event.keycode i Firefox
Fra : Kristensen

Dato : 06-06-08 23:44

Hej..

Jeg vil sige med det samme, jeg har INGEN forstand på javascript,
så vil gerne have lidt hjælp.

Jeg har denne funktion, som jeg har fundet:

<script language="JavaScript1.2">

var hotkey=27
var destination="admin.php"
if (document.layers)
document.captureEvents(Event.KEYPRESS)
function backhome(e){
if (document.layers){
if (e.which==hotkey)
window.location=destination
}
else if (document.all){
if (event.keyCode==hotkey)
window.location=destination
}
}
document.onkeypress=backhome

</script>

Det den skal gøre, er at når man trykker på escape (hotkey 27),
åbner den admin.php.
Det virker også som det skal i Internet Explorer, men gør det så
bare ikke i Firefox, er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Det jeg indtil videre har fundet ud af er at det skyldes at
event.keyCode kun findes i IE, så der skal skrives noget andet
hvis den skal virke til andet?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med mit problem.
På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 07-06-08 00:28

"Kristensen" <JakobKristensen@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis den skal virke til andet?
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig med mit problem.

I IE er event en "global" variabel, der kan nås fra alle funktioner.
Det er den ikke i FF (og javascript - IE bruger faktisk JScript og ikke
javascript).

For at få tingene til at virke i FF også, skal du overføre eventen som
parameter til funktionen, f.eks.
function BackHome( evt) {
evt = window.event ? window.event : evt;
/*
checker om window.event er defineret - hvis den er det, sættes evt til at
være den - ellers bruges den evt der overføres i parametren. Herefter bruges
evt som eventen, uanset om det er IE eller FF
*/
if ( evt.keyCode ==27
window.location = 'admin.php';
}
}
document.onkeypress = BackHome( event);

Ikke testet - men skulle vist være god nok ;>)

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-06-08 23:26

Kristensen wrote:

> Jeg har denne funktion, som jeg har fundet:

> <script language="JavaScript1.2">
> </script>

Ud over hvad Birger svarede, skal du indsætte en typedefinition
(obligatorisk) og du bør fjerne sprogdefinitionen - den gør mere skade end
gavn:

<script type="text/javascript">
</script>

Erik Ginnerskov