Forkert visning i Firefox, ok i IE
Fra : Jan Viegand

Dato : 06-06-08 21:36

Hej alle

Jeg har lavet http://almeria.dk/ med Frontpage 2003. Den ser fin nok ud i IE
7, men i Firefox 2.0 bliver rammerne vist i tabellen. Frontpage er det
eneste program jeg har til det, og jeg håber at nogle kan give et råd om
hvilke html-koder der er forkerte.

Koden til tabellen jeg bruger er af typen:

border-bottom: 0" width="150" height="1">

Hvad skal jeg gøre?

Tak.

--
Mvh. Jan
http://almeria.dk/lejlighed-tagterrasse.htm

Fra : Kristensen

Dato : 06-06-08 23:53

Fejlen ligger i at du har sat border på din <table> sætter du border="0", burde
dit problem være fikset, dog kan jeg se der er nogle få af stregerne du så skal
oprette igen, men når det så er gjort, burde det virke.

Håber det kunne hjælpe dig lidt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 07-06-08 00:35

"Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilke html-koder der er forkerte.
>
> Koden til tabellen jeg bruger er af typen:

> border-bottom: 0" width="150" height="1">

Så vidt jeg lige kan se, fortæller du faktisk at du vil have stregerne i
tabellen..
broder-collapse er som default collapse ( borderne slås sammen, hvor
muligt - så det er faktisk ikke engang nødvendigt at angive dem som du gør).
Hvis du ikke vil have border, skal du give css border=0;

Så faktisk er det FF der gør som du beder om, og ikke IE.
Kan godt være afhængig af doctype også...

Tabeller er ikke til design, men tabulære data....

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-06-08 05:29

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev

> broder-collapse er som default collapse

Så har tingene ændret sig indenfor det sidste års tid.
Jeg har altid oplevet at der var en cellspacing som standard.

Af samme grund har jeg i min css sat denne erklæring:

table {
border-collapse: collapse;
}

Så er jeg sikker på at det tolkes sådan uanset browser.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-06-08 13:04

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> writes:

> "Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev

> Så har tingene ændret sig indenfor det sidste års tid.
> Jeg har altid oplevet at der var en cellspacing som standard.

Det er også standarden:
http://www.w3.org/TR/CSS21/tables.html#borders
/L

Fra : Birger

Dato : 07-06-08 14:02

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Det er også standarden:
> http://www.w3.org/TR/CSS21/tables.html#borders
> /L
> --

Iflg
http://www.w3.org/TR/CSS2/tables.html#propdef-border-collapse
er collapse så "initial value" - hvilket svarer til sådan som jeg oplever
tingene sker.

Birger
-----

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-06-08 14:13

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> writes:

> [...]

> http://www.w3.org/TR/CSS2/tables.html#propdef-border-collapse
> er collapse så "initial value" - hvilket svarer til sådan som jeg oplever

Det ser altså ud til at det har ændret sig fra CSS 2 til CSS 2.1
Bekymrende, for der er nok ingen chance for at browserne har ændret sig.

/L

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-06-08 05:34

"Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> skrev

> border-bottom: 0" width="150" height="1">

Sæt border til 0 i ovenstående kode. Du har bedt om at border-top og
border-left skal være 1px.

Når vi nu alligevel har inline-css, kan vi lige så godt tage width og height
med:

border:0; sætter alle 4 kanter til 0.

Fra : Jan Viegand

Dato : 07-06-08 08:06

Tak for alle forslag, jeg må se om jeg kan finde ud af det. Der skal være
nogle borders, som man kan se i IE, så jeg kan ikke sætte borders: 0

Jeg ved også godt at tabeller ikke er det smarteste, men det er den eneste
måde jeg kunne finde ud af det på, og jeg skulle lave siden hurtigt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-06-08 23:22

Jan Viegand wrote:
> [...]
> Frontpage er det eneste program jeg har til det, og jeg håber at
> nogle kan give et råd om hvilke html-koder der er forkerte.

Fjern al formatering fra din markup og lav så dette i css:

table {
border: 1px solid #000;
}
td {
border: none;
}

.... så får du det i alle browsere som IE nu viser det.

Erik Ginnerskov

Fra : Jan Viegand

Dato : 08-06-08 21:40

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote in message
> [...]
> border: none;
> }
>
> ... så får du det i alle browsere som IE nu viser det.

Tak Erik, jeg prøver at se om jeg kan finde ud af det