Cookie-bøvl
Fra : Niels Skovmand

Dato : 19-07-01 21:28

Hej..

Jeg er for første gang ved at rode med nogle cookies, og jeg må indrømme jeg
er lidt på herrens mark, da jeg bruger et IDG-Hæfte, som efter min mening
dækker emnet ret løst. Så tænkte jeg, at eksperterne herinde kunne hjælpe
som sædvanlig!

Funktionens deklaration:
integer setcookie(string name, string value, integer expires, string path,
string domain, integer secure)

Punkt 1.
Hvordan får jeg en cookie til at gælde over hele mit domæne, f.eks.
http://www.lurk.dk .. Jeg har prøvet setcookie(..., "", ".lurk.dk",0); - men
det virker ikke på alle sider på domænet lurk.dk..

Punkt 2.
Kan jeg få en cookie til at gælde uendeligt?

Punkt 3.
Hvordan sletter jeg en cookie definitivt, så jeg er 100% sikker på den er
væk..?

På forhånd tak!

--
Niels Skovmand aka. Woodman
Woodman's Place @ http://www.wman.dk

"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people
very angry and been widely regarded as a bad move. "
Douglas Adams 1952-2001.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 19-07-01 22:18

Niels Skovmand <woodman@lite.dk> wrote:

> [...]
> http://www.lurk.dk .. Jeg har prøvet setcookie(..., "", ".lurk.dk",0); -
> men det virker ikke på alle sider på domænet lurk.dk..

Sæt path til "/".

> Punkt 2.
> Kan jeg få en cookie til at gælde uendeligt?

Nej - men du kan sætte den til eksempelvis 10 år.

> Punkt 3.
> Hvordan sletter jeg en cookie definitivt, så jeg er 100% sikker på den er
> væk..?

Giver den et tidsstempel fra fortiden.

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"