Rtf2txt
Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-06-08 00:38

hejsa...

Er der nogen her, der lige sidder med en rutine der kan konvertere
rtf-filler til tekstfiler.?

Jeg ved godt, at php måske ikke lige er det mest velvalgte værktøj til
den opgave. Men det er nu altså det jeg lige her og nu har til rådighed
for opgaven.

Jeg ved også godt, at det i princippet er en meget simpel opgave, som
man sagtens selv kunne arbejde sig frem til.

Men hvorfor opfinde den dybe tallerken, hvis det allerede er sket.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Gert Krabsen

Dato : 07-06-08 10:20

Arne Feldborg skrev:
> [...]
> man sagtens selv kunne arbejde sig frem til.
>
> Men hvorfor opfinde den dybe tallerken, hvis det allerede er sket.?

Er det meget store .rtf-filer?

Er det afgørende, at det er en net-baseret løsning?

Kig evt. på FCK-editor (ja, det hedder den!) Den kan en hel del..
http://www.fckeditor.net/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-08 16:11

Gert Krabsen skrev:

> Kig evt. på FCK-editor

OpenOffices Writer kan også gøre det.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 07-06-08 18:04

Bertel Lund Hansen wrote:

> OpenOffices Writer kan også gøre det.

De fleste tekstbehandlingsprogrammer kan vel klare det, men når man
tager gruppe, i hvilken spørgsmålet er stillet, i betragtning, så er det
jo næppe den løsning, han søger.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-06-08 18:53

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev Sat, 07 Jun 2008
17:11:19 +0200

>OpenOffices Writer kan også gøre det.

Hvis jeg manuelt skal hente og gemme hver fil, så kunne jeg vel lige så
godt bruge Word.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-06-08 18:52

Gert Krabsen <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev Sat, 07 Jun 2008
11:20:22 +0200

>Er det meget store .rtf-filer?

Både nogle små og nogle store. Men det drejer sig om en hel del filer.

>Er det afgørende, at det er en net-baseret løsning?

Både og. Det skal være i et sprog jeg kan finde ud af, og det begrænser
udvalget ganske betydeligt.

Pointen er dels, at tekstfilerne skal navnegives udfra en bestemt linie
i teksten og dels, at der også på andre måder skal manipuleres med
teksten. Samt at ind- og udlæsning skal ske automatisk for en hel mappe.

Men selve konverteringen består jo egentlig bare i at fjerne al
formatering bortset fra "/par" og så udskifte alle hi-bit karakterer
med ansi tegn.

Det var bare det, at hvis der allerede fandtes en funktion til dette så
var jeg jo fri for at lave det selv

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Gert Krabsen

Dato : 07-06-08 22:29

Arne Feldborg skrev:
> [...]
>>
> Både nogle små og nogle store. Men det drejer sig om en hel del filer.

> Både og. Det skal være i et sprog jeg kan finde ud af, og det begrænser

Ja det er jo hårde vilkår

Det letteste ville jo nok være at lave et PC-program i f.eks. Visual
Basic, hvor man så 'fjernstyrer' Word, det er ikke det store problem.

Noget tilsvarende kan gøres i PHP, f.eks. ved hjælp af FCK editor, men
det er lidt mere kringlet at skrive til fil ( jeg bruger FCK-editor til
tekster, der gemmes i en database).

> Det var bare det, at hvis der allerede fandtes en funktion til dette så
> var jeg jo fri for at lave det selv

Helt enig. Du har naturligvi søgt på 'php doctype converter' og
lignende, så jeg vil ikke fornærme dig ved at komme med forslag herfra;
dem har du nok været igennem

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-06-08 23:34

Gert Krabsen <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev Sat, 07 Jun 2008
23:28:43 +0200

> [...]
>
>Noget tilsvarende kan gøres i PHP, f.eks. ved hjælp af FCK editor, men
>det er lidt mere kringlet at skrive til fil ( jeg bruger FCK-editor til

Jo, men jeg kan ikke rigtig se nogen grund til at bruge externe
programmer. Det kan da sagtens laves i ren PHP.

En rtf-fil er jo en ren tekstfil. Man skal bare læse filen, lave et
antal søg&erstat, og så gemme den igen.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-06-08 23:11

> [...]

>Noget tilsvarende kan gøres i PHP, f.eks. ved hjælp af FCK editor, men
>det er lidt mere kringlet at skrive til fil ( jeg bruger FCK-editor til

Jeg har nu kigget lidt på den, men jeg har lidt svært ved at finde ud
af, hvordan jeg skal bruge den i den her sammenhæng.

Hvordan får jeg den til at batch-konvertere fra een filtype til en
anden.?
Hvordan får man den i det hele taget til at læse ind fra en rtf-fil og
derefter fjerne formateringen.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-06-08 20:30

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-06-08 23:49

Michael Rasmussen <mir@miras.org> skrev Sat, 7 Jun 2008 21:30:18 +0200

>Hører Perl til et sprog, du kan finde ud af?
>http://search.cpan.org/~sargie/RTF-Parser-1.09/lib/RTF/TEXT/Converter.pm

Jeg kan ikke bruge det direkte. Men jeg har kigget lidt på koden, og der
er måske noget jeg kan bruge.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Martin

Dato : 08-06-08 10:37

Arne Feldborg wrote:
> [...]
> man sagtens selv kunne arbejde sig frem til.
>
> Men hvorfor opfinde den dybe tallerken, hvis det allerede er sket.?

Metode 1:
Det der er så smart med FCKeditor er at det er opensource, og da
FCKeditor har en indbygget funktion til at fjerne alt formatering fra
fx. Word og RTF filer, ja, så kan den funktion helt sikkert også findes
i koden somewhere :)

Metode 2:
preg_replace kan også bruges - dog er det nok noget der skal testes en
masse gange før det tages i produktion

Metode 3:
Konverter RTF'en til HTML, og derfra bruge strip_tags()
Man kan købe en RTF til HTML converter, eller man kan bruge en online
converter, eller man kan være så smart at bruge CURL også bruge en
online converter :)

Metode 4:
Man kan downloade denne

Fra : Martin

Dato : 08-06-08 10:37

Martin wrote:
> Metode 4:
> Man kan downloade denne

og denne er
http://www.phpclasses.org/browse/file/7632.html
:)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-06-08 23:47

Martin <martin@aarhof.invalid> skrev Sun, 08 Jun 2008 11:36:57 +0200

> [...]
>FCKeditor har en indbygget funktion til at fjerne alt formatering fra
>fx. Word og RTF filer, ja, så kan den funktion helt sikkert også findes

Er det ikke kun fra tekst der er indsat fra klippebordet.?

>preg_replace kan også bruges - dog er det nok noget der skal testes en
>masse gange før det tages i produktion

Når man har fjernet formateringen handler det jo bare om at ændre nogle
ascii værdier til de tilsvarende karakterer.

\'d8 til Ø
\'c5 til Å
\'e6 til æ
\'e5 til å

Jeg er ikke så skrap til regulære udtryk, så jeg ville nok håndtere dem
enkeltvis. Men det kunne sikkert også gøre på den måde du foreslår.

> [...]
>Man kan købe en RTF til HTML converter, eller man kan bruge en online
>converter, eller man kan være så smart at bruge CURL også bruge en

Vel lidt som at gå over åen efter vand, men måske en mulighed.

>Metode 4:
>Man kan downloade denne

Den er han vist aldrig blevet helt færdig med, men måske kan noget af
koden bruges.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Martin

Dato : 09-06-08 01:47

Arne Feldborg wrote:
> [...]
>>
> Når man har fjernet formateringen handler det jo bare om at ændre nogle
> ascii værdier til de tilsvarende karakterer.

og formateringen i sig selv er godt nok en ordentlig bunke hø - men ja,
det handler jo bare om at få formateringen væk, så det er ren tekst tilbage.

> [...]
> enkeltvis. Men det kunne sikkert også gøre på den måde du foreslår.

> Vel lidt som at gå over åen efter vand, men måske en mulighed.

Hvis ikke der er vand på denne side af åen, så er det jo den eneste
mulighed :)

> Den er han vist aldrig blevet helt færdig med, men måske kan noget af
> koden bruges.

Så vidt jeg læser, så er det en videreudvikling (extension) til en anden
klasse, dog synes jeg ikke der bliver nævnt noget om hvilken anden
klasser der er tale om