Høfeber . hvad får i?
Fra : Nicolai

Dato : 04-06-08 15:16

Jeg lider af græsallergi, og bruger lige nu flexonase spray som hjælper en
del, dog ikke nok...

Jeg supplerer med piller - enten Alnok eller Telfast - begge døgntabletter.

Jeg føler mig dog stadig kun 50% hjulpet... hvad får i? Anbefalinger?

(ps - binyre-sprøjten undgår jeg helst - den har jeg tidligere fået men
frygter bivirkninger i det lange løb)

Fra : otv

Dato : 05-06-08 09:56

Nicolai skrev blandt andet:

> Jeg lider af græsallergi, og bruger lige nu flexonase spray som hjælper en
> del, dog ikke nok...

Benadryl (Acrivastin 8 mg.)

Man anbefaler 1 kapsel 3 gange daglig men jeg tager én ved behov.

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : Nicolai

Dato : 05-06-08 13:26

> Benadryl (Acrivastin 8 mg.)
>
> Man anbefaler 1 kapsel 3 gange daglig men jeg tager én ved behov.

Gode gamle benadryl. Ok, jeg prøver den.

Andre gode forslag?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-06-08 22:15

> [...]
> døgntabletter.
>
> Jeg føler mig dog stadig kun 50% hjulpet... hvad får i? Anbefalinger?

Aerius og koffeintablet. Dertil øjendråber, som jeg synes hjælper betydeligt
bedre end at behandle næsen. Går det helt galt en morgen og man ikke skal
køre bil, så kan 2-3 cl spiritus hjælpe - Rød Ålborg er ok til formålet

Mvh Maria

Fra : ingasigsgaard@gmail.~

Dato : 01-08-08 12:19

On 4 Jun., 15:15, "Nicolai" <spam2...@nifo.dk> wrote:
Hej Nicolai!

Du skal overveje at lade dig vaccinere mod allergi. Det er en
besværlig behandling, men med god effekt.
Du er nødt til at møde op en del gange hos en læge.
Afhængig af hvor du bor i landet, kan det på sygehuset, hos en
praktiserende læge, praktiserende lungemediciner, praktiserende
øre,næse, halslæge og også flere stede en praktiserende børnelæge
(nogle vaccinerer også voksne).
Der er oftest rigtig god effekt og også en investering i dit helbred
på længere sigt, idet det reducerer din risiko for astma.

Med venlig hilsen

Inga

Fra : Nicolai

Dato : 02-08-08 18:21

>Du skal overveje at lade dig vaccinere mod allergi. Det er en

Det fandt jeg ud af - starter behandling i efteråret! :)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-08-08 21:59

> Det fandt jeg ud af - starter behandling i efteråret! :)

Det kræver at man kun er allergisk over for få ting. Ellers hjælper det jo
ikke.

Mvh Maria