 2Y20D skrev den 09 jun 2008 i

> [...]
> end svar, da de skriver at "Bilisten på 28 år var
> ved at overhale på en lige strækning med godt
> udsyn, da motorcyklisten pludseligt dukkede op"

klip

Under alle omstændigheder virker det lettere dubiøst at du ikke står
ved dit navn - det ville være nemmere at tage dig seriøst så.

Fra : James Derry

Dato : 09-06-08 21:15

hvad mener du med det....mit navn står helt klart
under skrevet af......

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>

--
Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Fra : Armand

Dato : 09-06-08 22:35

James Derry (slet UAIV0) skrev:
> hvad mener du med det....mit navn står helt klart
> under skrevet af......

Hej James!
Jég ser den (heller)ikke - kun dét der er efterladt her ovenfor!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-06-08 08:59

slet UAIV0 skrev den 09 jun 2008 i

> hvad mener du med det....mit navn står helt klart
> under skrevet af......

Ok James, hvis jeg nærkigger headeren (som jeg normalt ikke får
vist)kan jeg se dit navn, ellers kun som ovenfor, jeg prøver lige en
anden indstilling.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-06-08 21:15

Snuden skrev:

> Altså du er irriteret over, at du ikke kan køre ligeså hjernedødt som
> eksempelvis ham her: http://jp.dk/indland/trafik/article1364354.ece (så
> der nu er en idiot mindre i trafikken)

Med hvilket belæg postulerer _du_ at han kørte hjernedødt??

At blive påkørt af en røvbanan af en bilist der har mere travlt med at
komme frem i trafikken end med at holde øje med motorcyklister,
kvalificerer vel ikke til hjernedødt?

Eller har du informationer der viser at det forholder sig anderledes?

...brug nu ikke JP's 3.hånds beretning som kilde, det kvalificerer ikke

> Jamen kør bare som du lyster. Du kan jo bare køre fra politiet og nægte
> at det var dig der førte motorcyklen...

Kører de fleste ikke som de lyster? Det skulle jeg da mene :-\

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Niels Pein

Dato : 10-06-08 00:47

Hvordan vil DU omtales når du engang dør Snude?

Det sker engang, muligvis mens du kører motorcykel, muligvis med et enkelt
vidne der muligvis har en aversion mod motorcyklister.

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 11-06-08 07:47

On 8 Jun., 21:05, James Derry <air...@KLQMMmail.dk> (slet KLQMM)
wrote:
> [...]
> videoklip? Nogen med erfaring?
>
> Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Hej

Hvis dommeren fik vidneforklaringer ind, som beskrev den der kørsel og
det skete uden enten horn eller blå blink, så KUNNE det måske
resultere i et problem for betjenten, men jeg tror ikke, der findes
nogen sager historisk set.

Aprospos profil: Hej James! Tilbage i Dannevang igen??

Hvis det ER den James....)))))

Mvh

Stup

XS1100S, der lige har rundet de 400 KKM......

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 13-06-08 11:04

"James Derry (slet KLQMM)" <airthy@KLQMMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> privatbil......????????
> Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Hej.
Svar på lidt gammelt indlæg, men alligevel.
Du spørger om han må. Du kan evt. se
som er udrykningsbekendtgørelsen. Hvis du så bliver klogere på det .o)
Mvh
Mads K