købe blodtryks-måler til hjemmet?
Fra : John Hald

Dato : 07-06-08 17:14

Hej,

Subj: købe blodtryks-måler til hjemmet?

Disse maskiner koster vist ikke særligt meget så måske skulle jeg købe
en. Men hvordan aflæser man og hvad skal værdierne ligge indenfor? Noget
med systolisk/dia???+- blodtryk.

Hvilken god blodtryksmåler kan anbefales som kan købes online?
** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : karsten jørgensen

Dato : 07-06-08 18:33

de fleste maskiner er nemme at bruge: på med manchetten og tryk på knappen
så måler den. De skriver typisk: systolisk / diastolisk (blodtryk) og
derefter puls.
For et rask menneske anbefaler man at værdierne ligger under 140/90. husk at
sid eller lig stille en 5- 10 minutter inden du måler det.

karsten

Fra : John Hald

Dato : 07-06-08 21:37

karsten jørgensen wrote:
> [...]
> For et rask menneske anbefaler man at værdierne ligger under 140/90.
> husk at sid eller lig stille en 5- 10 minutter inden du måler det.

Altså både under 140 og under 90? Ikke andet?

Har i købt nogen over nettet og/eller kan anbefale nogen?
** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : Jørgen

Dato : 08-06-08 06:26

John Hald skrev:

> Altså både under 140 og under 90? Ikke andet?
>
> Har i købt nogen over nettet og/eller kan anbefale nogen?
> ** Posted from http://www.teranews.com **

Jeg har haft en fra Haralds Nyborg,til overarm, til ca. kr. 300 og en
fra Lidl, til håndled, til omkring en kr 100
Begge er skrottet til fordel for en fra hjerteforeningen (kr. 1000), som
viser nøjagtig, i modsætning til de billige.
Vil du bruge den til andet end leg, bør du købe en ordenlig em

fra
Jørgen

Fra : John Hald

Dato : 08-06-08 11:44

Jørgen wrote:
> [...]
> viser nøjagtig, i modsætning til de billige.
> Vil du bruge den til andet end leg, bør du købe en ordenlig em

Ok. Tak... Får du den så kalibreret hvert år, som der står?
** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : Jørgen

Dato : 08-06-08 17:45

John Hald skrev:

> Ok. Tak... Får du den så kalibreret hvert år, som der står?
> ** Posted from http://www.teranews.com **

Den er under et år, men så længe den passer med lægens gør jeg det nok
ikke, men er jeg det mindste i tvivl gør jeg det.
Hjerte foreningen fortalte, at det til vores brug skulle være nok hver
andet år,
men brug fornuften

fra
Jørgen

Fra : John Hald

Dato : 08-06-08 19:55

Jørgen wrote:

> [...]
> ikke, men er jeg det mindste i tvivl gør jeg det.
> Hjerte foreningen fortalte, at det til vores brug skulle være nok hver

Ok, tak. Jeg tror også jeg vil have den fra hjerteforeningen, så tak for
rådet...

** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : karsten jørgensen

Dato : 08-06-08 09:04

> Altså både under 140 og under 90? Ikke andet?
>
> Har i købt nogen over nettet og/eller kan anbefale nogen?
> ** Posted from http://www.teranews.com **

det systoliske skal være under 140 og det diastoliske under 90.

Fra : Morten

Dato : 09-06-08 07:39

> Disse maskiner koster vist ikke særligt meget så måske skulle jeg købe en.
> Men hvordan aflæser man og

Meget nemt på et digitalt display, kræver ikke noget særligt. Men dog altid
en god ide at læse brugsvejledningen :)

> hvad skal værdierne ligge indenfor? Noget med systolisk/dia???+- blodtryk.

Det har andre vist svaret på :)

> Hvilken god blodtryksmåler kan anbefales som kan købes online?

Bøh, det med at købe online har jeg ej tjekket...
Men bl.a. Omron laver rigtig gode (og godkendte) blodtryksmålere og om du
køber online eller i butik må vel være op til dig selv. Er sikker på google
kan guide dig til en online butik.

Mvh
Morten

Fra : niels

Dato : 10-06-08 19:55

> [...]
> køber online eller i butik må vel være op til dig selv. Er sikker på
> google kan guide dig til en online butik.

Her er en liste over godkendte blodtryksapparater til brug hjemme:

http://www.bhsoc.org/bp_monitors/automatic.stm

hilsen Niels

Fra : Lazy

Dato : 14-06-08 08:22

Hej

Jeg har lige købt en helt ny og ubrugt Omron M10 IT på ebay, tror det er en
luksus maskine, den har alt muligt med gennemsnit for 2 personer, og USB
stik til computeren.

Prisen inkl. fragt blev 506,93kr

Har sen den på tilbud her i landet til 875kr + fragt

Hilsen Lazy

Fra : Linde

Dato : 16-08-08 03:00

> [...]
> Men hvordan aflæser man og hvad skal værdierne ligge indenfor? Noget med

Vær obs på at de elektroniske apparater er grumme unøjagtige hvis du er
meget overvægtig, eller ikke har helt stabil hjerterytme. Af samme grund
bruger læger stadig håndpumpe og stetoskop.

Mvh
Linde

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-08-08 03:04

Linde kom med denne ide:

> Vær obs på at de elektroniske apparater er grumme unøjagtige hvis du er meget
> overvægtig, eller ikke har helt stabil hjerterytme. Af samme grund bruger
> læger stadig håndpumpe og stetoskop.

Nå, de læger jeg har været i nærheden af, bruger elektroniske, ja selv
på sygehuset.

Men hvis man skal have et ordentligt apperat, så koster det jo nok lidt
mere end 99.95kr.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...