Formattering af mail
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 08-06-08 11:32

Jeg har lavet en ordrebekræftelse som automatisk sendes til kunden på
e-mail. Dette virker også fint og jeg har lavet en html version hvor
det ser fint ud. Problemet er at mange (eller nogle) ikke kan eller
vil læse HTML mails af flere grunde, hvilket giver mig lidt hovedbrud.

Mit problem er at indholdet i mailen er kolonnebaseret, med
varenummer, beskrivelse, antal, pris pr. stk og en total.

Hvordan søren får man det til at stå pænt i en ikke HTML mail? Jeg
bruger pt. CDO komponenten, men har også adgang til ASPMail.

Det er nok ikke engang et ASP problem, men jeg savner nogle måder at
formattere mailen uden at det er HTML.

Nogle gode ideer?

Mvh. Brian

Fra : Birger

Dato : 08-06-08 13:50

"Brian B. Christensen" <bbcdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger pt. CDO komponenten, men har også adgang til ASPMail.
>
> Det er nok ikke engang et ASP problem, men jeg savner nogle måder at

Der er vist ikke så mange andre "formatterningsmuligheder" i tekst end
tabulator...

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 08-06-08 14:11

On Sun, 8 Jun 2008 14:49:57 +0200, "Birger" <sdc@bbsorensen.com>
wrote:

>Der er vist ikke så mange andre "formatterningsmuligheder" i tekst end
>tabulator...

Nej, men jeg synes ikke at vbTab virker. Jeg bruger lystigt vbCrLf som
fint laver linieskift, men vbTab gør ikke rigtigt noget synes jeg.

Er der andre måder at definere et tabulatorstop på?

Mvh. Brian

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 08-06-08 14:26

On Sun, 08 Jun 2008 15:10:52 +0200, Brian B. Christensen
<bbcdenmark@gmail.com> wrote:

>Nej, men jeg synes ikke at vbTab virker. Jeg bruger lystigt vbCrLf som
>fint laver linieskift, men vbTab gør ikke rigtigt noget synes jeg.

Nu prøvede jeg lige at se min mail i en anden mailreader en webmailen
hos unoeuro hvor jeg har min konto. Og der virker vbTab fint?

Det er godt nok svært at tage højde for alle de måder, hvor folk læser
deres mails

Mvh. Brian

Fra : Birger

Dato : 08-06-08 15:59

> [...]
> hos unoeuro hvor jeg har min konto. Og der virker vbTab fint?
>
> Det er godt nok svært at tage højde for alle de måder, hvor folk læser

Det kan man ikke ;>)

Hvis indholdet af en mail, kræver speciel formatering eller andre "gadgets",
er det rigtige vel at sende dem et link, der viser det ønskede som HTML.

Personligt er mine egne indstillinger sat til kun at vise tekst, og ikke
tillade noget andet. Det hører IMHO ikke til i en email. ;>)

Birger
-----

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 08-06-08 20:55

Lige en opfølgning. Så har jeg fundet ud af at man i CDO kan lave en

..HTMLBody med HTML mailen

og en

..TextBody for alternative som ikke kan læse HTML.

De mail klienter jeg har prøvet nu, vælger så selv HTML mailen hvis
den kan læse det og text versionen, hvis den ikke kan.

Text mailen har jeg så lavet som en skrabet version som ikke er så
pæn, men det virker fint. Og jeg gør desuden opmærksom på at den ikke
er så pæn, da klienten ikke læser HTML mails.

Mvh. Brian