C-Map søkort
Fra : HHH

Dato : 06-06-08 07:22

Hej.

Jeg har købt en brugt Raymarine plotter uden kort, og står nu for at
investere i et (eller flere) nye C-Map NT kort.
Jeg kan ikke gennemskue, om man f.eks. for Danmark bør købe 3 stk
lokal-kort til ca. 3700,- eller man skal købe Wide-kort som dækker
hele Danmark + lidt mere for 2500,-.
Får man flere og bedre detaljer ved at købe lokal, er der bedre
mulighed for at zoome ind på detaljer, eller hvad er forskellen hvis
der er nogen.

Go' Vind
HHH

Fra : Ole Pagh

Dato : 06-06-08 20:03

Den 2008-06-06, skrev HHH:

> Får man flere og bedre detaljer ved at købe lokal, er der bedre
> mulighed for at zoome ind på detaljer, eller hvad er forskellen hvis
> der er nogen.

Jeg bruger C-Map Max og det er selvfølgelig ikke helt det samme, men
jeg vover alligevel pelsen og påstår at der samme detaljeringsgrad
uanset hvor stort område dit kort dækker.

Det må være lidt det samme som når man køber 1 liter smøreolie til
bilen/båden for 50 kr, men hvis man køber det i en 5 liter dunk, koster
det kun 150 kr = 30 kr/liter.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 20:13

"HHH" <3xh@nypost.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Så vidt vides, er der tale om ganske det samme kort.
Der er blot tale om en slags rabatordning på de store.

Egon

Fra : Roderiet

Dato : 07-06-08 09:53

"HHH" <3xh@nypost.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Hej gruppe På bådmessen i bella, dette forår købte jeg en plotter med
netop det store C-map max i . Vel hjemkommet indså jeg min fadæse. Når
det drejer sig om den jævnlige opdatering må det være en fordel at
indkøbsprisen på kortet er så lille som muligt ( med tilsvarende lille
dækningsområde ) idet opdateringen er en procentdel af nyprisen, typisk 50%.
I så fald er et stort dækningsområde jo tilsvarende dyrere at få opdateret
end et lille. Hvis dit sejladsområde er lille bør du holde dig til til et
kort der dækker dit behov, og ikke som jeg, lade dig dupere af et reelt
uanvendeligt tilbud. Jeg råder så bod på fejltagelsen ved at købe et
lille kort ( relativt lille opdateringspris ) til den daglige sejlads og kun
lade det store opdatere ved større sejladser. mvh Niels F.

Fra : Claus Rose

Dato : 08-06-08 02:03

Hej HHH.
Jeg har lige måtte skrotte en Leica kortplotter. Derfor har jeg
et c-map kort tilovers, hvis det skulle have din interesse.
Mvh Claus

Fra : michael

Dato : 08-06-08 15:51

Hej Claus
Kan du fortælle lidt mere om hvilke kort det er du har til overs, har for
nyligt købt en standart horizon, uden kort, så er også
selv på jagt efter et kort til denne.

Mvh
Michael

Fra : Claus Rose

Dato : 08-06-08 17:27

Hej Michael.
Er på arbejde nu -vender tilbage mandag aften.
Claus

Fra : Rose

Dato : 11-06-08 16:16

Hej Michael.
Mit kort hedder "C-MAP NT+, Date 8/7 2004, code EN-C159,07 Western Denmark."
Claus

Fra : Torben Andersen

Dato : 09-06-08 18:09

<
<"HHH" <3xh@nypost.dk> wrote in message
[...]

Nu ved jeg dette ikke et salgsforum eller det er velanset at gøre reklamer,
men vil da lige benytte lejlighed til at tilbyde disse opdateringer af Cmap
kort til fornuftige priser.

Hvis nogle skulle være interesseret i at høre mere kan jeg kontaktes på
email. T.Andersen@forum.dk

Hvis du skriver hvilket kort du har eller er interesseret i, vender jeg
tilbage med et godt tilbud.

mvh

Torben A.