Sår i spiserøret, ernæring...HJÆLP....!!
Fra : GhostRider

Dato : 19-07-01 19:05

Hej NG

Så har vi balladen....

Jeg har lige været til undersøgelse og fået konstateret 2 dybe sår i
spiserøret, faktisk det dybeste lægen havde set, hvis jeg forstod samtalen
rigtigt.....

Jeg får nu Nexium 40mg 2 gange om dagen i en måned og skal så til
kontrolundersøgelse om en måned igen....

Der er selvfølgelig også udtaget prøve for påvisning af 'helicobaktor
Polyri' som jeg får svar på om 14dg, hvilket så højst sandsynligt gi'r mig
en ny kæmpe regning på medicin....

Men jeg vil jo gerne gøre mit/ALT til at hjælpe på helingen af de sår...

Hvad skal jeg stensikkert undgå at spise, hvad kan jeg 'slippe' afsted med
at spise....??

For nu står kosten jo på temmelig smagsløst føde, så jeg vil meget gerne ha'
en masse muligheder, og her skal ikke tænkes på om jeg er kræsen, jeg skal
bare ha' noget at spise jeg kan tåle......

Hvad med is, altså kold føde, er det noget man vil fraråde, jeg ved godt at
jeg kan prøve at spise det og finde ud af om det gør ondt, men jeg tænker
mere på hvis det ikke gør ondt, om det stadig er godt for helingen af
sårene, eller hæmmer det......??

Håber meget at der er nogle gode svar til mig, da jeg det er begrænset hvad
jeg kan spise af det jeg er vant til at spise....

Mvh

Carsten, Esbjerg

PS : Ja den er krydspostet, udelukkende af den grund at jeg ved at der er
læger/studerende eller hvem det nu kan være i den medicinske verden der
afskyr aller former for alternativ behandling, men derfor kan de jo godt
have en fremragende viden om hvad der er godt for sådanne sår

Fra : GhostRider

Dato : 19-07-01 19:14

Hej igen

Glemte lige dette...

Hvad med slik, jeg ved godt at det sure er bandlyst, visse typer af vingummi
med frugtsmag er også, men har haft lidt held med, 'snørrebånd' med
karamelsmag,
lidt sjovt er også noget andet jeg har opdaget, cacaomalk, cocio kan jeg
ikke
drikke, men Nesquick kan jeg godt, altså må der være sukker/cacao-typer jeg
ikke kan tåle, eller er det tilsætningstofferne der laver balladen...??

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : /arcana

Dato : 19-07-01 19:17

"GhostRider" <ghostrider@secret.dk> wrote in message

> Men jeg vil jo gerne gøre mit/ALT til at hjælpe på helingen af de sår...

Jeg vil ikke give dig kostråd - men tag og drik noget aloe-saft. 1-2
portvinsglas 3 gange daglig (den fra Drogeriet er god og billig). Og tag en
tskf. echinamin i et glas vand 2 gange daglig. Du kan få begge dele i alle
helsekostforretninger og hos de fleste materialister.

Og så tag en god vitaminpille hver dag, f. eks. Omnimin, den er god og
billig - og drik noget levertran.

Hold igen på kaffen!
/arcana

Fra : GhostRider

Dato : 20-07-01 16:38

Hejsa

"/arcana" <mailme@youllnever.com> wrote in message
> [...]

> tskf. echinamin i et glas vand 2 gange daglig. Du kan få begge dele i alle
> helsekostforretninger og hos de fleste materialister.

Jeg har faktisk prøvet at drikke Aloe Vera saft for ikke så lang tid siden,
men
syntes at det sved i mit spiserør, så derfor stoppede jeg igen, men jeg ved
ikke
om der er forskel på produkterne, for jeg er godt bekendt med
planten/saftens
sårhelende virkning

Det er fra Forever Leving Products, inporteres af FLP Scandinavia AB,
Sverige,
jeg har fået det gennem en god veninde, som har det fra en her i Danmark som
forhandler det, men har ikke på stående fod navn på vedkommende

> Og så tag en god vitaminpille hver dag, f. eks. Omnimin, den er god og
> billig - og drik noget levertran.

Jeg tager Biortomin hver morgen, de foreskrevne 3 stks, har også Mega C
1500,
men har ikke taget dem i et stykke tid, da jeg er usikker på påvirkningen af
mave-
syren, det er jo trods alt Ascorbinsyre

Hvad er iøvrigt levertrans virkning i denne forbindelse.....?

> Hold igen på kaffen!

Det er meget nemt, for jeg er ikke den store kaffedrikker

> Med venlig hilsen
> /arcana

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : /arcana

Dato : 21-07-01 10:05

> Det er fra Forever Leving Products, inporteres af FLP Scandinavia AB,

Alt for dyrt. Drogeriets 1-liters flasker eller 5-liters dunke er klart det
billigste - og mindst lige så godt som FLP.

> Jeg tager Biortomin hver morgen, de foreskrevne 3 stks, har også Mega C
> 1500, men har ikke taget dem i et stykke tid, da jeg er usikker på
påvirkningen af
> mavesyren, det er jo trods alt Ascorbinsyre

Mavesyren er saltsyre, som er langt stærkere end ascorbinsyren. Det skal du
ikke bekymre dig om.

> Hvad er iøvrigt levertrans virkning i denne forbindelse.....?

Indeholder A- og D-vitamin, som slimhinderne har rigtig godt af. Desuden
indeholder levertran de essentielle fedtsyrer EPA og DHA, som også er
gavnlige for slimhinderne, og iøvrigt har en betændelseshæmmende virkning
(som bl.a. udnyttes hos gigtpatienter). PS Køb Lysi islandsk tran eller DAK
(fra apoteket). De koster præcis det halve af Møllers Tran, og der er det
samme i.

/arcana

Fra : Kat

Dato : 19-07-01 23:23

GhostRider skrev

> Hvad skal jeg stensikkert undgå at spise, hvad kan jeg 'slippe'
afsted med
> at spise....??

Prøv at læse svaret i dette link:
http://www.netdoktor.dk/q&a-svar/mave/0000035.htm