Re: Vigepligtsdillema.
Fra : Sverre Stokke

Dato : 04-06-08 20:19

"TOSB" <tsbach@fjernnyka.dk> writes:

>Hej Sverre
>Her er lidt mere
>
>http://www.trygsejlads.dk/Default.asp?ID=223

Hej Torben.

I Frederiksværk og Lynæs, er det umiddelbart forståeligt, for der er
relativt smalt i indsejlingen - og masser af plads inde i havnene. Hvis to
stor sejlbåde skulle være på kollisionskurs, vil den inde i havnen sagtens
kunne lave et par vendinger.

>I øvrigt mener jeg, at det er underligt, at feks. Asaa havn ikke er med
>på
>oversigten samt nogle af havnene på Bornholm.
>
>Og så er der jo lige det, at hvis modparten ikke overholder reglerne, så
>er
>der et begreb, der hedder "godt sømandsskab"

Den kan ingen vel være i tvivl om, men nu dyrker vi altså insektsex.
I øvrigt har jeg da i Lynæs, som er et særdeles populært bunkringssted for
speedbåde, set speedbådsfører reflektorisk tage en runde inde i havnen.
Altså speedbådsførere i kategorien: Skal vi ud at sejle en tur i dag? Jeg
ringer lige og køber en båd. De kan levere på to timer.

Det er ganske vist kære sejlervenner: http://www.baadform.dk/

Hilsen Sverre.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 07:57

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> Altså speedbådsførere i kategorien: Skal vi ud at sejle en tur i dag? Jeg
> ringer lige og køber en båd. De kan levere på to timer.

Tyskerne har et fint udtryk for sådanne:

Autofahrer zur see--

Altså: Bilist til søs

Egon