Midt i en strejke tid
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 24-04-08 20:38

Her midt i en strejke tid pønser vores levebrøds politiker også på lidt mere
i løn.
22.5 % sådan cirka , mod de strejkende sygeplejersker, sosu­-assistenter og
pædagogmedhjælpere's krav om 15 %.

I menneske penge vil politikerne så gerne have det samme som
en borgmester i en mellemstor kommune der efter reformen for
676.864 kroner.

Gad vide om Kristian Thulesen Dahl fra Dansk Folkeparti er den eneste der
krummer tæer , han udtaler

"Jeg blev meget overrasket over at høre, at den her diskussion kører på et
tidspunkt, hvor folk er i konflikt for at få en højere løn," siger han til
TV 2 NYHEDERNE"

Da jeg stemte på TV2's side , havde 3269 stemt , 84 % er imod !.

IMHO er nogle af MF'erne ikke pengene værd.

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-11326283.html?forside

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Thomas M

Dato : 24-04-08 21:05

Michael Meidahl Jensen skrev:
> [...]
> i løn.
> 22.5 % sådan cirka , mod de strejkende sygeplejersker, sosu­-assistenter og

Som jeg sagde for et stykke tid siden:

De styrende kræfter i Danmark, er kun interesseret i de styrende kræfter
- sig selv - og er ikke interesseret i Danmark og andre danskere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-04-08 06:45

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4810e184$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> IMHO er nogle af MF'erne ikke pengene værd.

Jamen så er det jo heldigt, at du lever i et land, hvor du kan undlade at
stemme på dem, der i dine øjne ikke er pengene værd. Hvis tilstrækkelig
mange andre deler din opfattelse, bliver de ikke valgt ind. Smart - ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-08 06:48

Jens Bruun wrote:
> [...]
> undlade at stemme på dem, der i dine øjne ikke er pengene værd. Hvis
> tilstrækkelig mange andre deler din opfattelse, bliver de ikke valgt

For en enkelt gangs skyld siger Jens Bruun noget ganske fornuftigt ...
Thumbs up ..

/F

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-04-08 10:45

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> For en enkelt gangs skyld siger Jens Bruun noget ganske fornuftigt ...
> Thumbs up ..

Kunne du ikke flytte tastaturet inden du ruller dig i dine ekskrementer.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-04-08 19:11

"Frank Leegaard" skrev i en meddelelse

> For en enkelt gangs skyld siger Jens Bruun noget ganske >fornuftigt ...
> Thumbs up ..

Ja og du lige så !
Brunn manden er som regel knivskarp , velformuleret og står ved sine
menninger og jeg er næsten sikker på at han har den røv i bukserne som vores
politiker åbenlyst mangler.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 25-04-08 08:03

> [...]
> stemme på dem, der i dine øjne ikke er pengene værd. Hvis tilstrækkelig
> mange andre deler din opfattelse, bliver de ikke valgt ind. Smart - ikke?

.... Hvis jeg nu synes at *ingen* af dem er fem flade øre værd?

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-04-08 20:36

"Frithiof Andreas Jensen"
<frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ... Hvis jeg nu synes at *ingen* af dem er fem flade øre værd?

Så udvandrer du.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-04-08 19:06

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> [...]
> mange andre deler din opfattelse, bliver de ikke valgt ind. >Smart - ikke?

Ja se , det havde jeg slet ikke tænk på !!
Min "heldighed" med hensyn til det land mine forældre har valgt at bringe
mig til verden i , er således til at overskue .
Vi mangler en politiker med røv i bukserne , en der siger sin mening uden
først at overveje om det er godt for betalingsbalance , oste-eksport eller
ny Muhammed krise !.

Se blot på Kina-OL og vores kære folkevalgte , en parodi som
Molière ikke kunne gøre bedre.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-04-08 20:41

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:48121d7d$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Vi mangler en politiker med røv i bukserne , en der siger sin mening
> uden først at overveje om det er godt for betalingsbalance ,
> oste-eksport eller ny Muhammed krise !.

Det synes jeg, bl.a. Messerschmidt, Pind og Krarup gør. Før i tiden gjorde
Birthe Rønn Hornbech det også. Og engang havde man Preben Møller Hansen på
venstrefløjen. Men du har ret i, at der ikke er særligt mange politikere med
skarpe, upopulære meninger.

> Se blot på Kina-OL og vores kære folkevalgte , en parodi som
> Molière ikke kunne gøre bedre.

Lige netop i den sag tror jeg, vi må spille det spil, vi pålægges at spille.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ruwaldo

Dato : 25-04-08 07:04

> [...]
>
> I menneske penge vil politikerne så gerne have det samme som
> en borgmester i en mellemstor kommune der efter reformen for
SNIP
> --
> Venlig Hilsen
> Michael Meidahl Jensen

Men hvad med dagplejemødrene. De får ikke engang 100,- i timen. Til gengæld
har de en arbejdsuge på 48 timer. .......

ruwaldo

Fra : Studo

Dato : 25-04-08 08:29

den Fri, 25 Apr 2008 09:02:31 +0200, Frithiof Andreas Jensen skrev:

> ... Hvis jeg nu synes at *ingen* af dem er fem flade øre værd?

Så er der tilbage at stemme blankt. En ting jeg ville ønske alle de som
er utilfredse generelt, og ikke mener at deres stemme ændrer noget
(sofavælgere) ville gøre.

OG bare for lige at give en ekstra pind:

Carina Christensen misinformerer folketinget:
http://jp.dk/indland/indland_politik/article1327425.ece
http://politiken.dk/politik/article499896.ece

Der står nærmest det samme.

Det er så sørgeligt at se vores politikere lefle for medierne, som om det
er den eneste gyldige sandhed.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-04-08 10:54

Michael Meidahl Jensen wrote:
> [...]
>
> I menneske penge vil politikerne så gerne have det samme som
> en borgmester i en mellemstor kommune der efter reformen for

De borgmestre har jo også fået et større ansvarsområde - det har
politikerne på Borgen ikke. Man forstår godt, at de så vil have det
samme som borgmestrene ...

Fagforeningerne kan gribe den med kyshånd og sige, at de også bare vil
lønnes ligesågodt som en anden gruppe. For sådan et "argument" er jo
godt nok for politikerne på Borgen. Det er håbløst, som Kristian
Thulesen Dahl siger.

Fra : Studo

Dato : 25-04-08 11:47

den Fri, 25 Apr 2008 12:10:42 +0200, Henrik Svendsen skrev:

> Hørt!

JA, det Schweitziske demokrati er ret cool. Men det er nok ikke så let at
få gennemført større magt til folket som større lønning til en selv.

Fra : ASKF

Dato : 26-04-08 07:00

Michael Meidahl Jensen ytrede sig i
<4810e184$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>TV 2 NYHEDERNE"
>
>Da jeg stemte på TV2's side , havde 3269 stemt , 84 % er imod !.
>
>IMHO er nogle af MF'erne ikke pengene værd.

Beklager jeg lavede et nyt indlæg om samme sag, jeg frekventerer ikke
denne gruppe så ofte og jeg så ikke ummidelbart nogle indlæg om emnet.

De eneste par journalister jeg normalt kan påvirke er it-journalister,
og de henvender sig også til mig fra tid til anden, for at få forklaret
ting eller få verifiseret noget.

En sjov vekselvirkning i forbindelse med en lock-out fra KL mod FOA er a
Bibliotekarforbundet må følge med og trække deres medlemmer væk fra
folketing og ministereier - enhver som tilgår de bibliotekar styrede
databaser er at regne som strejkebrydere og derved har vi en total
informations-konflikt

Med andre ord, Folketingsmedlemmerne er afskåret al information,
medmindre de får det fra journalister eller selv søger efter det.

Bare det at de få en sekretær til at "slå" en lov frem på skærmen vil
være lig et strejkebrud fra sekretærens side, og som god HKer afviser
hun selvfølgelig at gøre det

Afstemningen i LK viste at nogle forstår at bruge hovedet, mens andre er
F#¤"%&#¤ ligeglad

Giv dem det løntrin, og åben forhandlinger om tilskuddene for
overarbejde - +1 løntrin + 8% til skæv/overbejdstillæg ~12.8%
lønfremgang.

Lige siden bewgyndelsen af firserne har sygeplejeskerne fået fdet meste
af andelen lagt på deres skæve-arbejdstidstillæg , samt overarbejde. De
har ligget i samme lønkategori med de fleste andre offentlige ansatte
med samme udd. længde.

De har ikke ønsket grundlønnen øget, de har ønsket kompenseringerne
større, fordi de fleste arbejder på "skæve" tidspunkter.

Min faster var formand for telefonistforbundet (kan ikke huske om hun
havde 20 eller 30 års job på posten), men hun trak sig uden pension da
der blev stemt mod hvad hun mente hun stod for, og 2 år inden
firma/privat/offentlig pension og uden kompenssion, hun fik kun normal
løn + engenitets tillæg; og min far var fællestilledismand for de
ansatte ved Herning postkontor/pakkecenter i 20+ år, han var på et
tidspunkt foreslået opstillet til folketinget foran PN, men takkede nej
til politik (lærte at "hade PN" fra min far og betrakte ham som en
løgner der hyttede sit og venners skind)

I min nære fam, kan jeg tælle 8 pers som har været aktive politisik og
ofret ekstrem meget mere end hvad de fleste i dag forstår.

Jeg har været F**** uenig med stort set alle når vi diskuterede
specifikke ting, ligeledes om ideologi eller strategiske mål, men når
det kom til disk. om det samfund vi ønskede var vi ret enige
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus