Installation af FreeBSD via ftp på bærbar
Fra : Karsten Guldager

Dato : 19-07-01 21:16

Hej

Jeg er igang med at prøve at installere FreeBSD på en bærbar via ftp
over et pcmcia netkort.
Den bærbare er koblet til en win2000 maskine, som er koblet på nettet
via ISDN, og LAN-forbindelsen bliver åbnet, når jeg vælger det under
installationen af FreeBSD.
Men: Jeg skal vælge følgende ting under installationen og er lidt i
tvivl om hvad der skal stå i felterne, da ftp-forbindelsen jo skal
igennem win2000 maskinen og ud på nettet:

Network configuration:
Hostname:
Domain:
IPv4 Gateway:
Name server:
Configuration for Interface xe0:
IPv4 Address:
Netmask:
Extra options to ifconfig: (her skal vist ikke stå noget)

Håber der er nogen, som har prøvet det her før og har et par gode råd

Karsten

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 19-07-01 22:58

"Karsten Guldager" <nn@FJERNDETTEmailme.dk> wrote in message
> [...]
> Den bærbare er koblet til en win2000 maskine, som er koblet på nettet
> via ISDN, og LAN-forbindelsen bliver åbnet, når jeg vælger det under

Har du aktiveret deling af internet-forbindelsen i windows 2000?

> [...]
> tvivl om hvad der skal stå i felterne, da ftp-forbindelsen jo skal
> igennem win2000 maskinen og ud på nettet:

Her skriver du bare et eller andet.

> Domain:

Her skriver du også bare et eller andet.

> IPv4 Gateway:

LAN IP-adressen på win2000 computeren der er koblet til Internettet. Såfremt
du bruger win2000's indbyggede internet-deling er den 192.168.0.1

> Name server:

IP-adressen til en (eller flere) af din internetudbyders DNS-servere.

> Configuration for Interface xe0:
> IPv4 Address:

En IP-adresse du vælger, men den skal ligge i samme subnet som
Win2000-computeren. F.eks. 192.168.0.2
> Netmask:

255.255.255.0

> Extra options to ifconfig: (her skal vist ikke stå noget)

Korrekt.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Karsten Guldager

Dato : 19-07-01 23:55

"Jimmy Nielsen" <jimmy-n@email.dk> wrote:

Hej Jimmy, du er fandme en gutter mand

> Har du aktiveret deling af internet-forbindelsen i windows 2000?

Ja, det troede jeg, men jeg var kommet til at dele en LAN-forbindelse
istedet.
Da jeg først fik det slået til, så kunne jeg benytte
DHCP-configurationen i FreeBSD og den fandt selv ud af resten, fedt!

> IP-adressen til en (eller flere) af din internetudbyders DNS-servere.

Denne adresse blev istedet gatewayen 192.168.0.1

...og nu kører det bare, det er altså så smart, så jeg næsten ikke kan
holde det ud.

Tusind tak, Jimmy

Mvh Karsten