HJÆLP - lønforhøjel
Fra : ASKF

Dato : 26-04-08 05:47

Som jeg ser det har EU overtaget mere og mere af det statslige
lovgivningsarbejde.

For 10-15 år siden talte folk om at de 40-50% af lovforslagene reelt
blev afgjort i EU og Folketinget så blot bestemte hvordan de skulle
implementeres.

Før Kommunal reformen hørte jeg tal som 50-60% af lovgivningsarbejdet i
folketinget, var blot rateficeringsopgaver.

Jeg var enig i at vi burde have en kommunal reform, og at amterne reelt
var unødvendige - jeg gik ind for at hvert amt fussionerede med de
underliggende kommuner og kommuner derefter kunne lave aftemninger om
hvor de hørte til.

Hvad har vi nu?

Et semi-facistisk styre!

Facisme = individdet skal indrette sig efter statens ønsker/behov

Opfyld K/V/DFs ønsker og accepter at blive kontrolleret i hoved og røv,
så kan du leve frit!

Ved afskaffelse af de to vigtigste "undtagelser" jura og
udenrigspolitiken, vil folketinget have ca. 10% tilbage, hvis vi ser
realpolitisk på det.

Tag endelig ikke fejl af mig, jeg ønsker en Europæisk Konføderation, og
lær lige forskellen på en føderation og konføderation, før DU ytrer dig
i denne sammenhæng.

Nu kommer jeg til pointen:

Samtidig med at en gruppe kommunaltansatte kæmper for en lille
lønfremgang (opgrader dem i "løngruppen" og giv dem +10% ~ca. 13%
realløn, mod en genforhandling af tidstillæg/overbejdstillæg - skift til
politi/lærere niveau og staten er nødt til at kompensere fordi det giver
ca. 20% mere lønudgift og ca. 1% mere i indtægt end hvad der kræves nu
med de gældende skatter....)

SAMTID: Diskuterer de i folketinget om de skal have en 22+%
lønforhøjelse.

Jeg vil gerne oprordre alle til at skrive til dagbladene, eller de
kritiske freelance journalister de måtte kende og bede dem spørge enhver
folketingsvalgt politiker om hvad de har gjort for at gøre sig fortjent
til en lønforhøjelse, samt om hvorledes at ansvarsfragivelse til EU vil
gøre dem fortjent!

Et andet godt spørgsmål er om de vil gå ned i løn hvis nogle af
forholdene bliver vedtaget, da det betyder at en del af deres ansvar
overgives til kommissionen samt parlamentet.

Løn til en folketingspolitiker = løn til en borgmester i en mellemstor
kommune. Hvor meget ansvar har de?
Mit bud er at en borgmester i den mindste kommune nu har mere ansvar en
de fleste folketingspolittikere!
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-04-08 06:46

"ASKF" <nospam@askf.dk> wrote in message
> Som jeg ser det har EU overtaget mere og mere af det statslige
> lovgivningsarbejde.

Det er i sig selv en tvivlsom påstand. Det er korrekt, at en større og
større andel af lovforslagene kommer fra EU, men Folketinget og regeringen
er i antral cirka lige så produktive, som de altid har været. Det handler
altså ikke om, at EU's lovgivningsproces træder i stedet for den danske, men
om, at der kommer flere lovforlag som følge af, at vi siden 1973 har skullet
ratificere EU-beslutninger.

> [...]
>
> Hvad har vi nu?
>
> Et semi-facistisk styre!
>
> Facisme = individdet skal indrette sig efter statens ønsker/behov

(1) Fascisme er ikke det samme som, at individet skal indrette sig efter
statens ønsker og behov. Prøv at slå ordet op på wikipedia.
(2) Hvordan når du frem til, at det er sådan ud fra ovenstående?

> Opfyld K/V/DFs ønsker og accepter at blive kontrolleret i hoved og røv,
> så kan du leve frit!

Jeg savner en tråd til virkeligheden.

> Ved afskaffelse af de to vigtigste "undtagelser" jura og
> udenrigspolitiken, vil folketinget have ca. 10% tilbage, hvis vi ser
> realpolitisk på det.

Som jeg startede med at antyde, så er det forhold, at man samarbejder i EU,
ikke det samme som, at man ikke selv har nogen indflydelse selv.

Men dernæst synes jeg, du skal prøve at sætte dig lidt ind i, hvada de
forbehold egentlig handler om. Sagen er jo den, at vi - så vidt det er
muligt - allerede i dag ratificerer de EU-beslutninger, der træffes på de
områder, hvor vi har forbehold. Undtagelserne er de steder, hvor vi ikke får
lov at være med, fordi vi har forbehold. Det drejer sig desværre om en række
områder, vi netop gerne ville samarbejde på.

> [...]
> med de gældende skatter....)
>
> SAMTID: Diskuterer de i folketinget om de skal have en 22+%

Ja... og?

> [...]
> folketingsvalgt politiker om hvad de har gjort for at gøre sig fortjent
> til en lønforhøjelse, samt om hvorledes at ansvarsfragivelse til EU vil

Jeg synes, du skal få styr på fakta, før du slynger den slags ud.

> Et andet godt spørgsmål er om de vil gå ned i løn hvis nogle af
> forholdene bliver vedtaget, da det betyder at en del af deres ansvar
> overgives til kommissionen samt parlamentet.

Kan du prøve at argumentere for, at ansvaret overdrages, fordi man
samarbejder i EU? Jeg har svært ved at se, at der flyttes ansvar af den
grund. Hverken formelt eller reelt ligger ansvaret andre steder end hos
Folketinget.

> Løn til en folketingspolitiker = løn til en borgmester i en mellemstor
> kommune. Hvor meget ansvar har de?
> Mit bud er at en borgmester i den mindste kommune nu har mere ansvar en
> de fleste folketingspolittikere!

Det er sgu en smagssag. Folketinget har indflydelse på udenrigs- og
sikkerhedspolitikken - det har borgmesteren ikke. Det er æbler og bananer.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-08 08:37

Christian R. Larsen wrote:
> "ASKF" <nospam@askf.dk> wrote in message
>
> Som jeg startede med at antyde, så er det forhold, at man
> samarbejder i EU, ikke det samme som, at man ikke selv har nogen
> indflydelse selv.

Nej, det er rigtigt. Når fx de aktivistiske dommere, som forventet,
beslutter at alle EU-borgere skal have ret til SU i Danmark, så har vi den
indflydelse, at vi kan afskaffe SU'en.

ER det ikke herligt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-04-08 09:35

Knud Larsen wrote:

> Nej, det er rigtigt. Når fx de aktivistiske dommere, som forventet,
> beslutter at alle EU-borgere skal have ret til SU i Danmark, så har
> vi den indflydelse, at vi kan afskaffe SU'en.
>
> ER det ikke herligt.

Bestemt - der bliver en fin fin harmonisering mellem EU-landene på
alskens sociale områder, og mindste fællesnævner bliver dagens orden,
fordi behovstrængende borgere fra EU-lande med dårligere forhold søger
til EU-lande med bedre forhold, og dermed tvinger modtagerlandet til at
regulere sine sociale ydelser nedad.

Derefter går EU ind og ligger nogen mindstekrav, som alle skal
overholde; men de kommer selvsagt ikke på højde med det, der var normen
i f.eks. Danmark.

Fra : ASKF

Dato : 26-04-08 10:37

Henrik Svendsen ytrede sig i <4812ea56$0$90272$14726298@news.sunsite.dk>
med dette:

> [...]
>
>Derefter går EU ind og ligger nogen mindstekrav, som alle skal
>overholde; men de kommer selvsagt ikke på højde med det, der var normen

Jeg kunne faktisk godt tænke mig til en fremtid hvor man underskrev en
kontrakt, når man påbegyndte et studie.

Det gøres ved millitærets pilotuddannelse, men hvorfor ikke ved
lægestudiet?

Et krav er, efter endt uddannelse skal du arbejde X år for Danmark eller
betale alt hvad det har kostet at uddanne dig tilbage

Jeg vili dog insistere på dispensation, hvis folk vil arbejde for
godkendte NGOer som Læger uden grænse eller Internationale Røde Kors
(lokalt arbejde for Dansk Røde Kors gælder ikke, med mindre man arbejder
på en specialicering indenfor børne trauma psykiatri, eller lignende
relevant).

Brian og Lene var faktisk enig med mig engang, men da var vi unge og
KUer, samt temmeligt beduggede til en fest, venter stadig på at de
kommer det i hu

Fra : Joakim

Dato : 26-04-08 10:55

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Derefter går EU ind og ligger nogen mindstekrav, som alle skal
> overholde; men de kommer selvsagt ikke på højde med det, der var

Ja, nemlig. Ingen over og ingen ved siden af den danske norm.
Hverken når det gælder SU eller når det gælder opkrævning af
skatter og afgifter.

http://www.180grader.dk/nyheder/Ulovlig_skat_p_sommerhuse.php

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-04-08 11:23

Joakim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja, nemlig. Ingen over og ingen ved siden af den danske norm.

Det er der ikke råd til.

Fra : Joakim

Dato : 26-04-08 12:01

> Det er der ikke råd til.

Link?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-04-08 12:05

Joakim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Link?

Til hvad? Tror du måske, der er råd til, at de nuværende sociale
ordninger kan udbredes til hele EU?

Fra : Joakim

Dato : 26-04-08 13:07

> Til hvad? Tror du måske, der er råd til, at de nuværende sociale
> ordninger kan udbredes til hele EU?

Grundlæggende mener jeg at man bør overlade sociale ordninger til
markedskræfterne, så hvorfor skulle man egentlig ikke kunne udbedre
sociale ordninger til hele EU?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-04-08 13:15

Joakim wrote:
> [...]
>
> Grundlæggende mener jeg at man bør overlade sociale ordninger til
> markedskræfterne, så hvorfor skulle man egentlig ikke kunne udbedre

Udbrede kan man; men ikke op til højden på den nuværende danske norm.
Det er der ikke råd til.

Fra : Joakim

Dato : 26-04-08 13:39

> Udbrede kan man; men ikke op til højden på den nuværende danske
> norm. Det er der ikke råd til.
Link?

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-08 14:35

Joakim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Link?

Italien, Grækenland og Frankrig er allerede som det er NU, på kurs mod
nedbrud af deres sociale systemer, - at uddele endnu mere ville være den
direkte vej i afgrunden.

Politikerne i de tre lande tør ikke gøre noget, så de venter indtil endhver
kan se at det går ad helvede til. Selvom Frankrig nu HAR forsøgt at stramme
nogle af tingene op.

Fra : Joakim

Dato : 26-04-08 17:18

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:0211eb40$0$16360$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Italien, Grækenland og Frankrig er allerede som det er NU, på
> kurs mod nedbrud af deres sociale systemer, - at uddele endnu
> mere ville være den direkte vej i afgrunden.

Påstand. Der skal mere til for at overbevise mig om den slags
dommedagsprofetier.

Enhver med øjne i hovedet kan se at Italien har fået vendt
tidligere års negative udvikling og oplever nu en stigende
økonomisk vækst, en fremgang i beskæftigelsen, en lavere
arbejdsløshed mv.

Kort sagt, jeg aner ganske enkelt ikke hvad du fabulerer om.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-04-08 17:27

Joakim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Link?

Du er naturligvis velkommen til at mene, at der er råd til at få de
nuværende danske sociale ordninger og ydelser bredt ud over hele EU. Det
ville være noget af drøm for socialt udsatte i hele østeuropa og de
sydeuropæiske lande med langt lavere bistandsydelser end Danmark. Sweet
dreams.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-08 17:38

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> Det ville være noget af drøm for socialt udsatte i hele østeuropa og
> de sydeuropæiske lande med langt lavere bistandsydelser end Danmark.

Ja, det ville vel være ca tre gange lønnen for fuldtidsarbejde, mindst?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-04-08 18:09

Knud Larsen wrote:

> Ja, det ville vel være ca tre gange lønnen for fuldtidsarbejde,
> mindst?

Det bliver spændende at se reaktionen i Danmark, når de sociale
harmoniseringer begynder.

Mit gæt: Det vil ske gradvist, og ved hver afskæring af salamien, vil
der hver gang være et flertal som har sit på det nogenlunde tørre og som
lokkes med skattenedsættelser som kompensation, og fanden tager de
sidste.

Den sociale solidaritet i Danmark bliver hele tiden eroderet, fordi
samfundet bliver mere og mere multi, og det bliver sværere og sværere
for den enkelte at identificere og dermed solidarisere sig med sine
medborgere. Samtidig vokser kulturspændingerne til højder, der ikke før
er set i Danmark.

Det bliver slut med pegen fingre af Amerika pga. landets sociale ulighed
og brutale fattigdom blandt de svageste. Der bliver rigeligt af samme
slags herhjemme.

Fra : Joakim

Dato : 26-04-08 18:58

> [...]
> østeuropa og de sydeuropæiske lande med langt lavere
> bistandsydelser end Danmark. Sweet dreams.

England blandt flere har utvivlsomt råd til at få de nuværende
danske sociale ordninger og ydelser. Det har man fravalgt OG
alligevel foretrækker folk stadig at slå sig ned i England fremfor
i Danmark.

Sagen er jo Svendsen at folk flytter derhen hvor der er arbejde at
få, hvor der er gode fremtidsmuligheder og ikke hvor
bistandsydelserne er højest.

Tror du virkelig selv på at Danmark er så meget bedre end andre
EU-lande, at alle socialt udsatte straks vil sætte kursen mod
Danmark?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-04-08 23:02

Joakim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> England blandt flere har utvivlsomt råd til at få de nuværende
> danske sociale ordninger og ydelser.

Det tvivler jeg på, og England er jo ligesom heller ikke hverken øst
eller sydeuropa

> Det har man fravalgt OG
> alligevel foretrækker folk stadig at slå sig ned i England fremfor
> i Danmark.

Næppe de socialt udsatte danskere skal du se. Det er en lidt anden type
danskere, der flytter til England.

> Sagen er jo Svendsen at folk flytter derhen hvor der er arbejde at
> få, hvor der er gode fremtidsmuligheder og ikke hvor
> bistandsydelserne er højest.

Jo, de socialt udsatte gør, og det er hele pointen. Høje sociale ydelser
tiltrækker folk fra lande med lavere sociale ydelser.

> Tror du virkelig selv på at Danmark er så meget bedre end andre
> EU-lande, at alle socialt udsatte straks vil sætte kursen mod
> Danmark?

Tror og tror ... jeg ved, at Danmark har langt højere sociale ydelser
end øst og sydeuropa.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-08 23:28

Joakim wrote:
> [...]

> Sagen er jo Svendsen at folk flytter derhen hvor der er arbejde at
> få, hvor der er gode fremtidsmuligheder og ikke hvor

Folk kender mere til England, og mange taler lidt engelsk.

> Tror du virkelig selv på at Danmark er så meget bedre end andre
> EU-lande, at alle socialt udsatte straks vil sætte kursen mod
> Danmark?

HVIS de får retskrav på danske ydelser, så ville der selvfølgelig være
titusinder af interesserede, fx de sigøjnere som får et par hundrede kroner
om måneden til hele familien. De fleste af dem har ikke noget imod at rejse
for bedre vilkår, - og der er mange andre.

Iøvrigt mht UKs og Danmarks tiltræningskraft internationalt, - så kan vi
erindre os om prisen for at blive fragtet til UK vs DK, - fra Peshawa, uden
for Afghanistan. Agenterne sagde: "The benefits are good in Denmark" - og
mht UK, at det var let at finde arbejde - sort arbejde. Prisen var næsten
den samme for en slusning til DK eller UK, noget med 35.000 dollars, - så
det var smag og behag.

Men nu koster det jo ikke så meget at fx tomle sig en tur til DK fra et
europæisk land.

Det er jo forøvrigt også lettere at finde landsmænd i UK, simpelthen pga
størrelsen.

Fra : Joakim

Dato : 27-04-08 09:44

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:0212683a$0$14344$c3e8da3@news.astraweb.com...

> [...]
> være titusinder af interesserede, fx de sigøjnere som får et par
> hundrede kroner om måneden til hele familien.

Uden at kende til detaljerne af det omtalte retskrav, så tror jeg
ikke et øjeblik på at EU's socialt udsatte vil kunne strømme til
Danmark for at nyde godt af vores ydelser. Det er et skrækscenarium
EU-modstanderne forsøger at portrættere og har ingen hold i
virkeligheden. Det er min klare intuitive fornemmelse af den sag.

De fleste af dem har ikke noget imod at rejse
> for bedre vilkår, - og der er mange andre.

Men når du skriver bedre vilkår, er det så det sociale
sikkerhedsnet eller udsigten til at tjene penge, som trækker mest
hos de interesserede? Og bevæger vi os uden for EU, hvorfor er
eksempelvis USA - med et relativt lavt socialt sikkerhedsnet -
stadig det foretrukne land at indvandre til, blandt verdens
fattige?

> [...]
> fra et europæisk land.
>
> Det er jo forøvrigt også lettere at finde landsmænd i UK,

Ja, man kan finde mange bevæggrunde til at folk foretrækker UK frem
for Danmark.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 12:02

Joakim wrote:
> [...]
> EU-modstanderne forsøger at portrættere og har ingen hold i
> virkeligheden. Det er min klare intuitive fornemmelse af den sag.

Jeg skriver jo også HVIS, - MEN hvis, så er det jo sikkert at tusinder ville
komme.
De aktivistiske dommere er jo gode til at finde på måder at tvinge os, - og
en som Hjalte Rasmussen regner da fx med at SU bliver en ret for alle i EU
som kommer hertil for at studere.

> [...]
> eksempelvis USA - med et relativt lavt socialt sikkerhedsnet -
> stadig det foretrukne land at indvandre til, blandt verdens

Hvis vi tager folk som IKKE er vant til at arbejde, og som IKKE har nogen
kvalifikationer, fx de omtalte sigøjnere (og her taler vi ikke om hvis skyld
det er), så vil de naturligvis foretrækket at komme til et land hvor
ydelserne er høje.

Vi fik jo da lige så mange indvandrere til DK - relativt - som USA, dengang
vi havde åbnet for sluserne i 1990erne.

Derudover er USA jo nok en smule mere kendt end DK, dvs VAR mere kendt før
vores glimrende tegninger af Profeten

> Ja, man kan finde mange bevæggrunde til at folk foretrækker UK frem
> for Danmark.

De har også et bedre klima nede omkring London, og man kan leve hele livet
uden at behøve komme i kontakt med englændere, - hvis man fx bor i "Lille
Bangladesh" i London.

Der er mange fordele.

Fra : Joakim

Dato : 27-04-08 13:33

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:48145d5c$0$16946$c3e8da3@news.astraweb.com...

> De har også et bedre klima nede omkring London, og man kan leve
> hele livet uden at behøve komme i kontakt med englændere, - hvis
> man fx bor i "Lille Bangladesh" i London.
>
> Der er mange fordele.

Bedre klima, bedre restauranter, bedre musik, øl, tøjstil, fodbold,
teatre, uddannelsesinstitutioner, sundhedsvæsen og ikke mindst
lavere indkomstskat. Hold da helt k... var man bare 20 i dag, så
havde jeg emigreret til London

Fra : Joakim

Dato : 27-04-08 13:36

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> teatre, uddannelsesinstitutioner, sundhedsvæsen og ikke mindst
> lavere indkomstskat. Hold da helt k... var man bare 20 i dag, så
var emigreret til...

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 17:32

Joakim wrote:
> [...]
> teatre, uddannelsesinstitutioner, sundhedsvæsen og ikke mindst
> lavere indkomstskat. Hold da helt k... var man bare 20 i dag, så

Et par stykker fra min familier har gjort det

Fra : ASKF

Dato : 26-04-08 10:25

Knud Larsen ytrede sig i <020f967a$0$28153$c3e8da3@news.astraweb.com>
med dette:

>Nej, det er rigtigt. Når fx de aktivistiske dommere, som forventet,
>beslutter at alle EU-borgere skal have ret til SU i Danmark, så har vi den
>indflydelse, at vi kan afskaffe SU'en.
>
>ER det ikke herligt.

Du glemmer lige at de alle skal være bosat og optaget på en uddannelse i
Danmark før de kan få SU.

i Tyskland og Belgien skal forældrene betale halvdelen af
studieomkostningerne. Det gælder også hvis dine forældre er danske og
bor i danmark, så det er da bare med at flytte hvis du er pissed på de
gamle :;-D

Pas på med Italien hvis du er kvinde! Det første år efter du er
dimitteret er du betragtet som en "elev" og elever skal ikke betales for
deres arbejde, da de jo lærer noget i virksomheden og derfor reelt er en
udgift...

Mænd kan forvente en lav "elev-betaling" og i de fleste tilfælde fuld
løn efter 2-3 måneder.

Well kampen om "ligeløn" startet nok snart i DK igen, dog med modsat
fortegn... Det er jo umuligt at passe arbejdet når kærresten er
uligevægtig pga. mesens; lad os lige se hvem der tjener mest når skatten
er betalt - OK nemt at se, så det er manden der bliver hjemme pga. barns
første sygedag. - hov ups, vi glemte lige at medtage tilskuddene, nå
mand afsted og kvinde hjem....

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-04-08 08:44

> Du glemmer lige at de alle skal være bosat og optaget på en uddannelse i
> Danmark før de kan få SU.

Samt betale skat her i øvrigt.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 09:41

Christian R. Larsen wrote:
> "ASKF" <nospam@askf.dk> wrote in message

> Samt betale skat her i øvrigt.

Og hvor meget skat ville man skulle betale af en SU? ikke mange øre.

Hovedsagen er, at man ville kunne få lige så meget som for et arbejde i
mange af de andre EU-lande.

Det ville både koste os formuer for selve uddannelserne, og så altså for
SU'en til alle som bedre kan lide at FÅ penge for at studere, end at betale.

Nej, SU'en må væk, når ændringen, som forventet, mosles igennem af de
aktivistiske dommere i EU.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-04-08 09:47

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
> Og hvor meget skat ville man skulle betale af en SU? ikke mange øre.

Nu er SU jo en af de overførselsindkomster, hvor man i forholdsvis rigt
omfang må arbejde ved siden af.

> Det ville både koste os formuer for selve uddannelserne, og så altså for
> SU'en til alle som bedre kan lide at FÅ penge for at studere, end at
> betale.

Hvad indikerer, at du har ret i det?

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 10:57

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
>
> Nu er SU jo en af de overførselsindkomster, hvor man i forholdsvis
> rigt omfang må arbejde ved siden af.

Og hvad så?

> Hvad indikerer, at du har ret i det?

Ret i at det koster formuer at finansiere andre landes studerende?

Eller at nogle bedre kan lide at FÅ penge end at BETALE penge?

Du ved vel hvad en gennemsnitlig studieplads koster.

Og du ved også hvor lidt man tjener ved arbejde i mange EU-lande, - hvorfor
skulle folk ikke foretrække at komme hertil og "tjene" dobbelt ved at
studere?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-04-08 11:46

> Og hvad så?

Ja hvad mon så, Knud?

> Ret i at det koster formuer at finansiere andre landes studerende?

Er det det, du skriver ovenfor? I så fald synes jeg, du formulerer dig
uklart.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 13:54

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Ja hvad mon så, Knud?

Skulle man være chokeret over at vide, at så ville man skulle betale skat?

> Er det det, du skriver ovenfor? I så fald synes jeg, du formulerer dig
> uklart.

Jeg siger at det BÅDE vil koste en formue at skulle lade folk studere
gratis, - som de også kan nu - OG at tiltrække mange flere med en SU der er
højere end lønnen i mange EU-lande.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-04-08 08:43

> Nej, det er rigtigt. Når fx de aktivistiske dommere, som forventet,
> beslutter at alle EU-borgere skal have ret til SU i Danmark, så har vi den
> indflydelse, at vi kan afskaffe SU'en.
>
> ER det ikke herligt.

Hvad er problemet, Knud?

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 09:44

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Hvad er problemet, Knud?

Heller ikke her kan du se noget problem

Jeg tror det er DIG, der burde bruge mail-adressen "mafish maskela" - som jo
betyder "no problem" på moderne dansk.

Det KUNNE vel være et problem for dem der gerne ville have haft SU, - og det
ER vel et problem, at vi igen taber et område, hvor vi selv kan bestemme?

Fra : ASKF

Dato : 26-04-08 10:10

Christian R. Larsen ytrede sig i
<4812c192$0$90267$14726298@news.sunsite.dk> med dette:

> [...]
>statens ønsker og behov. Prøv at slå ordet op på wikipedia.
>(2) Hvordan når du frem til, at det er sådan ud fra ovenstående?

Korrekt - jeg søger meget simplificeret at få folk til at tænke over
ting - det et meget bevidst at jeg fremhæver ekstremer!

Vil du nu venligst forklare forholdet mellem individet og staten på en
vis, så en person med maks 7 år i folkeskole er i stand til at forstå
det.

Vil du dernest forklare forholet mellem samme når stat er hhv,
kommunisme, socialime, merkantilisme, ideologisk totalitær, religiøs,
eller demokratisk?

De eneste jeg har fået en "neutral" forklaring af er taoister - af dem
har jeg lært at aflægge det hovmod jeg lærte gennem naturvidenskaben

Ie. jeg genlærte nysgerigheden og bevarede den kritiske sans, jeg lærte
også at lægge alt fra mig og bare nyde "nuet"!.

>Jeg savner en tråd til virkeligheden.

Så har du ikke fulgt med siden V/K blev regeringsmagt med DF som
grundlag!

>Som jeg startede med at antyde, så er det forhold, at man samarbejder i EU,
>ikke det samme som, at man ikke selv har nogen indflydelse selv.

De emner man arbejder med i EU er sjældent emner i de enkelte stater før
de skal vedtages. I de fleste lande er det ikke relevante emner så det
vedtages blot "proforma" .

> [...]
>lov at være med, fordi vi har forbehold. Det drejer sig desværre om en række
>områder, vi netop gerne ville samarbejde på.

Det er hvad mit indlæg drejer sig om!

Hvorfor gør de sig fortjent til det?

Alle lønforhøjelser jeg selv har modtaget, udover grundløn (som jeg kun
har fået i ganske få år) har været via forhandlinger hvor jeg har
skullet argumentere for min værdi.

Selv da jeg var bud for en boghandler fik jeg 7kr mere i timen end de
andre bude, plus betalt benzin da jeg blev 18 og havde bil, så jeg kunne
bruge den til at køre pakker på posthus (fik også sørget for
kompensation for forsikring og slid på bil med tilbagebetaling - bossens
bil gik i stykker så han var i nød )

Da jeg var 18 år gammel tjente jeg mere pr. måned end min far, samtidig
med at jeg læste på gymnasiet!

Efter gymnasiet var jeg ved mili i 9 måneder, 3 dage efter milli havde
jeg job, 5 dage efter havde jeg mit andet job - i 6 måneder havde jeg 2
jobs, startede først med rigtig at læse i okt.

Jeg er opvokset med tre former for ferie:
Ing. onkels sommerhus på fyn (som han selv byggede da han var udlært
murer og som første i fam læste videre)

Hotel Nibe - mellemting mellem arbejde i køkkenet og servering ellet
hygge med tegneserier, så var der også pauserne med bordtennis. - Stedet
hvor jeg lærte Fantastic Freak Bro. of Fritz the Cat at kende

Vestkysten i nærheden af Ringkøbing - Jeg lærte dem at de ikke skulle
sætte mig til at hakke roer 8 timer per dag i flere dage i træk! - blev
erklæret udulig i marken men god i huset (fjernede roetoppe og lod
ukrudt stå fordi jeg ikke gad hakke roer).

>Jeg synes, du skal få styr på fakta, før du slynger den slags ud.

Det vil jeg gerne, det er i øvrigt en af mine liberalistiske venner som
påpegede det for mig. Egentligt er han nærmere liberatiner hvor jeg er
social-liberalistisk kultur konservativ.

Er du blot en ukritisk AF proselyt, siden du ikke gider tænke selv. Har
du læst traktaten, og sat dig ind i konsekvenserne af vi fjerner de
forskellige forbehold?

Hvor mange DF folk ved at en fjernelse af de juridiske forbehold,
betyder at 23-års reglen skal ændres til en 21-års regel?

Selv medlemmer af Rad. bliver overraskede når jeg fortæller dem det.

Før kommunalreformen lhavde folketinget en rate på 40-50% rateficering
vs. egne fremsatte love, nu er det 50-60%

Tag ert kik på de emner de vil diskutere!
For blot 10 år siden gad ingen folketingspolitikere engagere sig i så
lokalpolitiske spørgsmål som infrastrukturen omkring det nye
skuespilhus, men nu er det noget som trafikministeren udtaler sig om.

Find også lige en minister som vil tale ideologi, på trods af at AF da
han tiltrådte udtalte at hansd ministre skulle være politikere fremfor
embedsmænd!

Vi venter stadig

> [...]
>samarbejder i EU? Jeg har svært ved at se, at der flyttes ansvar af den
>grund. Hverken formelt eller reelt ligger ansvaret andre steder end hos

Gerne, et relevant eksempel er at et farvestof er EU godkendt til at
blive brugt til at farve grønne oliven sorte. Farvestoffet er forbudt
til alt andet brug, fordi det er kraftfremkaldende.

Danmark kan ikke forbyde brugen af stoffet, fordi det så vil blive
betragtet som en handelsesbariere, hvorfor Danmark både kan i dømmes en
bøde og et erstatningskrav, hvis de trodser EU accepten af stoffet.

Før sidste EU afstemning havde DK VETO-ret i sådanne tilfælde, i dag
skal vi blot makke ret!

>Det er sgu en smagssag. Folketinget har indflydelse på udenrigs- og
>sikkerhedspolitikken - det har borgmesteren ikke. Det er æbler og bananer.

De har hidtil benyttet bogmesterlønninger som sammenligningsgrundlag,
derfor kan de ikke fravige det princip nu.

Nogle har også søgt at sammenligne folketingspolitikers og ministres løn
med hvad man ser i det private erhvervsliv. Problemet er igen ansvar -
en FP kan jo ikke stilles for retten, med mindre 4/5 af tinget stemmer
for. Dertil skal folketinget også stemme om de vil stadfeste dommen.

Enhver borger kan få en borgmester stillet for retten, hvis borgeren
levererer god dokumentation for et evt. lovbrud.

Hvis lønningerne for de to skal være ens, skal de øvrige forhold ikke
også være det?

Jeg vil med glæde give folketingspolitikerne og ministrene det dobbelte
i løn, men vil så også kræve max. 5 ugers ferie fra folketinget, samt
fuld offentliggørelse af deres privatøkonomiske disponeringer (som i
Sverige)

Dertil skal "Terror loven" udvides så alle folkevalgte er 100% overvåget
og alle deres samtaler er logget - er samtalerne med andre end nære
familiemedlemmer skal de være offentligt tilgængelige - "de har jo intet
at skjule, hvis de ikke er en fjende af staten"...

Håber du forstår mine pointer nu. Jeg var konservativ og stemte på LE da
skiftet skete fra Nyrup. Brian, Lene og lalle Bent har sendt mig på
flugt fra PARTIET og den fasistoide Anders.