Valium kontra Stedsolid
Fra : A Joergensen

Dato : 04-06-08 14:57

Valium kontra Stedsolid

Hvad er forskellen på disse 2 produkter ?

Fra : Holst

Dato : 04-06-08 15:18

A Joergensen wrote:

> Valium kontra Stedsolid
>
> Hvad er forskellen på disse 2 produkter ?

Ingen, tror jeg. Mig bekendt er begge diazepam. Det er blot et spørgsmål
hvilket navn de markedsføres under.

Fra : Acom

Dato : 04-06-08 15:43

Det er også min opfattelse at de er simulare.
Blot fået Stedsolid i pilleform kun i en styrke mig bekendt her i DK.
Valium fåes i 2mg 5mg og 10mg
Hvad styrke valium svarre til den styrke man i DK for stedsolid i ?

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-08 17:57

A Joergensen wrote:
> Valium kontra Stedsolid
>
> Hvad er forskellen på disse 2 produkter ?

Du kan gå ind på www.lmk.dk (lægemiddelkataloget) og slå de to præparater
op.
Der kan du se indholdsstoffer, tabletstørrelse etc, og du kan læse om
benzodiasepiner generelt.

Louise

Fra : liseaa

Dato : 28-07-08 12:29

j"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op.
> Der kan du se indholdsstoffer, tabletstørrelse etc, og du kan læse om

Jeg mener at have oplevet en ændring af virkningen på stesolid indenfor det
sidste par mdr. Det er nærmest som om det er en slags psykopharmica, som man
bliver meget træt af ? Er deet helt hen i vejret, eller er der andre som har
fornemmet det samme???
Hilsin la.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-10-08 12:41

On Mon, 28 Jul 2008 13:28:33 +0200, "liseaa" <nonspam@mail.om> wrote:

> [...]
>bliver meget træt af ? Er deet helt hen i vejret, eller er der andre som har

man bliver træt af det - det dulmer nerverne - men man bliver
samtidigt træt ( for det meste ) det kommer lidt an på hvor vand man
er til produktet hvis f.eks jeg er meget træt og tager nitrazipam så
kan jeg faktisk godt vågne lidt op af det eller snarre trætheden føles
ikke som en byrde

MvH Bo M Mogensen
--
some wish beer was rain , but i aint !!! ( Stephen King )
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Steen

Dato : 22-02-09 20:26

"liseaa" <nonspam@mail.om> skrev i en meddelelse
> [...]
> det sidste par mdr. Det er nærmest som om det er en slags psykopharmica,
> som man bliver meget træt af ? Er deet helt hen i vejret, eller er der

Ja, det er en downer, og man kan blive meget afhængig af Stesolid, en
afhængighed, som kan nedsætte ens livskvalitet og være meget svær at komme
ud af.

Læs mere:
http://www.sst.dk/upload/tilsyn/laegemidler/vejledning_ordination_afhaengighedskabende_laegemidler20080624.pdf

http://www.benzoinfo.dk

- og så bør man forresten ikke køre bil, når man tager Stesolid og lignende.

/Steen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-03-09 17:51

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse

> "liseaa" <nonspam@mail.om> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det er en downer, og man kan blive meget afhængig af Stesolid, en
> afhængighed, som kan nedsætte ens livskvalitet

Hvis det bruges rigtigt og ikke vanemæsigt så er det faktisk et skide
præparat - jeg ved ikke om man kan
få stesolid med - eller om det hele er samlet under diazipam ... men hvis
man er kommet i en situation hvor livet er kørt helt af helved til
så har de faktisk det virkning at de skruer bevistheden tilbage til der hvor
den sidste virkede - hvis man kan holde sig til at bruge det i en 3-4
dage så er det ikke nogen dårlig løsning

>og være meget svær at komme ud af.

man skal ikke tage det værd dag er behovet der så søg læge og find en anden
medicinsk løsning

Fra : Steen J

Dato : 28-03-09 17:11

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor den sidste virkede - hvis man kan holde sig til at bruge det i en 3-4
> dage så er det ikke nogen dårlig løsning

Jo, for det kan forhindre dig i at komme tilbage på sporet - og hvem siger
forresten, at det blot tager 3-4 dage at komme på ret køl igen?

/Steen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 11-04-09 10:49

"Steen J" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse

> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, for det kan forhindre dig i at komme tilbage på sporet -

egentligt ikke

|og hvem siger
> forresten, at det blot tager 3-4 dage at komme på ret køl igen?

for mig som regl mindre ..