Hizb-ut stadig velkommen i København
Fra : John

Dato : 04-04-08 01:54

Københavns venstrefløjs-politikere fatter stadig ingenting:

"Et flertal i Borgerrepræsentationen sagde sent her til aften nej til et
forslag, der ville udelukke organisationen fra byens medborgerhuse og andre
lokaler. S, SF, R og EL stemte nej til forslaget, som var stillet af de
borgerlige partier":

http://www.berlingske.dk/article/20080403/danmark/804030428/

John

Fra : Pernille

Dato : 04-04-08 08:32

> [...]
> forslag, der ville udelukke organisationen fra byens medborgerhuse og
> andre lokaler. S, SF, R og EL stemte nej til forslaget, som var stillet af

Det er helt utroligt, at de kan være så naive/dumme!

Fra : Kert Rats

Dato : 04-04-08 12:35

> [...]
> forslag, der ville udelukke organisationen fra byens medborgerhuse og
> andre lokaler. S, SF, R og EL stemte nej til forslaget, som var stillet af

Problemet er, at Hizb-ut ikke er erklæret for ulovlig. Hvis
Borgerrepræsentationen havde stemt dem ude, så havde Borgerrepræsentationen
juridisk skudt sig selv i foden.

Spørgsmålet er i mine øjne: Hvad er grundene til, at Hizb-ut ikke er
erklæret for ulovlig?
Mange har snakket om ulovliggørelse, men der sker ikke så meget.

Venligst

Kert Rats

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-08 14:52

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> [...]
> erklæret for ulovlig?
> Mange har snakket om ulovliggørelse, men der sker ikke så meget.

DNSAP er heller aldrig blevet erklæret ulovligt, partiet forsvandt bare
stille og roligt 5. maj 1945.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-04-08 15:12

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> DNSAP er heller aldrig blevet erklæret ulovligt, partiet forsvandt bare
> stille og roligt 5. maj 1945.

De ville nok ikke risikere at blive lynchet.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-08 16:37

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> De ville nok ikke risikere at blive lynchet.

De 'kendte' nazister blev skam anholdt som landssvigere, og af
topnazisterne var det vist da kun formanden Fritz Clausen der slap helt
fri.

Han døde 1947 i varetægtsfængsel, inden en retssag kunne gennemføres.

Men det er da rigtigt at et af argumenterne for at genindføre
dødsstraffen med tilbagevirkende kraft var at undgå en 'de lange knives
nat'. Så overdrivelserne begrænsede sig til at 'feltmadrasser' fik
barberet håret af, og revet alt tøj af.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 04-04-08 15:11

> DNSAP er heller aldrig blevet erklæret ulovligt, partiet forsvandt bare
> stille og roligt 5. maj 1945.

Men er det ikke ulovligt at afvise lovlige, danske foreninger, hvis de beder
om at bruge offentlige lokaler til møder - lokaler, der selvsagt er
indrettet til møder og lignende?

Eller er det et kommunalt anliggende af afgøre, hvem der må benytte de
offentlige mødelokaler?

Venligst

Kert Rats

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-08 16:37

> [...]

> Men er det ikke ulovligt at afvise lovlige, danske foreninger, hvis de beder
> om at bruge offentlige lokaler til møder - lokaler, der selvsagt er

Jeg er ikke jurist, men mange giver netop udtryk for det synspunkt, du
her giver udtryk for.

På samme måde vil det så være forbudt for Greve Kommune at afvise
udlejning af kommunale lokaler til Johnni Hansens Hitler Jugend-gruppe i
netop Greve.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 05-04-08 05:12

> Jeg er ikke jurist, men mange giver netop udtryk for det synspunkt, du
> her giver udtryk for.

Jeg udtrykker ikke et synspunkt, men spørger blot om forholdenes rette
sammenhæng - i mangel af viden om sagen.

Men OK - synspunkt: Personligt ser jeg gerne Hizb-yt derhen, hvor peberet
gror!

Venligst

Kert Rats

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-08 05:31

> [...]

> sammenhæng - i mangel af viden om sagen.
>
> Men OK - synspunkt: Personligt ser jeg gerne Hizb-yt derhen, hvor peberet

Det synes jo at være holdningen hos de fleste. Enhedslisten synes dog at
foretrække at Hizb-ut-Tahirs tilhængere melder sig hos dem, uden
nødvendigvis at skifte holdninger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-04-08 23:37

John wrote:
> [...]
> lokaler. S, SF, R og EL stemte nej til forslaget, som var stillet af de

Sjovt nok er det lige nøjagtigt S, SF, R og EL der er de mest hjernedøde
partier i folketinget (okay, 1 ud af 10 forslag er sådan set gode nok
fra S og SF, men R og værre endnu EL er fuldstændigt forskruede).

Best regards
Martin Jørgensen

Hi, there. I'm just another signature motherfucker.