Hunde var ved at dø i en varm bil
Fra : Battlefield's

Dato : 08-06-08 13:15

Godt at der stadig findes mennesker, der tør tage sagen i egen hånd:
http://www.fyens.dk/article/1008886:Odense--Kamphunde-ved-at-doe-i-kogende-bil?image=2&articleid=1008886

Hilsen Vibeke

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-06-08 13:49

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Godt at der stadig findes mennesker, der tør tage sagen i egen hånd:

http://www.fyens.dk/article/1008886:Odense--Kamphunde-ved-at-doe-i-kogende-bil?image=2&articleid=1008886

> Hilsen Vibeke

Man skal ikke tænke på om hunden bider hvis man opdager sådanne .. De skal
bare hurtigsmulig ud af den bil eller kold vand ind til dem.. oversprøjt
bilen indvendig

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-08 05:45

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skal
> bare hurtigsmulig ud af den bil eller kold vand ind til dem.. oversprøjt

Helbredelse er en god ting... Men det havde nu været bedre at forebygge.

Så hvis der nu havde været en ledig skyggeplads, var situationen måske
aldrig opstået.

Så det var måske bedre, at alle tænkte sig lidt mere om, før situationen
opstod, fremfor at skælde og smælde, når de stod ved en situation, som vil
alle, kunne have været med til at sikre, ikke opstod.

Folks yndling " Tænk nu hvis det havde været et barn ".... Her var det måske
en ide, lige at tænke sig om, en ekstra gang... Tænk hvis der havde været
nogle flere børn.... For det var jo netop et barn, der løste situationen.

Det er også helt fantastisk, tænk sig at lade F.eks et kamera ligge, i en
hermetisk tillukket bil.... Efter 5 minutter, er bilen ikke længere, helt så
tillukket, og kameraet væk.... Her stod vinduet endda så meget åbent, så et
barn kunne få hele armen ind, og åbne døren, og alligevel, flokkedes man
næsten om, hvem der turde smadre ruden.

Lad mig da for en god ordens skyld, og da ikke mindst, min egen erfaring,
straks lige sige.... Lad være med at smadre ruder på biler, medmindre hunden
ligger livløs.... Gør den ikke det, ser den det, som et angreb på dens
hundehus, og forstår altså ikke, folks lyst til at være barmhjertige
samaritanere.... Min egen hanhund, udstår gerne timers plage i en varm bil,
mod ikke at blive efterladt hjemme. Faktisk er den måde, folk bedst kunne
hjælpe ham på, at blive så langt væk fra bilen, som muligt, for han bliver
gal, når folk står og glor ind i bilen.

I stedet for at ringe til Politiet, som alligevel meget sjældent foretager
sig noget, så noter bilens nummer, og ring til Falck i stedet.... Har de en
bil i nærheden, kan de åbne døren på ganske få sekunder.... Og så er det jo
lykkeligt, med nutidens centrallåse, lås en op, og de alle er låst op.... Og
vi ved jo fra Guldsmeden, at det er væsentligt hurtigere, at få assistance
fra Falck, end fra Politiet....

Og da til sidst, et lille råd til dem, der som jeg, ofte efterlader hundene
i bilen... Sæt dit mobilnummer i bagruden, så kan folk få fat i dig, hvis
der skulle opstå grund til det.

Og til andre, noget lyst klæde ( Viskestykker, håndklæder, eller lignende,
samt nogle køleskabsmagneter, så kan temperaturen sænkes, ganske væsentligt
inde i bilen, ved ganske enkelt at dække de mest solbeskinnede vinduer til
med disse.

M.V.H....Benny..

Fra : lh

Dato : 09-06-08 06:49

Som jeg forstår det tager du din hund med og efterlader den gerne i bilen
uanset om det er varmt eller ej. Du skriver det også sådan at hunden hellere
vil være i en varm bil i flere timer end at efterlades alene hjemme.
Her er det så dig der som den klogeste skal tænke på hunden.
En hund i en varm bil er dyrplageri - uanset hvad. Hvorfor overhovedet tage
hunden med i den varme tid hvis ikke hunden kan komme med ud der hvor man
skal hen.
Du skriver det også sådan at folk skal lade være med at komme hunden til
hjælp og man skal efterlade sit mobilnummer. Det med nummeret er måske ok,
men er en hund efterladt i en meget varm bil skal det som regel gå stærkt
med at få den ud derfra.
Jeg selv lider frygteligt i en bil når man køre midt om dagen i den værste
sommervarme. Så jeg kan sagtens sætte mig ind i at en hund med stor pels har
det elendig.
De nye biler i dag er heldigvis udstyret med klimaanlæg - de fleste er da i
hvert fald. Det kan gøre en lang køretur noget mere behagelig for både
mennesker og dyr. Men det fungere jo ikke når bilen står stille.

lh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-08 09:29

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvert fald. Det kan gøre en lang køretur noget mere behagelig for både
> mennesker og dyr. Men det fungere jo ikke når bilen står stille.

Jeg går ud fra, at det er mig du svarer, selv om du har cuttet alt....

Tja, faktisk ofte 3 stk....

Jeg kan igen svare, meget bekræftende... At han syntes, hele hans verden,
falder i grus, hvis bilen forlader gårdspladsen, uden at han er med.... Og
ja, han springer selv derind, og det er en meget meget skuffet hund, hvis
han bliver kommanderet ud igen.

Når du citerer, så gør det korrekt... Jeg skrev vist " LAD VÆRE MED AT
SMADRE RUDER, medmindre hunden er livløs... " Det var ikke af hensyn til
hunden, men af hensyn til dig.... I hvert fald da hvis det er min hanhund,
for du angriber hans hundehus. Hvilket han næppe vil blive udelt begejstret
for.

Se en ting er, hvad du vil finde er dyrplageri, og hvad der så reelt er
det....

Som du vil bemærke, så er vi alle forskellige.... Du lider under en køretur
en varm dag... Det gør jeg ikke. Mine hunde ser også ud til at stortrives,
og vi har vel at mærke, intet klimaanlæg i bilen. Det værste, der sådan set
kunne ske, var at jeg glemte mine solbriller.

Uh, jamen jeg er ikke spor bange for at efterlade mine hunde i bilen, for
jeg glemmer dem ikke, og jeg ved godt hvor de er. Og skulle jeg, blive udsat
for noget, så jeg ikke kan komme tilbage til mine hunde til tiden, så er jeg
helt sikker på, at Falck vil tage sig kærligt af dem, indtil de kan aflevere
dem herhjemme, eller skrubtudsen kan komme og hente dem.

Så jo, for så vidt det er muligt, så er mine hunde med mig, sådan vil jeg
gerne have det, og jeg tror også, at det er sådan mine hunde helst vil have
det. Det sker, at Olga vælger at blive hjemme, men det er efterhånden meget
sjældent, og taget i betragtning, at den tidligere ejer, måtte bære hende
ind i bilen, for at få hende med, så vil jeg sige, at hun tager med af lyst,
og ikke fordi hun ikke kan finde ud af at sige fra.

At ringe til Politiet, er vel også nærmest den dårligste løsning man kan
forestille sig... Sidste gang, hvis jeg ikke husker helt galt, så blev de
adviseret om hunde, lukket inde i en bil, første gang, fredag aften, og de
kom først, mandag morgen. Så Politiets tid, skal ikke tages med et stopur,
der får du mere brug for en kalender. Så hellere Falck, for der kommer
nærmeste bil, straks, hvis det er den bil jeg kører i, og ellers senest
efter 45 minutter.

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-06-08 09:56

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> writes:

> Og da til sidst, et lille råd til dem, der som jeg, ofte efterlader hundene
> i bilen... Sæt dit mobilnummer i bagruden, så kan folk få fat i dig, hvis
> der skulle opstå grund til det.

Det var egentlig en rigtig god ide. Det tror jeg vi skal have gjort.
Vi kan nemlig også godt finde på at efterlade Siri i bilen. Ikke lige
med de temperaturer vi har haft det sidste stykke tid, og altid med et
vindue på klem og masser af frisk vand.

Da hun var lille, kunne hun ikke lide at være alene hjemme og gøede.
Naboerne klagede og så begyndte vi at tage hende med. Hun lå i bilen,
når vi var nogle steder og det var et godt og trygt sted for hende.

Mvh Trine

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-06-08 17:25

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
væsentligt
> inde i bilen, ved ganske enkelt at dække de mest solbeskinnede vinduer til

En jakke e.l. viklet rundt om en arm er faktisk ret effiktiv mod hunde
bid.. Ville ikke tænke så meget ville bare gå i aktion.. Har tidelligere
snuppet en rude for at komme ind til en hund i en varm bil.. Kostede et
bidmærke i højre arm men så snart jeg havde fat i hundens halsbånd og sagt
nej og fy så var der faktisk ikke flere problemer med den.. Ejeren til bilen
kom 2 timer sener

Ringe til politiet det er jeg stoppet med for længe siden.. Altså når de
ikke kan komme en til hjælp når der står 5-6 fulde menesker og forsøger at
sparke ens dør ind så kommer de sku heller ikke til en hund i nød..
Ringe efter falck var dog en mulighed men det er stadig en del hurtigere
selv at gå i aktion

Vi har også selv tit hunden med om sommeren og efterlader vi ham i bilen
er det med alle vinduer åbnet på klem masser af vand og ULÅSTE døre så
folk kan komme den til hjælp om nødvendig.. Udover det er hunden lænket til
bilen indvendig med en snor der kan nå 3-4M udenfor bagenden af bilen

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-06-08 14:40

> [...]
meddelelse news:484bcd7c$0$4451$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> Godt at der stadig findes mennesker, der tør tage sagen i egen

Herregud, de stakkels vovser. Jeg havde ikke ringet til politiet,
men knust ruden selv. Jeg tror ikke at man kan få bøde for det, og
det havde jeg vist også i den situation været ligeglad med.
Vorherrebevares, kan folk da ikke snart lære at de ikke må efterlade
dyr i biler når det er så varmt. Jeg græmmes.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 08-06-08 14:44

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Vorherrebevares, kan folk da ikke snart lære at de ikke må efterlade dyr i
> biler når det er så varmt. Jeg græmmes.

Oftest er det ikke folk med den hurtigste knallert på havnen der holder den
type hund.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-06-08 16:26

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Oftest er det ikke folk med den hurtigste knallert på havnen der
> holder den type hund.

Mit synspunkt i det tilfælde er, at ligegyldigt hvor hurtige
knallerter de har, så berettiger det dem ikke til dyremishandling af
værste skuffe. Hvad hjælper en hurtig knallert når hjernen
mangler.

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-06-08 16:34

> [...]
> knallerter de har, så berettiger det dem ikke til dyremishandling
> af værste skuffe. Hvad hjælper en hurtig knallert når hjernen

Inden du tror, at jeg ikke forstod hvad du mente, vil jeg da lige
tilføje at han sikkert heller ikke er den skarpeste kniv i skuffen.
Sådan en rent ud sagt idiot.

Fra : jopa

Dato : 08-06-08 16:59

> [...]

> at han sikkert heller ikke er den skarpeste kniv i skuffen. Sådan en rent

Jeg VED at du forstår mig

Nu er det ikke kun kamphunde folk "glemmer" i varme biler.
Det er et evigt tilbagevendende problem om sommeren

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-06-08 23:55

> [...]
> Vorherrebevares, kan folk da ikke snart lære at de ikke må efterlade
> dyr i biler når det er så varmt. Jeg græmmes.

Bøden for at bryde ind i en bil er 500kr + evt erstatning af det ødelagte
... Ville jeg gerne tage for at redde 2 vovser

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-06-08 09:49

> [...]
>>

> Bøden for at bryde ind i en bil er 500kr + evt erstatning af
> det ødelagte .. Ville jeg gerne tage for at redde 2 vovser

Også mig det er da helt sikkert.