Ang 3 nettet
Fra : Ginseng

Dato : 06-06-08 12:12

Kan man bruge 3 nettet uden at bestille hos 3.dk ?

Hvad er forskel på 3G og 3 ?

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 06-06-08 12:56

Ginseng wrote:
> Kan man bruge 3 nettet uden at bestille hos 3.dk ?
>
> Hvad er forskel på 3G og 3 ?

3G er en fællesbetegnelsen for 3. generations mobiltstandarder
og teknologier.
Se f.eks. http://en.wikipedia.org/wiki/3G

3 er navnet på den første udbyder, der tilbød 3G i Danmark.
Sidenhen er TDC, Telia og Sonofon også kommet med. Sidtnævnte ved at
købe Oranges oprindelige 3G tilladelse.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Snakee

Dato : 06-06-08 18:30

Ginseng skrev:
> Kan man bruge 3 nettet uden at bestille hos 3.dk ?

Ja, hvis du køber abb. i deres butikker. Ellers nej. Du kan ikke bruge
deres net uden at have abbonement hos dem.

> Hvad er forskel på 3G og 3 ?

3 er et firmanavn / varemærkenavn tilhørende firmaet Hi3G mens 3G (eller
UMTS) er navnet på teknikken de (og mange andre firmaer) bruger.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare