Linux lite versioner
Fra : iSteen

Dato : 05-06-08 12:03

Jeg skal lige love for, markedet er ved at eksplodere med små
lite-bærbare i 2500-prisklassen

Dem der har tålmodighed til at vente et par måneder, har sikkert
fordelen af et større udbud

Asus EEE (som skulle komme i løbet af 1-2 uger til 2400,-)
http://event.asus.com/eeepc/microsites/en/index.htm

Acer Aspire One (ultimo juli)
www.comon.dk/news/ny.minicomputer.fra.acer_36383.html

MSI Wind
http://gear.comon.dk/news/anmelderrost.msi.wind.paa.markedet.idag_15694.
html

HP 2133 (lækker men prisen på 4000 trækker ned)
www.pcworld.dk/art/9938?fpindex&fppos=1&a=block&i=113

Dell Mini-Inspiron
http://gear.comon.dk/news/dell.lufter.mini-baerbar_15677.html

Alle med Linux som OS

Hvad villi I vælge?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-08 15:52

Den Thu, 05 Jun 2008 13:03:04 +0200 skrev iSteen:

> Hvad villi I vælge?

Sikkert noget fra Fætter BR - til max en 50'er

Karl Erik.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-06-08 05:02

Du glemte http://www.elonexone.co.uk/index.html

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : martin

Dato : 07-06-08 14:19

> Jeg skal lige love for, markedet er ved at eksplodere med små
> lite-bærbare i 2500-prisklassen
>
> Hvad villi I vælge?

Ja det skal jeg love for, jeg havde faktisk slet ikke opdaget det, men da
det er ved at være på tide at jeg får solgt min gamle bærbare og købt en ny
overvejer jeg kraftigt en af disse.

Asus EEE ser spændende ud pga. det pæne design, og den nye 900 model med
større skærm og mulighed for op til 2 gb ram, og en større indbygget disk,
16/20GB, lyder spændende. Og det lader også til at den har det største
"community" bag sig, så det vil nok være nemmere at finde forskellige
gadgets og drivere og spændende programmer til denne ift. de andre mærker.

Men jeg tror jeg vil vente på MSI wind kommer på markedet, den har en 10"
skærm, og derfor et noget større tastatur, og en bedre processor så vidt jeg
kan forstå, for mig lyder det som det bedste tilbud, hvis da ellers prisen
lander på omkring 3000,- i DK, hvilket jeg håber på.

De andre synes jeg lyder til at de bliver en anelse for dyre, så vil jeg
hellere købe en normal-størrelse bærbar og få noget mere for pengene.

Men jeg vil helt sikkert vente nogle måneder til de bliver introduceret i DK
med æøå-tastaturer, før jeg beslutter mig og køber en.

Martin Kaltoft

Fra : iSteen

Dato : 11-06-08 05:50

martin <kaltoft1231@-gmail-spam.com.invalid> wrote:

> [...]
>
> Men jeg vil helt sikkert vente nogle måneder til de bliver introduceret i DK
> med æøå-tastaturer, før jeg beslutter mig og køber en.

HP Mini-note er netop kommet på gaden i UK, for 299 pund for
Linuxudgaven. Tror der er Suse, men er ikke sikker