Søger en szr(1 cylinderet) ekspert!
Fra : LarsGuldagerHansen

Dato : 08-06-08 10:54

Jeg er lige kommet hjem fra en tur hvor jeg var ude og prøvekøre en
szr 660 fra '99 med 42000 km på klokken, Der har tidligere været
indlæg om denne maskine, dem har jeg så læst, men har stadig lidt
problemer med at beslutte mig.

Er der nogen der kunne hjælpe mig med at se på sådan en maskine,. den
står i gråsten til 32000,- Selve cykelen har kørt 60000 km. Jeg synes
det er svært at vurdere standen når jeg ikke har kørt på sådan en
cylindret før, for sådan den ryster og hopper meget, men ved ikke om
det er normalt? Og går også med lidt tanker om, det måske bedre kan
betale sig at give 40000kr og så få en der har kørt mindre?

Håber I vil hjælpe! På forhånd tak! :)

Fra : Per

Dato : 08-06-08 18:50

LarsGuldagerHansen wrote:
> [...]
> det er normalt? Og går også med lidt tanker om, det måske bedre kan
> betale sig at give 40000kr og så få en der har kørt mindre?

Jeg kan ikke hjælpe dig konket med MC´en - men prøv at skriv til
www.tenere.dk de har et forum, hvor der sidder eksperter i 1-cylindrede
off-road maskiner.

Og mange af de moderne Yamaha off-roadere har helt samme motor som szr´en.

Jeg bemærker at den har gået 60.000 km - respekt for at de oplyser den
reelle km-stand - det er meget positivt og vidner om seriøsitet.

Mange sælger cykler fra midt 90´erne og påstår at de kun har kørt 20-25.000
km !! Jeg ville aldrig købe sådan en.....

Mvh. Per

Fra : LarsGuldagerHansen

Dato : 08-06-08 12:25

On 8 Jun., 19:50, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Mange sælger cykler fra midt 90´erne og påstår at de kun har kørt 20-25.000
> km !! Jeg ville aldrig købe sådan en.....

Jeg har netop oprettet et profil på den side, tak for hintet!

Fra : JimR

Dato : 08-06-08 19:39

"LarsGuldagerHansen" <larsguldagerhansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

----

Jeg har lige haft et par sjove år på Super Singlen men jeg blev til sidst
træt af at hænge ned over styret med Ducati-arme (kald mig bare Morfar...).

Jeg ville ikke købe en SZR der har gået 60k, de store encylindrede sports
MC'er lever et hårdt liv og jeg tror íkke der er samme antal km i motoren
som i en 2 eller 4 cyl maskine.

Du bør overveje at finde en JetKit'tet, KN filtret, Sportspottet model, der
er flere HK til sjov på de små veje. Min havde hele kittet med en åben potte
og kongelyd! Samtidig var den hurtig nok til at være rigtig sjov og den
kørte snildt en helt ny Kawa 1000 bagud på Knutstorp

Det er en model der er relativt ueftertragtet da den ikke kører særlig
stærkt i forhold til hvad man ellers kan finde for pengene så der er basis
for prisforhandling.

Ellers en fantastisk skøn cykel at køre på, jeg har aldrig haft en cykel der
styrede og bremsede så godt og den vejer 'ingenting' og er meget pålidelig
og let at føle grænserne på. Sjov i spandevis på landevej men jeg var ved at
dø af træthed da den blev kørt hjem fra Jylland...

mvh

JimR
NTV

Fra : LarsGuldagerHansen

Dato : 08-06-08 12:52

Hmm... Okay, jeg tænker bare stadig over om man ikke kan renovere
motoren for de 8-9000 kr der er op til dem der har kørt mindre km. Og
hvis en encylindret får tæsk er den vel bundopslidt på 10000 km, men
hvis den er behandlet fint, kan den vel køre meget længere uden
problemer.

Fra : LarsGuldagerHansen

Dato : 08-06-08 14:00

Kom lige i tanke om noget, ejeren fortalte mig at den havde haft
problemer med at blive varm nok, så en mekaniker havde monteret en
perforet plade foran køleren, det så rimelig originalt ud, så det var
lavet godt nok, men er det ikke mærkeligt den har brug for det?