Små klassestørrelser i skolen giver bedre ~
Fra : C. Overgaard

Dato : 25-03-08 22:51

http://www.usatoday.com/news/education/2008-03-24-small-classes_N.htm

Det ser ud til at amerikanerne har fundet ud af at børn, som går i
indskolingen bliver bedre i skolen, hvis klasserne er små. Det ser
underlig nok ikke ud til at have noget med lærerens evner at gøre.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 26-03-08 07:04

C. Overgaard skrev:
> [...]
> indskolingen bliver bedre i skolen, hvis klasserne er små. Det ser
> underlig nok ikke ud til at have noget med lærerens evner at gøre.

Lige siden jeg gik i folkeskole, har politikerne arbejdet hårdt på at
presse klassekvotienterne op og udgifterne i bund, så jeg tvivler på at
artiklen ville vinde gehør inde på tinget.

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-03-08 13:25

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Lige siden jeg gik i folkeskole, har politikerne arbejdet hårdt på at
> presse klassekvotienterne op og udgifterne i bund, så jeg tvivler på at
> artiklen ville vinde gehør inde på tinget.

Jeg har da for nylig hørt at undersøgelser viser at klassekvotient ikke har
nogen særlig betydning.
Så det...

Men selvfølgelig er den mest betryggende situation 10 overlæger der
monitorerer vores numse 24 timer i døgnet ;-/

Mvh
Martin

Fra : Egon Stich

Dato : 26-03-08 13:35

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse news:3378e63b-86d2-4f01-ba6b-0615e314de82@b64g2000hsa.googlegroups.com...
[...]

Hvem er dog det, der har opfundet den dybe tallerken igen?

Egon