MS Windows
briani 27239
Backup og Restore af hele systempartitione~
Fra : Paul8

Dato : 08-06-08 12:28

Der har været en del diskussion om emnet - især om hvilket program er bedst.

Desværre bliver tingene mere og mere indviklede med tiden.
Vista prøver på at være på forkant af det mest avancerede.
Somme tider kan det desværre vise sig at det er på bekostning af alle små folk som
halter bagud i udviklingen.

Det er forklaret her
http://www.multibooters.co.uk/partitions.html

Konklusion:
jeg tør kun anbefale True-Image og de andre partition-imaging programmer på standard PC
med XP eller ældre windows.

Har selv brændt fingrene med true-image 10 på en vistabærbar: ved mit første
restoreforsøg blev min systempartition pludselig til 'unallocated space'
Så var der ikke andet at gøre end at geninstallere Vista, + alle drivere + programmer.
5 timers knokleri.

Plus spild af en masse tid ved at prøve på at få hjælp fra Acronis.

Fra : Per

Dato : 08-06-08 12:50

Paul8 wrote:
> [...]
> Vista, + alle
> drivere + programmer. 5 timers knokleri.

Hmm !

Jeg har Vista og har partioneret min HD i 2 vha. Vista
partioneringsprogrammet. Således en Windows partition og en datapartition.

Jeg har også True Image 10.

Jeg har lavet en gendannelse uden problemer - dog tog det 2 timer at læse
imaget ind fra ekstern USB HD (ca. 12 Gb) !!?

Dog skulle jeg bruge min Vista CD og lave en repair, for at få Vista til at
boote op.

Så det kan godt lade sig gøre, men jeg må medgive at kørte noget bedre i
XP - her tog det kun 20 minutter at læse imaget ind.

Mvh. Per

Fra : Paul8

Dato : 08-06-08 22:22

> [...]
>
> Så det kan godt lade sig gøre, men jeg må medgive at kørte noget bedre i XP - her tog

Ja, -igen et eksempel på at Vista kan volde uforklarlige problemer.
Det kommer bagpå alle , inkl. Acronis, og Microsoft selv.

Det er lige som om man med Vista blive bombet tilbage til beta-stadiet.
Det kører fint hos de fleste, men der er endnu mange løse ender....

Mon de nogensinde vil kunne lave en ny windows som kører lige så godt som XP ???.