Er ram til Compaq anderledes !?
Fra : Thomas H.

Dato : 19-07-01 21:23

Kan almindelig SDram PC100 eller 133 køre på en
Compaq Presario 5154 Internet-pc ?

Mvh
Thomas

Fra : René Jensen

Dato : 19-07-01 22:20

"Thomas H." wrote:
> Kan almindelig SDram PC100 eller 133 køre på en
> Compaq Presario 5154 Internet-pc ?

Uden at kende den nøjagtige specifikation på din computer, vil jeg gætte
på at din Compaq maskine ikke kan benytte alm. SD-RAM. - Men ta' ikke
mit ord for det, prøv at spørge Compaq support. Compaq er kendt for at
lave hardware, som er en anelse "forkerte" i dimensioner, hvilket
resultere i at du kun kan benytte hardware, hvor der står Compaq på, og
derved skulle punge ekstra ud for at f.eks. RAM til maskinen.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Per Kristensen

Dato : 20-07-01 08:50

Compaq laver altså ikke selv det hardware, der sidder i deres maskiner.

Jeg har smækket ekstra 256MB 133 RAM i min fars Compaq PIII 800MHz (e) og
det kører fint... altså RAM'en. Maskinen har atlid været ustabil.

Fra : Hauge

Dato : 19-07-01 22:45

Hejsa

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in message news:9j7fke$cni$1@sunsite.dk...
> Kan almindelig SDram PC100 eller 133 køre på en
> Compaq Presario 5154 Internet-pc ?

Jeg har selv en Presario 5696, og alt hvad jeg har stoppet deri af hardware
og ram har virket, så Compaq kan altså virke

Mvh Hauge

Fra : Uni Bull

Dato : 19-07-01 23:32

Hov hov - nu skal du ikke ødelægge vores fordomme
--
Uni Bull

Fra : Kong Kent

Dato : 19-07-01 23:21

Thomas H. <thhe@sol.dk> skrev i en news:9j7fke$cni$1@sunsite.dk...
> Kan almindelig SDram PC100 eller 133 køre på en
> Compaq Presario 5154 Internet-pc ?

Har en arbejdskollega der tog imod et firmatilbud om en Compaq PC. En af de
store 800MHz med alverdens gejl men kun 128MB PC100. Han har købt ganske
almindelige 128MB SDRam og de virker fint i hans maskine. Så der skulle ikke
være noget probz med det.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Harald Blaatand

Dato : 21-07-01 22:00

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Kan almindelig SDram PC100 eller 133 køre på en
> Compaq Presario 5154 Internet-pc ?
>
> Mvh
> Thomas

Ingen problemer med Ram og Presario 5696

(bortset fra Windows)