Coolmatic RD 50 køleskab
Fra : news.tele.dk

Dato : 06-06-08 21:56

Hej

Jeg har fået tilbudt ovenstående brugt fra en mand der ikke bruger det
mere. (det sad i hans båd da han købte den, men han har aldrig brugt det.)
Det er i hvertfald 6 år gammelt, men har som sagt ikke være brugt de
sidste 4 år.

Kan man ikke roligt købe sådan et ? han har haft det testet, og det virker
fint nok, og det bliver vel ikke slidt af at stå stille ?

Er der eventuelt en herinde der har erfaring med sådan et køleskab, jeg
tænker også på størrelsen, er 50 ltr, for lidt til sommertogter med 2 til 4
mand ombord ? (alternativet er et nyt 65 ltr. men til dobbelt pris....).

Med venlig hilsen

Jesper

Fra : Jakob_K

Dato : 07-06-08 01:54

On 6 Jun., 22:55, "news.tele.dk" <j...@jlb.dk> wrote:
> [...]
> mand ombord ? (alternativet er et nyt 65 ltr. men til dobbelt pris....).

Hvis det har stået stille i en båd nogle år, kan der jo godt komme
rust på vitale dele, på disse breddegrader. Så kig det godt efter.
Hvis du ellers har strøm nok i dit anlæg til at drive det, og det kan
forsvarligt fastgøres i båden, kan jeg ikke se noget problem i det

mvh
JAKOB

Fra : news.tele.dk

Dato : 07-06-08 12:18

"Jakob_K" <jakob356@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis du ellers har strøm nok i dit anlæg til at drive det, og det kan
> forsvarligt fastgøres i båden, kan jeg ikke se noget problem i det

Hej Jakob

Tak for svaret - Du skriver om jeg har strøm nok ? - jeg går ud fra det er
som de andre køleskabe og tager ca. 1 amp. i timen når det køre ?

Jeg har desværre ikke kunne finde nogen information om det køleskab på
nettet.

vh

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-08 15:20

KLIP
> [...]
> som de andre køleskabe og tager ca. 1 amp. i timen når det køre ?
>
> Jeg har desværre ikke kunne finde nogen information om det køleskab på

Hej Jesper.
Jeg er bange for du ikke kan klare dig med 1 amp. i timen - det er kun 12
watt. (1 amp. X 12 volt)

Jeg vil tro at 4-5 amp er mere realistisk. (50-60 watt)

Med venlig hilsen.
Jeppe.

Fra : news.tele.dk

Dato : 07-06-08 19:11

"Jeppe" <kiri_snabelA_metrika.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> watt. (1 amp. X 12 volt)
>
> Jeg vil tro at 4-5 amp er mere realistisk. (50-60 watt)

Hej Jeppe

ISOTherm skriver ellers gennemsnitligt 0.67 Amp. Tror du bare det er
salgsgas under helt speciele gode forhold ?

http://www.isotherm.com/en/index.html?fixframe=1&

vh

Jesper

Fra : news.tele.dk

Dato : 08-06-08 10:51

Hej

Tak for svarene, jeg tror jeg vover det ene øje og køber det til min båd.

Fortsat god sommer :)

mvh

Jesper

Fra : Jakob_K

Dato : 07-06-08 09:06

Mon ikke det er sådanner et her sådan cirka:
http://www.waecousa.com/page.aspx?p=RPD-50

Det ser da meget fikst ud. Der står det tager 40 Watt. Så kan man jo
regne lidt på det.

mvh
JAKOB

Fra : news.tele.dk

Dato : 07-06-08 19:10

> [...]
> http://www.waecousa.com/page.aspx?p=RPD-50
>
> Det ser da meget fikst ud. Der står det tager 40 Watt. Så kan man jo

Hmmm, hvis man kigger på et ISO therm kompressor køleskab, så skriver de
gennemsnitligt 0.7 Amp.
http://www.isotherm.com/en/index.html?fixframe=1&

skal det mon bare forståes derhen, at ISOTherm laver bedre køleskabe/ at det
er et nyt køleskab. ?
Hvis et Waeco køleskab bruger ca. 3.5 amp, er vi egentlig ret tæt på de der
billige Peltier kølebokse, man kan købe i ALDI til 300 kr.

Nu er jeg forvirret :)

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-06-08 20:17

> [...]
> Hvis et Waeco køleskab bruger ca. 3.5 amp, er vi egentlig ret tæt på de
> der billige Peltier kølebokse, man kan købe i ALDI til 300 kr.

Det skal du ikke være.

Waeco forælder hvor meget det bruger når kompressoren kører, og det andet
skab er et gennemsnit, dvs. at tallene godt kan være ens
forbruget kommer jo meget an på udenomstemperatur, eks. er 5 rundt om den
bruger den jo ikke noget modsat ved 30 grader kører den en del mere.
Derfor opgives det som regel med et gennemsnit ved ca. 20. grader.

Sådan et peltier køle element bruger 3-4 Amp hele tiden hvor kompresoren nok
kun kører omkring 10-25 % af tiden.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD