Skift fra IE6 til IE7
Fra : Max

Dato : 06-06-08 22:44

Hej

Jeg køre med XP og IE6, overvejer at skifte til IE7.

Men hvis man nu fortryder skiftet, kan man så fjerne
IE7 igen uden problemer ?

--
Mvh Max

Fra : Knud Erik

Dato : 06-06-08 23:22

> Hej
>
> Jeg køre med XP og IE6, overvejer at skifte til IE7.
>
> Men hvis man nu fortryder skiftet, kan man så fjerne
> [...]

Har du XP SP2 kan IE7 afinstallere via "Tilføj eller fjern programmer"
uden problemer.

Her er nogle oplysninger om XP SP3 og IE
http://www.spywarefri.dk/artikler.htm#Explorer

Knud Erik

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-06-08 12:54

Hej Max, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Jeg køre med XP og IE6, overvejer at skifte til IE7.

Du sitter åbenbart i samme dilemma som mig selv. (Jeg afskyr
opdateringer, der ikke er direkte sikkerhedsrelaterede).

> Men hvis man nu fortryder skiftet, kan man så fjerne
> IE7 igen uden problemer ?

Udover Knud Eriks direkte svar har Kim Ludvigsen givet en del tip, som
du muligvis godt vil have, især:
<news:461a74db$0$899$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> og

Desuden har han (Kim, forstås) en god omtale af IE7 på sit site (vist
ludvigsen.dk..? Jeg er ikke sikker, men du kan finde det på min side).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-06-08 18:02

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i meddelelsen

> Desuden har han (Kim, forstås) en god omtale af IE7 på sit site (vist
> ludvigsen.dk..? Jeg er ikke sikker, men du kan finde det på min side).

Du tænker nok på denne:
http://www.kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7.html

Det første jeg gjorde da jeg fik IE7, var i øvrigt at få menulinjen frem ved
at klikke på "Funktioner" ude til højre og derefter på "Menulinje".

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-06-08 11:49

Hej Philip Nunnegaard, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Du tænker nok på denne:
> http://www.kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7.html

Præcis!

Nu vi er i gang med IE7 (som jeg endnu ikke er skiftet til men vil
selvfølgelig senest, når sikkerhedspatches til IE6 på et tidspunkt ikke
længere udkommer):

Ved du eller andre, om IE7 _på harddisken_ smider sine
"Foretrukne/Bookmarks/e.a." som små url-filer i mapper og undermapper
på samme måde som IE6 og tidligere IE'ere?

Det er rimelig praktisk, at man vha. Windows Commander hurtigt kan
overskue, flytte, slette, omdøbe... dem. Og nemt lige at zippe dem op,
når man har ændret noget af betydning.

(I IE4 var det ret nemt og overskueligt at gøre det - bortset fra
zipperiet, selvfølgelig - inde fra IE. Men fra IE5 blev det frygtelig
klodset).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-06-08 12:14

Rudi Stegen skrev:

>Ved du eller andre, om IE7 _på harddisken_ smider sine
>"Foretrukne/Bookmarks/e.a." som små url-filer i mapper og undermapper
>på samme måde som IE6 og tidligere IE'ere?

Det' det samme

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-06-08 12:16

Hej Ivan V. Klattrup, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Det' det samme

Lækkert. Tak min ven!

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-06-08 12:31

Rudi Stegen skrev:

> Tak min ven!

Nu du er her, linket til grcsucks.com har længe ført til en side der har
meget lidt med grcsucks at gøre (desværre)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-06-08 16:16

Hej Ivan V. Klattrup, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Nu du er her, linket til grcsucks.com har længe ført til en side
> der har meget lidt med grcsucks at gøre (desværre)

Pokkers da også ja. Og jeg kan ikke umiddelbart finde indholdet
andetsteds (omend jeg kun har prøvet en halv snes minutter).

Men tak for tippet, Ivan!

Det der med websites, der pludselig indholder noget helt andet end
tidligere, er der ligesom ikke nogen automatiktjekker til

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-06-08 16:34

Rudi Stegen skrev:

>Pokkers da også ja. Og jeg kan ikke umiddelbart finde indholdet
>andetsteds (omend jeg kun har prøvet en halv snes minutter).

Da jeg kom ind med friske øjne , efter at have rodet med min skodmus (MX
Revolution der skal have en ny microswitch for at komme til at virke -
køber aldrig logilort mere) fandt jeg et link via webarchieve
http://web.archive.org/web/20070701183525/http://grcsucks.com/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-06-08 22:49

Hej Ivan V. Klattrup, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> http://web.archive.org/web/20070701183525/http://grcsucks.com/

Smukt! Af uransagelige grunde tænkte jeg slet ikke på Wayback Machine,
skønt jeg ofte anvender den. Nu er det rettet (ser lidt rodet ud - på
min side, forstås, men jeg vil gøre det pænere - engang...)
Tak for det.

Jeg har ikke været på Usenet, derfor den forsinkede respons.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm