Andet multimedie
bentjuul 3670
Udskrift PS7
Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 01:45

Hej

Jeg har et jpg-billede med målene 21,31 cm x 15,98 cm (BxH).
Men det går helt galt når jeg vil printe det ud. Jeg har en Canon iP4200
printer.
Enten kommer det ud i A4 format, ellers krymper det sig sammen til ca. 16 x
11 cm med en stor hvid kan på pairet, dog begge med proportionerne i
behold.. Papiret er 10x15 cm fotopapir.
Kan nogen hjælpe så det fylder fotopapiret helt ud (evt. med en lille hvid
kant så det passer i de rette proportioner)?

Fra : Pico

Dato : 06-06-08 10:21

O. Sørensen wrote:
> [...]
> Kan nogen hjælpe så det fylder fotopapiret helt ud (evt. med en lille
> hvid kant så det passer i de rette proportioner)?

Når du har det i PS7 er det letteste at lave det om i dette program.
Du går i Billed/Billedstørelse (ALT-Ctrl-I) og her vælger du papirets
størelse, i dit tilfælde det der passer bedst så begge sider er inden for
målene. Du skal lave breden om til 10 cm og have hak i bevar propitioner,
hvis du altså ikke vil have det trukket "skævt"
En vigtig ting er hakket i "Nye billedata", der skal IKKE være noget, så
stiger din opløsning.
Kommet så langt udprinter du det bare fra PS, jeg går ud fra at du kender
printersoftwaren, en iP4200 er lige ud af landevejen. Hvis du vælger at
udskrive uden kant skalere printeren billedet lidt op og så får du
forvansket de 10 x 13,33 cm en lille smule.
Du husker forhåbentlig at stille printerdriveren om til fotopapir,
formodentlig blankt og papirstørelsen på næste faneblad til 10 x 15 der hos
Canon hedder 101,6 mm x 152,4 mm.

Håber det hjælper dig og hæng dig ikke i om jeg har benævnt det helt
nøjagtigt, det er skrevet efter hukommelsen . Oversæt selv til engelsk
hvis det er det dit program er i.
--
MVH
Pico

Fra : Max

Dato : 06-06-08 10:27

Hej O. Sørensen

> Kan nogen hjælpe så det fylder fotopapiret helt ud (evt. med en lille
> hvid kant så det passer i de rette proportioner)?

Har du prøvet at bruge "Print with prewiev" (Ctrl+P) ?

--
Mvh Max