FF og faneblade
Fra : Per H

Dato : 08-06-08 20:15

Min Firefox 2.0.0.14, åbner ikke faneblade, når jeg klikker på en url
, men benytter det samme faneblad, indtil jeg manuelt åbner et blad.

Jeg syndtes jeg har sat det hele korekt.
Jeg har haft FF 3.0 b inde og der var problemet det samme, men det
startede vist omkring instaleringen af den nye 3.0b2

Er der noget jeg har overset, for det er da træls at den overskriver
samme vindue..

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-06-08 22:39

Per H skrev:
> Min Firefox 2.0.0.14, åbner ikke faneblade, når jeg klikker på en url
> , men benytter det samme faneblad, indtil jeg manuelt åbner et blad.

Det er da ganske normalt - og normalt også ønskeligt.

> Er der noget jeg har overset, for det er da træls at den overskriver
> samme vindue..

Hvis du vil åbne et link i et nyt vindue, så klik på linket
med den midterste museknap/rullehjulet, eller holde tasten
Ctrl nede, mens du klikker med venstre museknap.

Men det er måske slet ikke links i Firefox, du klikker på?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.

Fra : Per H

Dato : 08-06-08 22:48

On Sun, 08 Jun 2008 23:38:38 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
>Ctrl nede, mens du klikker med venstre museknap.
>
>Men det er måske slet ikke links i Firefox, du klikker på?
Joda det er i FF jeg klikker.

Jeg syndtes så bestemt at der åbnede faneblade ved links, utroligt
hvis jeg er blevet så forvirret af at afprøve forskellige browsere.

Jeg må bruge Ctrl.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-08 00:25

Per H skrev:
> [...]

Jeg mente selvfølgelig "fane" og ikke "vindue".

> Joda det er i FF jeg klikker.
>
> Jeg syndtes så bestemt at der åbnede faneblade ved links, utroligt
> hvis jeg er blevet så forvirret af at afprøve forskellige browsere.

Det er ikke sikkert, du er forvirret. Det er faktisk muligt
at indstille Firefox til altid at åbne links i nye faner,
men det er normalt ikke en ønskelig opførsel. Indstillingen
skal foretages i de avancerede indstillinger, det er ikke
muligt via de almindelige indstillingssider.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil

Fra : otv

Dato : 09-06-08 07:56

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> Indstillingen
> skal foretages i de avancerede indstillinger, det er ikke
> muligt via de almindelige indstillingssider.

Rediger - Præferencer - Faneblade.

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-08 10:00

otv skrev:

> Rediger - Præferencer - Faneblade.

Jeg kan regne ud, at du ikke bruger Windows. Hvilket
styresystem, hvilken Firefox og hvilke
indstillingsmuligheder har du?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyt til og optag fra netradioer med Screamer Radio.

Fra : otv

Dato : 09-06-08 10:17

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> Jeg kan regne ud, at du ikke bruger Windows. Hvilket
> styresystem, hvilken Firefox og hvilke
> indstillingsmuligheder har du?

Linux Mandriva Pro,

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.8.1.14) Gecko/20080208
Mandriva/2.0.0.14-3.1mdv2008.0 (2008.0) Firefox/2.0.0.14

Bl.a. som ovenfor

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : MooreHojer

Dato : 09-06-08 11:47

> [...]
> startede vist omkring instaleringen af den nye 3.0b2
>
> Er der noget jeg har overset, for det er da træls at den overskriver

Den extension der hedder TabMixPlus er genial til at håndterer faneblade, og
der kan man bl.a. nemt bestemme hvordan nye link skal åbnes, både "interne"
og "eksterne" links...
Den understøtter så vidt jeg husker op til FF 3.0a(et eller andet)

--
MooreHojer

Fra : PerX ...

Dato : 09-06-08 12:54

In article <484d0a4d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>,
simon@moorehojer.dk says...

> [...]
> og "eksterne" links...
> Den understøtter så vidt jeg husker op til FF 3.0a(et eller andet)

Ja det er iøvrigt også en uundværlig udvidelse (nu hvor firefox folkene
nægter at inkludre nødvendige options)

Fra : Per H

Dato : 09-06-08 15:00

On Mon, 9 Jun 2008 12:47:26 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
skrev:

>Den extension der hedder TabMixPlus er genial til at håndterer faneblade,

præsis, den har jeg brugt i langt tid, men man skal åbenbart låse
fanebladene, for at den åbner nyt faneblad

M.V.H.

Per

skype bruger