Den anti-materialistiske liberalisme ctr R~
Fra : Bo Warming

Dato : 15-04-08 07:28

Den anti-materialistiske liberalisme ctr Ritt's anti-trivsel

Super-liberalisten Adam Smith var hævet over ussel mammon og udfra Jesu ord
forklarede han, at frihandel skaber trivsel -

- og egoisme for fuld udblæsning er ikke kun godt for kapitalistens
magtbegær og luksus (og harems-størrelse) , men betyder også job og
virkelyst til masserne i hans industrier, og varers pris styrtdykker og
kvalitet stiger, til paradisisk glæde for både tibetanere og vesterlændinge,
der snart er narkotisk afhængig af det kinesiske wirtschaftswunders
elektronik-opium.

Helvede på jord skabes når lighedsfanatikere bruger alle skattepenge på at
få alle københavnere til at kede sig så slemt som de autonome, idet hun
belønner terror og tømmer de driftige iværksætteres pengepung.

At Glistrup og Adam Smith og andre store profeter selv nød arbejdsglæde mere
end pengerigdom, gjorde dem ikke ufølsomme for at masserne tænder på
forbrugsgoder.

Som fremgår af nedenstående citater om PENGE så er det urimeligt at gøre dem
til noget ondt - husk at Jesus sagde at den rige kan godt komme gennem
nåleøjet og i himlen, for alt er muligt for Gud.

"Da jeg var ung, mente jeg at penge var det vigtigste her i livet. Nu da jeg
er blevet gammel, ved jeg, at det er tilfældet. Oscar Wilde

" Man har noget, som er virkeligt, og man bytter det for
PENGE,
som ikke er virkelige, så man kan få noget andet, der er virkeligt.
Frederick Soddy

Den største forbrydelse mod arbejderne i en virksomhed er
at undlade at tjene penge. Samuel Gompers

"

" A feast is made for laughter, and wine maketh merry: but
money answereth all things. Ecclesiastes
10:19

" Da jeg var ung, troede jeg, penge var det vigtigste i
livet. Nu er jeg gammel og ved det passer. Oscar Wilde

" De mennesker der påstår, at man ikke kan købe lykken for
penge, har ganske enkelt ikke handlet de rigtige steder. Bo Derek

De penge, man ejer, er frihedens instrument. De penge, man
jager efter, er trældommens instrument.
Jean-Jacques Rousseau

Det er en slags åndeligt snobberi, der får folk til at tro,
at de kan blive lykkelige uden penge. Albert Camus

Money is human happiness in the abstract.
Arthur Schopenhauer

Money is the most important thing in the world. It
represents health, strength, honor, generosity and beauty as conspicuously
as the want of it represents illness, weakness, disgrace, meanness and
ugliness Shaw (1856-1950)British Dramatist, Born in
Ireland.

Penge er ikke alt i verden. Men de hjælper én unægtelig til
at bevare kontakten med sine børm. Bing Crosby

Penge er som den sjette sans, uden hvilken man ikke får det
rette udbytte af de fem andre. Somerset Maugham

Tørsten efter bifald er kilden til al bevidst litteratur og
alle heltegerninger. La rochefoucauld

Den som ikke tænker på noget som MIT, han føler aldrig
noget savn efter noget, og plages aldrig af det fortabtes torn. Asiatisk
ordsprog

En forretning, der ikke indbringer andet end penge, er en
dårlig forretning. Henry Ford

Hvis der ikke fandtes kvinder, ville alverdens penge miste
deres be¬tydning. Onassis

Ingen er så rig, at han kan undvære sin nabo. Svensk
ordsprog

Vil du lære dine børn at regne, så giv dem lommepenge men
ikke det samme til alle søskende. Mark Twain

Penge er bifald. Jacqueline
Susann

There is no praise to beat the sort you can put in your
pocket. Moliere

Fattig mand får ikke fruer, uden hun haver skank eller
skeverben. Danske Ordsprog

Fattigdom har stor frihed.
Danske Ordsprog

A rich child often sits in a poor
mother's lap. Danish proverb

The poor you always have with you.
Jesus

Når ulykken når den rige til knæene, da når hun den fattige
til halsen. Danske Ordsprog

The superior man understands what is
right; the inferior man understands what will sell.
Confucius

Børsen er et hysterisk fruentimmer, der er forelsket i
penge. Sigismund von Radecki

Enig! Penge er ikke lykken - men det er ikke lykke, jeg er
interesseret i, det er PENGE. Frank Bizarro

Every man is a consumer and ought to be a producer. Ralph
Waldo Emerson 1803-1882

Gnieren ejer ikke penge, men pengene ejer ham.
Ludvig Holberg

Man lærer ikke at spille hvis man spiller med
plastikbrikker i stedet for rigtige penge. Mark Twain

Pgm Penge koster ofte for meget R.W.Emerson

Pgm Plutarch Parallel Lives "Alexander"Alexander . asked him if he
lacked anything. "Yes", said he, "that I do that you stand out of my sun a
little" Diogenes c. 400 - c. 325 BC