Strømforsyning
Fra : SonofonoS

Dato : 06-06-08 15:20

Hej.

Jeg er ved at samle ny pc.

Valget er faldet på en Q6600 cpu fra intel. 4gb pc2-8500 ram og en ny
250gb maxtor harddisk. Grafikkortet er et 8800gts med 320mb ram.
Jeg kører lige nu med en alm. P4 3.0ghz, og med 1gb pc2-4200 ram, og
samme grafikkort.

Spørgsmålet er så om jeg kan fortsætte med at bruge den 400watts psu
som jeg har nu, eller om jeg skal invistere i nyt der også. I så fald,
hvor stor skal den så være?
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Henrik

Fra : Bo Andersen

Dato : 06-06-08 23:25

>Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
>
>Henrik

Læs tråden fra d.12-04-2008 kl.07:39 i denne gruppe
suppler evt. med tråden fra d. 15-04-2008 kl.21:28
Venligst, Bo Andersen.

Fra : SonofonoS

Dato : 08-06-08 12:48

"Bo Andersen" <nyhedsgrupper@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Læs tråden fra d.12-04-2008 kl.07:39 i denne gruppe
> suppler evt. med tråden fra d. 15-04-2008 kl.21:28
> Venligst, Bo Andersen.

Jeg har kigget i de 2 tråde, men jeg synes ikke helt det svarer på mit
spørgsmål om hvor stor psu i givet fald skal være? Jeg kan se at corsairs
psu'er roses til skyerne, men er det en 450w eller 550w jeg skal bruge. Jeg
kan se på kassen til grafikkortet, der står at det kræver en 400w psu med
26A på v12+ ledningen. Min nuværende psu er på 400w, og jeg kan se at den
faktisk kun giver 15A på v12+ ledningen. Betyder det så at kravet er sat for
højt på grafikkortet, eller har jeg rent faktisk kørt med et grafikkort der
har fået en del mindre strøm en det kræver. Nogen der kan forklare det?

Henrik

Fra : Bo Andersen

Dato : 08-06-08 23:05

> Jeg har kigget i de 2 tråde, men jeg synes ikke helt det svarer på mit
> spørgsmål om hvor stor psu i givet fald skal være? Jeg kan se at corsairs
> psu'er roses til skyerne, men er det en 450w eller 550w jeg skal bruge.

Come on.
Kig nu selv lidt på Corsairs hjemmeside, en CX450 kan gi 33A på 12V'en
Hvilket burde være nok til dit gfx-kort.
Kigger man lidt på pris ville jeg nok vælge en TX650
Vil man så også lige have modulære kabler, så falder valget på en HX520

-Bo Andersen-

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-06-08 06:22

SonofonoS wrote:

> Spørgsmålet er så om jeg kan fortsætte med at bruge den 400watts psu
> som jeg har nu, eller om jeg skal invistere i nyt der også. I så fald,

Du kan roligt fortsætte med den du har. Core 2 bruger mindre effekt end P4.

Jesper Poulsen